Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeładowana turbina?


marchucik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , potrzebuje szybko pomocy , co może być przyczyną tego błędu auto wpada w tryb awaryjny i nie napędza się :/

Próbowałem skasować błąd ale po 100m dalej wraca :/

Auto które posiadam to : Audi A4 b7 2.0 tdi multitronic (DPF usuniety mechanicznie i komputerowo , Blok silnika wymieniony na blok z silnika AVF)

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BPW.clb

Oznaczenie elementu: 03G 906 016 LQ HW: 03G 906 016 LQ

Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000CG 0971

Kodowanie: 0000076

Kod serwisu: WSC 30198 264 95390

VCID: 7DFB826524AF1AF04AA

Znaleziono 1 błąd:

000665 - Regulacja ciśnienia doładowania

P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Przebieg: 150121 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 3192 /min

Prędkość: 30.0 km/h

Obciążenie: 45.9 %

Napięcie: 13.76 V

Bity binarnie: 00101000

Ciśnienie rzecz.: 2162.4 mbar

Ciśnienie rzecz.: 1397.4 mbar

Kody gotowości: 0 0 1 0 1

---------- Post dopisany at 12:44 ---------- Poprzedni post napisany at 11:03 ----------

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim programem robi sie logi mam program vcds ,

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:20 ----------

w tym momencie auto dymi na czarno i przestalo reagowac na gaz max 1300 obrotow ale z miejsca nie ruszy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po opisie wartości raczej bym się skłaniał do niedoładowania turbo niż odwrotnie - sterownik chce mieć 2162 mbary a tym czasem turbo faktycznie pompuje zaledwie 1397 mbar. Zrób log dynamiczny grupy 011 na 2 (zblokowanym) biegu w zakresie od 1500 do 4000 obrotów z pedałem gazu w tym zakresie wciśniętym na full w podłogę.

Oczywiście VCDS jest najlepszym programem do logowania Audi. (i nie tylko).

Na jakim biegu Ty jechałeś, że prędkość wynosiła zaledwie 30 km/h przy 3192 obrotach silnika ? Ze skrzynią biegów wszystko OK czy może jej czujnik prędkości fiksuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy mógł byś mi napisać jak robi sie te logi dynamiczne tym programem?

Teraz w aucie jest jak by było coś zatkane ? bo nie reaguje na gaz i po chwili obroty spadaja i dusi auto ? moze zapchany katalizator?

---------- Post dopisany at 09:56 ---------- Poprzedni post napisany at 09:38 ----------

W tym jest jeszcze problem że jestem za granicą (kabel podesłał mi znajomy by sprawdzic bledy , ale innych rzeczy nie potrafie nim zrobić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne robi się w ten sposób VCDS'em : silnik oczywiście pracuje na wolnych obrotach :

Klikasz na ikonkę Select a następnie na 01 Engine i jeśli VCDS połączy się ze sterownikiem silnika to w polach okna dialogowego pokażą się wartości i uaktywnią się ikony w dolnej części okna ale to już wiesz bo odczytałeś błędy ze sterownika silnika - więc dalej - Klikasz wtedy na "08 Meas. Blocks" i kiedy pojawią się trzy okienka z lewej strony (jedno pod drugim) to w pierszym od góry, klikając na ikonkę (Up) obok tego okienka, wybierz grupę 011. Wtedy w okienkach po prawej stronie tej wybranej grupy pojawią się wartości kolejno od lewej - czas pomiaru "Time Stamp", obroty silnika, ciśnienie doładowania zadane czyli takie jakie chce sterownik silnika uzyskać z turbosprężarki, ciśnienie doładowania rzeczywiste czyli takie jakie faktycznie pompuje turbo i na końcu wartość w % wysterowania elektrozaworu N75 regulacji ciśnienia doładowania. Następnie w prawym dolnym rogu okienka dialogowego VCDS'a masz ikonkę "Log" - klikasz na nią i na dole na środku pojawi się ikonka "Start" - na razie jej nie klikasz. Następnie wbijasz 2 bieg na automacie i ruszasz z miejsca na prostym poziomym odcinku drogi. Stabilizujesz obroty silnika na poziomie 1500 (wartość obrotów ustalasz nie patrząc na obrotomierz w liczniku tylko na wartość w drugiej kolumnie grupy 011. Następnie wciskasz do oporu pedał gazu i jednocześnie klikasz na ikonkę "Start" i jedziesz tak z pedałem wciśniętym na full aż do momentu kiedy skrzynia sama przerzuci na wyższy bieg albo wcześniej poczujesz zdławienie silnika - wtedy wejdzie w stan pracy awaryjnej. Klikasz wtedy najpierw na ikonkę "Stop" na dole okna dialogowego i potem "Done Close" i odpuszczasz pedał gazu. Log dynamiczny grupy 011 już jest zapisany w folderze LOGS programu VCDS. Gdybyś chciał log dynamiczny powtórzyć to pamiętaj aby wcześniej zgasić i ponownie uruchomić silnik aby zresetować tryb awaryjny.

