Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu - procedura


lukisz

Rekomendowane odpowiedzi

rozrząd był zmieniany przez poprzedniego właściciela a tu nie dało się odczytać co i jak

wyżej mam zamieszczony filmik z pracy gruszek bo widze że zdania sa podzielone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszki nadal działają nieprawidłowo... po odpaleniu silnika powinny zmienić pozycję i po chwili wrócić do pierwotnego położenia a u Ciebie jak widać nie wróciły... Do sprawdzenia podłączenie wężyków do elektrozaworów

:facepalm: sorry za wprowadzenie w błąd, utkwiło mi w głowie działanie gruszek u mnie przed ich naprawą - faktycznie masz to zrobione tak jak powinno być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gruszki nadal działają nieprawidłowo... po odpaleniu silnika powinny zmienić pozycję i po chwili wrócić do pierwotnego położenia a u Ciebie jak widać nie wróciły... Do sprawdzenia podłączenie wężyków do elektrozaworów

Wszystko jest dobrze. Gdy silnik jest zgaszony zanika napięcie na elektrozaworze i gruszki przestawiają wałek na krótki dolot. Po uruchomieniu po chwili (1-2sek) pojawia się napięcie na elektrozaworze podciśnienia i gruszki z wałkiem przestawiają dolot na długi obieg. Krótki obieg załączony będzie tylko wtedy gdy silnik przekroczy 4000rpm, poniżej zawsze będzie na długim obiegu.


Wysterowanie elektrozaworu można podejrzeć w grupie 094, czwarte okno :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB jak chcesz mieć dokładnie porównanie prac silnika to nagraj swoj też cyfrówka i wtedy będzie lepsze porównanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8dzYxemlVcDJjZHc/view?usp=sharing

filmik z zabawy nad skracaniem i wydłużaniem dolotu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie ćwierka :P ale powiem że też tak miałem przed ustawieniem rozrządu.

a musze dziś też sie z tym pobawić tak jak ty

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooo, to jest nadzieja, że będzie lepiej :D

Oglądałem Twój filmik z kilka razy i byłem już przekonany, że masz obcięte wysokie częstotliwości w telefonie :P

Mógłbyś nagrać dźwięki wydobywające się z... okolic koła-nadkola od strony kierowcy? :D

Są tam u mnie ciekawe zjawiska akustyczne...

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest tak do końca że ćwierkanie całkiem znika ale jest sporo cichsze.

nagrałem filmik i nie słysze nic niepokojącego

https://drive.google.com/file/d/0BxUPXm8s4K9CcjJNUWNmZWN0Y00/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BxUPXm8s4K9CZDM2c2JBUDh2dGc/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , zasieję ziarno niepokoju , rozrząd jest ustawiony wzorowo , ale dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na dziwne odgłosy z jego okolic ?

Nie chcę Cię martwić , ale podejrzewam że jest złożony na kiepskich materiałach i pewnie trzeba będzie go robić jeszcze raz , jak się coś rozleci to koszty będą bardzo duże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , zasieję ziarno niepokoju , rozrząd jest ustawiony wzorowo , ale dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na dziwne odgłosy z jego okolic ?

Nie chcę Cię martwić , ale podejrzewam że jest złożony na kiepskich materiałach i pewnie trzeba będzie go robić jeszcze raz , jak się coś rozleci to koszty będą bardzo duże .

chodzi ci o ten dzwiek z poczatku tego filmiku?

https://www.facebook.com/dawid.krasnik/videos/vb.100007175820175/1619627998286379/?type=3&theater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdym filmie który zamieściłeś słychać jak jęczy coś w rozrządzie , na pierwszym dodatkowo słychać prawdopodobnie pompę wspomagania .

Miałem okazje niedawno demontować rozrząd z ASN-a po ok. uwaga- 200 km przebiegu , jęczał identycznie , jedna rolka już puściła smar uszczelniaczami po tak małym przebiegu .

Rozrząd został zdemontowany , tylko pompa płynu została bo była Hepu i jęki ustąpiły w 90% procentach , a miałem też rozmowę z jednym kolega z forum ( niestety nicku nie pamiętam ) że miał podobny przypadek z rozrządem po niewielkim przebiegu , jak dobrze pamiętam był to zestaw INA, a i w moim przypadku zestaw był INA , został wymieniony na zestaw Contitech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o pompe wsspomagania to by sie zgadzało bo już lata świetność ma za sobą niedługo będzie mnie czekał kolejny wydatek.

co do rozrządu niestety narazie nic nie poradze zbyt duży koszt wymiany na stan obecny musi dolatać do końca roku jeśli jest tak źle jak mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko stwierdzam co usłyszałem , dla mnie jest to nie do przyjęcia w przypadku np. regulacji rozrządu , informuje klienta i on podejmuje decyzję , jak cos strzeli jest to klient ma wielki problem . Naprawa ASN-a po zerwanym rozrządzie to b.duży wydatek , nie chciałbym tego robić ze swojego portfela ,choć ubezpieczenie warsztatu posiadam .

Co do samej pompy to jak nie ma wycieków to jest do uratowania , trzeba wyczyścić układ i zalać nowym płynem , na kolejnych filmach pracuje już ciszej co wskazuje na problem z zasilaniem w płyn .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje wymienić płyn na a6 klub znalazłem fajny sposób i dość szybki trzeba 2l płynu do wspomagania i strzykawke 50ml

co do rozrządu to szczerze mówiąc to jeszcze nie słyszałem tego silnika żeby tak nie ćwierkał a dodam że kilka sztuk już oglądałem

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana płynu pomoże na pewno , ale musisz wyczyścić układ , głownie zbiorniczek , tam jest bardzo drobne sitko , które lubi się zapchać i wtedy występuje efekt jak u Ciebie .

Pompa pracuje na spienionym płynie czyli cały czas jest lekko zapowietrzona , co ja powoli zabija .

Mi nie chodzi o ćwierkanie , bo to jest dźwięk pracujących 6 wtryskiwaczy benzynowych , mi chodzi o to cykliczne buczenie z pod osłon rozrządu , na samym początku filmu słychać to dobrze jak pominiesz dźwięk pompy wspomagania , a najlepiej by było zdemontować pasek osprzętu i odpalić silnik bez niego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy gdyby to sitko było przytkane to efektem będzie pienienie płynu w zbiorniczku?

W ETCE nie widzę go na schemacie i na liście części... czyżby było integralną częścią zbiorniczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , płyn będzie się pienił , pompa ma swoje zapotrzebowanie , a przytkane sitko ogranicza dostarczenie płynu do pompy , sitko jest w zbiorniczku , trzeba go zdemontować , umyć , przedmuchać sprężonym powietrzem i powinno działać . Jak pompa jeszcze zdrowa to będzie cisza i jeszcze długo posłuży .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki, czy jeśli przy wymianie oleju nalali mi go tyle, że na bagnecie jest 0.5 cm powyżej maksa, czymś to grozi? Powiedzieli mi,że jeśli szybko jeżdżę to olej powinien być przynajmniej na pół bagnetu z 5 min po zgaszeniu i tak jest. Boję się żeby mi się nierozszczelnił od dużego ciśnienia

Dodam, że olej sprawdzam na zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdza się po ok 5/10 min po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ma być go 3/4 stanu . Ważne jest ile jest oleju podczas pracy silnika , a nie na zimnym po nocnym postoju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...