Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy, błąd 17552


Prz3m0_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto nagle straciło moc. Podpiąłem się pod VAGa i wywaliło błąd 17552 - MASOWY PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA, PRZERWA/ZWARCIE NA MASE.

Co z tym fantem zrobić?

Przepływomierz powietrza był sprawdzany (wzięty od innego samochodu i podłączony). Jest sprawny.

Niestety moja znajomość VAGa kończy się na spisaniu błędów i skasowania ich. Żadnych logów, testów itp. nie potrafię zrobić.

Autko: Audi A4 B6 1.9TDI AVF 130KM 2002, avant

Gdzie szukać usterki? Czy pozostaje tylko elektryk? Bo takim autem bez mocy to nie da rady jeździć ... :)

Jeśli potrzeba będzie bawić się z miernikiem to prosiłbym o napisanie wszystkiego od a do z (jaki ustawić miernik, czy przekręcić kluczyk itp).

Czekam na Waszą pomoc.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze należy sprawdzić czy błąd daje się wykasować czy ciągle go wybija od razu po kliknięciu na "Clear codes". Jeśli daje się skasować to usterka będzie tym trudniejsza do usunięcia. Jeśli zaś błąd jest stały i nie można go skasować a na innej sprawnej przepływce jest to samo to najlepiej daj to auto elektrykowi do przejrzenia bo jeśli nic wcześniej z elektryką nie miałeś do czynienia to nic z tym nie zrobisz chyba, że od razu rzuci Ci się w oczy pęknięty kabel na wiązce od przepływki do sterownika silnika a i wtedy trzeba wiedzieć aby założyć najlepiej koszulkę termokurczliwą a następnie zlutować przewód i podgrzać koszulkę. Lutować też trzeba umieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd nie da się skasować. Przy każdym uruchomieniu silnika wyskakuje z powrotem. Kable i wtyczki sprawdzałem, wszystko wygląda dobrze.

Dla dobrego elektryka to jest trudna sprawa? Czy raczej szybko się z tym upora?

Czy wiązka od przepływki idzie do komputera na podszybiu? Tam jest ten sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiązka z przepływki idzie do skrzynki w podszybiu bo w niej jest sterownik silnika. Dobry elektryk ogarnie to szybko i za niską cenę. Problem może być nawet na wtyczce sterownika silnika, zwłaszcza jeśli ten pływa w wodzie co nie rzadko się zdarza. Czasami wystarczy tylko przeczyścić piny wtyczki lub piny sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli daje się skasować to usterka będzie tym trudniejsza do usunięcia..

Sorry ze zapytam w tym wątku. Bez zakładania nowego, ale ten sam temat tzn. błąd 17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-10 - - - Intermittent

Wiec jeśli da się skasować ten błąd i po jakimś czasie wyrzuca go ponownie. To co może być powodem?

Jako info dodam ze dzieje się to od czasu do czasu (nie zawsze) i tylko po przekroczeniu 3 tys. obrotów czyli 140 km/h

Czuć w 1 sekundzie delikatny brak mocy i po tym wszystko wraca do normy. Ale błąd już jest.

Dzieki za odpowiedz. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest właśnie problem bo wiadomo, że wartości prądu na wtyczce da się zmierzyć podczas gdy auto stoi i wtedy zazwyczaj wskazania z pomiarów będą u Ciebie prawidłowe ale już nie ma możliwości zmierzyć wartości napięć na wtyczce MAF podczas jazdy i dlatego pisałem, że w takich przypadkach z diagnozą będzie problem. Jeśli przerw sygnału i zasilania nie powoduje sama przepływka a można to np. sprawdzić podmieniając ją na inną sprawną i pojeździć z nią aby stwierdzić czy błędy znowu będą wyskakiwać czy nie. Jeśli nie to mamy winowajcę a jeśli nadal będą się pojawiać to trzeba przewalić całą instalację począwszy od wtyczki przepływki aż po wtyczkę sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest właśnie problem bo wiadomo, że wartości prądu na wtyczce da się zmierzyć podczas gdy auto stoi i wtedy zazwyczaj wskazania z pomiarów będą u Ciebie prawidłowe ale już nie ma możliwości zmierzyć wartości napięć na wtyczce MAF podczas jazdy i dlatego pisałem, że w takich przypadkach z diagnozą będzie problem. Jeśli przerw sygnału i zasilania nie powoduje sama przepływka a można to np. sprawdzić podmieniając ją na inną sprawną i pojeździć z nią aby stwierdzić czy błędy znowu będą wyskakiwać czy nie. Jeśli nie to mamy winowajcę a jeśli nadal będą się pojawiać to trzeba przewalić całą instalację począwszy od wtyczki przepływki aż po wtyczkę sterownika silnika.

No super... uff no to fajna zabawa.

Dziekuje kolego Sztomel za fachową porade.

Miłego dnia.

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2013 o 12:23, Prz3m0_ napisał(a):

Witam

Auto nagle straciło moc. Podpiąłem się pod VAGa i wywaliło błąd 17552 - MASOWY PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA, PRZERWA/ZWARCIE NA MASE.

Co z tym fantem zrobić?

Przepływomierz powietrza był sprawdzany (wzięty od innego samochodu i podłączony). Jest sprawny.

Niestety moja znajomość VAGa kończy się na spisaniu błędów i skasowania ich. Żadnych logów, testów itp. nie potrafię zrobić.

Autko: Audi A4 B6 1.9TDI AVF 130KM 2002, avant

Gdzie szukać usterki? Czy pozostaje tylko elektryk? Bo takim autem bez mocy to nie da rady jeździć ... :)

Jeśli potrzeba będzie bawić się z miernikiem to prosiłbym o napisanie wszystkiego od a do z (jaki ustawić miernik, czy przekręcić kluczyk itp).

Czekam na Waszą pomoc.

Z góry dzięki!

Rozwiązałeś problem mam to samo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, janekkozak1 napisał(a):

Rozwiązałeś problem mam to samo 

Gratuluję złotej łopaty za odkopanie 10 letniego posta:facepalm:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...