Jak chcesz na tym forum zamieścić ten log dynamiczny to najpierw na stronie VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM utwórz swoje własne konto poprzez podanie Twojego adresu e-mail i poczekaj na link aktywujący na poczcie. Jak konto będziesz miał utworzone to na tej stronie kliknij na "Wybierz pliki" i pojawi się wtedy okienko dialogowe z połączeniem z Twoim kompem. W tym okienku wybieraj kolejno Mój komputer, następnie System C, a potem albo na "Program Files" i "VCDS" chyba, że VCDS będzie zapisany poza katalogiem "Program Files". Nastepnie po kliknięciu na VCDS wybierz folder Logs i go otwórz a następnie kiedy pojawi się log 011 to kliknij na ikonkę "otwórz" i wtedy zostanie przesłany na stronę vagloga a kiedy na niej się utworzy link do tego logu to nad tym linkiem zaznacz opcję "BBCode" a następnie link skopiuj i wklej na forum - wyjdzie w ładnej ramce - czytelny i przejrzysty.

Logowanie dynamiczne jest tak samo proste jak logowanie statyczne z tą tylko różnicą, że trzeba mieć oczy naokoło głowy patrząc jednocześnie przed auto i na ekran laptopa. Ja loguję dynamicznie zawsze sam bo jak miałbym liczyć na pomoc drugiej osoby to bym się zestarzał prędzej - moja baba jest niekumata jeśli chodzi o kompa więc co od niej wymagać :facepalm:

Teraz już nie pamiętam, która to wartość zadana a która rzeczywista ciśnienia doładowania turbo w tym opisie błędu :

Ciśnienie rzecz.: 2162.4 mbar

Ciśnienie rzecz.: 1397.4 mbar

więc bardziej prawdopodobne jest to, że sterownik silnika wymaga jedynie 1397,4 mbara doładowania a turbo w ym czasie wali już ostro 2162,4 mbara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepne sie pod temat, A4 B7 2.0 140KM, ma te same objawy jw. wywala błąd 000665 po każdym depnięciu, jedynie pulsacyjne dodawanie gazu pozwoli na rozkręcenie silnika do ponad 4tyś. obr. Węże wyglądają OK. nie kopci na czarno, przepływka wyczyszczona, EGR wyczyszczony, kierownice chodzą elegancko( BS, Output Test). Wcześniej miał błędy już nie pamiętam jakie ale związane z N249 i J883 a dziś ich nie wywaliło, tylko 000665. Gdzie traci ciśnienie, nie chce wymieniać po kolei zaworków aż trafie bo to nie o to chodzi, może ktoś tak miał. Dzięki, pozdrawiam. Grupy: 003,007,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedoładowanie jak byk ale nie jest spowodowane nieszczelnością w dolocie. Chętnie zajrzałbym do tego auta ale nie wiem czy skrót ROW oznacza Rybnicki Okręg Węglowy czy też "Ryki Obok Wólki" a ja pochodzę z tej pierwszej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybnicki Okręg Węglowy ;)

Dodam że od samego dołu tak muli, że nawet logi wychodzą przeciągnięte w czasie. Zaświeci się spirala i muł, po zgaszeniu lepiej. Rano podobno jest mocniejszy niż w upał, pewnie powietrze jest gęściejsze. Tyle wiem, pacjenta sam mam przez chwile, bo auto potrzebne też chciałbym go na spokojnie oblukać. Upał plus gorący silnik to nie robota.

N 75 wygląda OK. EGR elektryczny nie ma możliwości podmiany na N18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROW czyli jakie miasto konkretnie ? - chcesz podjechać do mnie do Rybnika - razem zobaczymy co się dzieje. To, że N18 elektrycznie sterowany to żaden problem. To nie Twoje auto tylko kogoś innego ? Daj znać na PW jak będziesz chciał nawiązać kontakt. Ważne jest również to, że dysponujesz VCDS'em bo ja niestety tylko Vagiem. Poza tym, pierwszy raz spotykam się z taką przypadłością, że silnik ma sterowane ciśnieniem doładowania podciśnieniem a wywala błąd jak w opisie - "MIL zapalona" . Nigdy jeszcze w tym typie sterownika silnika błąd przeładowania turbo nie powodował aktywacji kontrolki świec żarowych bądź Check Engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rzut beretem. Weź swojego VCDS'a i podjedź do Boguszowic na ul. Sztolniową - coś wymyślimy. Namiary podałem na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...