Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANB] Jaki silnik zamiast ANB?


ganjaq

Rekomendowane odpowiedzi

Tym bardziej mnie ten mechanik grzeje bo jak byłem wczoraj u niego to gadał mi że z tamtego AEB zostaje tylko blok reszta wraz z osprzętem z ANB, czyli jak ruszy głowice to wychodzi na to że jest idiotą :facepalm: tym bardziej że w ANB prawdopodobnie głowica się wygięła, nie chce mu gadać co ma robić bo na końcu powie mi że sam mam sobie to przekładać, w sumie to mi to nawet trochę wisi, płace mu za to nie małe pieniądze i wymagam w zamian żeby to chodziło, jak chce sobie utrudniać to niech tak będzie (a mechanik jeden z lepszych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym dołożył te 2-3 stówki, oddał głowice AEBa na wymiane prowadnic, uszczelniaczy, dotarcie zaworów i planowanie i założył ją, będziesz miał górę jak nówkę, a tą z ANB opchniesz na allegro nawet jeśli ma pogięte zawory, ważne żeby nie była pęknięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to co ostatnio znalazłem. Koleś kupił samą głowicę AEB do silnika ANB "Głowica z silnika oznaczeniu AEB nie pasuje. Brakuje jej zaworu egr i różni się kolektorem wydechowym." Jak to teraz wygląda, co zrobić z zaworem egr którego nie podłącze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co ma EGR dokladnie do glowicy, predzej do kolektora, ale nawet jesli to wystarczy go zaslepic bo nic on tak naprawde nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:gicior: pioteros jesteś super, co mam na myśli; że dysponujesz ogromem wiedzy, obiecuje że przestane zadawać głupie pytania jak tylko troche tego tematu ugryze, to moja pierwsza koza z tym motorem i zupełnie nie jestem w temacie, dziwi mnie tylko dlaczego mechanik ze stażem wie mniej od Ciebie i chce rozkładać tamten silnik i wy***rdalać z niego głowice, bo nie wie że EGR jest nie potrzebny czy koniecznie chce sobie wymienić uszczelkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci szczerze ze pierwsze slysze zeby glowice roznily sie ze wzgledu na ten egr

bo na przyklad egr w dieslach jest to rurka z zaworem ktora laczy kolektor wydechowy z ssacym z pominieciem glowicy wiec nie wiem wlasnie co ma egr do glowicy bo domniemam ze egr w 1.8t dziala na tej samej zasadzie

---------- Post dopisany at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ----------

jedno jest pewne, nawet jesli jest jakas roznica w tym EGR to jest to bankowo do bezproblemowego ominiecia bo ludzie przeciez smigaja na glowicach AEB/ADR w nowszych silnikach i nie maja z nimi zadnego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie musicie wiedzieć że nabyłem to auto i byłem prawie przekonany że musze szukać silnika ANB, zmyliło mnie to. że jego poprzedni właściciel szukał ANB. Na dzień dzisiejszy auto już pali i niech to będzie wskazówka dla wszystkich, że zmiana silnika w naszych kozicach na jakikolwiek inny czy to AEB, ANB czy APU jest tematen jak najbardziej do ogarnięcia. Życze też wszystkim żeby podobnie jak mi; udawało się kupić tak zdrowiutki motor. Podziękowania dla pioterosa za zaangażowanie. Niedługo pare fotek, może filmik Wam zarzuce, narazie auto u prania. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tylko tyle ze zawsze jakos da sie poskladac silnik z dwoch o roznych kodach (mowimy tu o 1.8t wzdluznym) o ile w dawcy sprawny jest slupek, tj wał, panewki, tłoki-pierścienie no i głowica, reszta do ogarniecia bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tu nowy i na dzien dobry mam pewne pytanie i problem z ktorym sie juz dluzszy czas mecze.

A wiec tak siedzialo 1.8T ANB ale panewka uciekla.. Wpadl slupek AEB a cala reszta zostala z ANB.

Na kompie pokazuje mi blad sondy (siedza 2) a w AEB byla 1. Czytalem juz pelno tematow na temat tych sond i czy ktos wie konkretnie jakie sondy powinienem kupic?

Czy to prawda ze jedna z tych sond nie odpowiada za prace silnika?

Teraz drugie pytanie AEB ma przepustnice na linke ja mam zalozna aktulanie elektroniczna. Problem jaki mam jest taki ze po odpuszczeniu gazu autem przez sekunde szaprnie a jesli juz go calkiem puszcze i ponownie bede wciskal nawet bardzo delikatnie go przycisne to odrazu czuc te samo chwilowe szaprniecie.

Czy to moze byc wina przepustnicy jakiegos czujnika jej polozenia czy moze pedal gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stoisz przodem do auta to wazna i konieczna jest tylko ta pierwsza sonda od przodu. Drugiej moze w ogole nie byc (choc to moze powodowac bledy takie jak check engine i wymagac usuniecia z ECU przez tunera).

Co do przepustnicy - mozesz ja wyjac i wyczyscic od srodka benzyna ekstrakcyjna czy jakims nitro, mozesz tez jesli masz kabel i vaga zrobic adaptacje przepustnicy na kanale 60. Gdyby szarpanie bylo tylko podczas puszczania gazu to winny moglby byc popsuty zawor DV ale jak podczas wciskania gazu jest dokladnie to samo to cholera wie >_>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok super dzieki za odp

no wlasnie przy puszczaniu i dodawaniu tym bardziej ze ledwo na obrotomierzu bedzie to widoczne ze wciskam gaz a szarpniece wystepuje, jest to chwilowe co prawda 1sek albo bardzo to wkurza. jak sie smiga po miescie to tego sie nie odczuwa ale w trasie jadac rowna predkoscia i puszczenie czy dodanie powoduje szarpniecie i dzieje sie to tylko po calkowitym odpuszczeniu gazu, moge wcisnac go w podloge i odpuscic do polowy i znowu dac w podloge i tego efektu nie ma.

i mam wrazenie jak by na zimnym bylo to mniej wyczuwalne

a innych bledow jak ta sonda nie wyrzuca.

a adaptacja odbywa sie tylko przez vaga ?

czytalem gdzies ze odpiecie aku i i tam zabawa z oborotami tez adaptuje przepustnice.

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teoretycznie bez vaga tez powinna sie sama zaadoptowac, bo to by byla pranoja gdyby po kazdym odpieciu aku klient musial do ASO jechac na adaptacje :P Ale wiesz.. jak sie szuka przyczyny to sie ima wszystkiego ~~

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica niby ok, mysle jeszcze nad swiecami czy moga dawac taki efekt.

chetnie bym wymienil ale 150zl na boku a tak przed swietami nie bardzo heh

ewentualnie moze cewki?

czy te czesci raczej bym czul w kazdym zakresie obrotow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...