Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Współczesna motoryzacja - śmiać się czy płakać ?


verus

Rekomendowane odpowiedzi

EcoBoost 1,0 l najlepszym silnikiem roku 2013. "– Nie do wiary! Silnik o pojemności 1 litra ma wszystko, czego potrzeba - jest mocny, oszczędny, czysty i lekki," powiedział Peter Lyon, juror z Wielkiej Brytanii. – To prawdziwy majstersztyk"

Normalnie kapcie spadają z podniety :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że o co chodzi?

Co to za silnik? Jaką ma żywotność? Jakie koszty eksploatacji że niby najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani się śmiać ani płakać. Za to dobrze byłoby śledzić uważnie to co się dzieje i dlaczego. Trochę rozeznania również w rozwiązaniach technicznych nigdy nie zawadzi. Współczesna motoryzacja to kilka różnych gałęzi i to co wzbudza "podnietę" jest dla większości niedostępne z oczywistych względów. W sumie nigdy inaczej nie było...

Natomiast to co jest w miarę nowe to motoryzacja nazwijmy to "codzienna" czy powszechna. Bo to dzięki tej ostatniej większość z nas ma w ogóle możliwość korzystania z samochodu. I to ta gałąź motoryzacji nie ma na celu wzbudać "ochów i achów" ale ma tanio, bezpiecznie, wygodnie i ekologicznie wozić z punktu A do punktu B. W zasadzie tyle. Jest jednocześnie ta gałąź motoryzacji, która utrzymuje wszystko inne więc każdy prodecent dwoi się i troi aby zarobić na zwykłych wozidłach. I to robią a tego typu konkursy mają wskazać tego producenta, który w danej kategorii wykazał się czymś innowacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że przeciętnego polaka nie stać żeby np. co 5 lat kupować nowe auto. Nie wiem, jakoś nie widzę takiego Forda w wieku 15 lat i przebiegu 250 tys. Ponadprzeciętna moc jak na taką pojemność jakoś do mnie nie przemawia, prorokiem nie jestem ale podejrzewam, że za kilka lat mechanika zacznie siadać a jak jeszcze trafi na właściciela-kata to już w ogóle meksyk :) Słyszałem gdzieś, że do takiej jednostki trzeba stosować specjalne oleje także znowu ktoś sobie zarobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz 150 tys - 200 tys i samochód do wymiany... :facepalm::doh:. Części coraz gorsze... Kiedyś koncerny robiły solidne samochody, ale doszli do wniosku, że im się to nie opłaca... Najgorszy jest downsizing. Za niedługo z 2.0 silnika będą wyciskać ponad 300KM..., a to odbije się na jakości :kwasny:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu ojawia sie nastepne pytanie: Co mamy robic ze swoim "starym":kox: audi (w moim przypadku 200 000 km:banan:)? Czy juz mamy kolekcjonowac graty na ewentualna wymiane? Czyli co: caly silnik czy podzespoly? Bude zawsze mozna przemalowac i bedzie jak nowa. Dodam ze moje wnetrze nie jest najgorsze. I jeszcze jedno, na co ewentualnie zmienic?:whistling:

Nie miala baba klopotu...:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z każdym dniem mam ochotę zmienić samochód na coś innego ale na sztukę nówkę. Tylko pieniędzy szkoda bo rozsądek mówi jeździj dalej swoim Audi a kup mieszkanie... No i tak chyba będzie. Bo jak kupić nowe auto to tylko coś co da frajdę z jazdy i będzie się prezentować. Mam swój typ ale 120 tysięcy na auto nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu ojawia sie nastepne pytanie: Co mamy robic ze swoim "starym":kox: audi (w moim przypadku 200 000 km:banan:)? Czy juz mamy kolekcjonowac graty na ewentualna wymiane? Czyli co: caly silnik czy podzespoly? Bude zawsze mozna przemalowac i bedzie jak nowa. Dodam ze moje wnetrze nie jest najgorsze. I jeszcze jedno, na co ewentualnie zmienic?:whistling:

200 000 to już trup, zmień na nowsze B8 ale wcześniej zajrzyj tutaj :-)

http://a4-klub.pl/2-0-202/macie-maksymalne-przebiegi-swoich-a4-b8-2-0-tdi-cr-249610/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba jeszcze pojezdze swoja trumna:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu ojawia sie nastepne pytanie: Co mamy robic ze swoim "starym":kox: audi (w moim przypadku 200 000 km:banan:)? Czy juz mamy kolekcjonowac graty na ewentualna wymiane? Czyli co: caly silnik czy podzespoly? Bude zawsze mozna przemalowac i bedzie jak nowa. Dodam ze moje wnetrze nie jest najgorsze. I jeszcze jedno, na co ewentualnie zmienic?:whistling:

200 000 to już trup, zmień na nowsze B8 ale wcześniej zajrzyj tutaj :-)

http://a4-klub.pl/2-0-202/macie-maksymalne-przebiegi-swoich-a4-b8-2-0-tdi-cr-249610/

Najlepsze jest to że jak ktoś wrzuci wątek o kupnie samochodu i linki do ogłoszeń to zawsze jest polew z przebiegu "że takie audi na pewno ma sporo ponad 200-300tys km" bo średni przebieg to 40-50tys km rocznie a w wątku http://a4-klub.pl/2-0-202/macie-maksymalne-przebiegi-swoich-a4-b8-2-0-tdi-cr-249610/ większość przebiegów poniżej 200tys km a nawet sporo poniżej 100tys km. Normalnie same rodzynki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...