JoannaP Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 Witam, Na wstępie zaznaczę, że nie jestem super biegła z nomenklaturą samochdową. Półtora miesiąca temu wymieniałam w warsztacie samochodowym w Warszawie filtr oleju, filtr powietrza, a co za tym idzie olej. Zatem musiałam zostawić samochód na kilka dni w warsztacie. 2 dni temu zapaliła mi się kontrolka, że jest minimalny poziom oleju. Sprawdziłam na bagnecie i oklazało się, że faktycznie poziom oleju jest minimalny. Zatem kupiłam nowy olej na stacji benzynowej i według zaleceń moich kolegów (nie wiem czy było to do końca mądre) wlałam na zimny silnik 3 litry oleju. Kontrolka zgasła po przejechaniu 30 km (w moim modelu audi mieści się 5.5 litra oleju, zatem mam nadzieje, że nie przegiełam z dolewaniem). Ponieważ bałam się, że olej wycieka, azaliż zapewne pomyliłam kapanie pod samochodem, które uznałam za wyciek oleju z kapaniem z klimatyzacji, podjechałam do innego warsztatu samochodowego w dniu dzisiejszym. Panowie z warsztatu odkręcili osłonę silnika i nie zuważyli po 30 minutach pracy silnika, żadnego wycieku oleju. Polecili przyjachać w dniu jutrzejszym do ich warsztatu, zostawić samochód na całą noc i oni sprawdzą, czy faktycznie coś wycieka czy też nie. Jedynym pomysłem, który urodził się w ich głowach był możliwy wyciek oleju w miejscu gdzie znajduje się korek. Pytanie brzmi czy faktycznie może coś wyciekać, bo z jakiego by innego powodu skończył się olej, skoro ponad meisiąc temu był wymieniany, czy może poprzedni warsztat zwyczajnie 'ściemnił', że ów olej wymienił. Warsztat samochodowy, który zajął się wymianą filtrów oleju, powietrza i samą wymianą oleju półtora miesiąca temu to: Adam Ziółkowski Al. Solidarności 15 do którego to własnie się uprzedziłam, ponieważ za wymianę klocków i tarcz na tył + naprawę wężyka od klimy do mojego innego samochodu (alfa romeo 147) zażyczył sobie 900 złotych. Nie dają oni ani rachunków ani ksiązki serwisowej, stąd też martwie się czy faktycznie wszystko (jak twierdzą) zostało dobrze zrobione w audi.
east-import Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 Na miejscu przy tobie powinni wymienić olej i filtry czas jakiś max 30 minut powinno im zająć . Dziwne że na kilka dni zostawiłaś auto w warsztacie na wymianę oleju
JoannaP Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 w myśl zasady - warsztat każe - kierowca pojazdu musi. Szczególnie kierowca na szpilkach. Czy orientujesz się może, co ile zmienia się olej w moim modelu audi...? Studjuje od kilku godzin instrukcję obsługi samochodu, którą to dostaje się wraz zakupem auta i czaszka mi już nieco pęka, azaliż w dziale 'Zasady Ekspolatacji' podtytuł 'Sprawdzanie Poziomu Oleju' znalazłam takie oto zdanie: (cytuje) 'Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem ormalnym i może wynosić do 1,0 l/1000 km'. Co odczytuje jako - sprawdzaj olej co 1000km i dolewaj jak zabraknie... yyyyy? Co wydaje mi się jakąś totalną paranoją, ponieważ mam drugi samochód alfa romeo 147 1.9 JTD i tam zmieniam olej co jakieś półtora roku... Problem numer dwa: po ostatniej mojej dolewce (dwa dni temu) - 3 litry oleju nalałam do audi, jak mi kazał mężczyzna (założyłam, że wie co mówi) na bagnecie poziom oleju jest jakieś 2 mm ponad poziom maximum, co znowu według 'Instrukcji Obsługi Samochodu' dział 'Zasady Ekspoloatacji' wyjaśnia, że Pole odczytowe na miarce: a - nie wolno dolewać oleju - zostało przekroczone o owe 2 mm Nie wiem czy to ważna informacja czy nie, na wszelki wypadek zamieszczam, Moje audi pali jakieś 17 l/100km warsztat, w którym wymieniali mi olej, twierdzi, że pali tak duzo - ponieważ jeżdżę tym samochodem na bardzo krótkich dystansach, co oznacza, że samochód jeździ na ssaniu (cokolwiek to znaczy)... czy to może mieć jakikolwiek wpływ na konsumpje oleju?
przemek4net Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 to nie prom kosmiczny ale stary klekot... 2mm ponad max stan to chyba nie tragedia tym bardziej ze ten olej i tak znika (wiec sie "samo naprawi"). kazdy silnik zuzywa olej a po n km jest juz pewnie i troche paliwa w oleju (+ efektow spalania). Kazdy producent zabezpiecza sie przed reklamacjami wlasnie takimi duzymi normami zuzycia (i pewnie w instrukcji do alfy tez jest jakas taka norma kosmiczna). W praktyce wystarczy pewnie 5l oleju spokojnie (starego oleju zawsze troche w silniku zostanie) Masz kontrolke niskiego stanu pewnie (dodatkowo jest kontrolka cisnienia) - gasi sie ona po otwarciu maski na chyba 100km nawet jakby tam bylo pol metra ponizej stanu Po roczniku widze duze prawdopodobienstwo, ze silnik wymaga odchwaszczenia zaczynajac od sprawdzenia droznosci odmy, usuniecia wyciekow bo niedrozna odma mogla do nich doprowadzic, zrobienie logow dynamicznym w celu sprawdzenia czy przeplywomierz nie zaniza odczytow, logow statycznych by sprawdzic stan korekcji wtryskow, ustawienia kata wtrysku, czy termostat trzyma itp itd (potrzebujesz do tego mechanika, ktory kuma troche ten silnik - jezeli "na autach" sie nie znasz to bedzie Ci ciezko pewnie rozpoznac czy mechanik, z ktorym rozmawiasz to gamon czy fachowiec) Pozdrawiam, Przemek
east-import Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 17 litrów to dość dużo U mnie 2.5 v6 Q pali w mieście 10l w trasie zejdzie do 8l Max w mieście jak się wciska to 11-12 l. Więc u ciebie za dużo. Przydał by się dobry mechanik który zna się na V6 Nie każdy mechanik je zna nie każdy nawet ma dobrego kompa by sprawdzić całe autko
kudalty66 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 17 litrów to masakra, nawet jak na krótkie dystanse, tym bardziej że jest teraz ciepło, domniewam że silnik podczas pracy uzyskuje 90 stopni,. poziom oleju w tym silniku sprawdza się 15 min pio zgaszeniu goracego silnika, warsztat powinien o tym wiedzieć, a nie namawiac do zostawiania auta na noc,. czy po dolaniu tych 3 litrów jest poziom w normie czy powyżej??? jezeli zapala się komunikat min oleju nie zawsze jest to brak oleju , może się czujnik uszkodził, sprawdzanie ''miarką''jest bardziej miarodajne,. olej wyłacznie 5/40 lub 5/30 pełny syntetyk,. może bedziesz w Radomiu zapraszam na diagnozę,.?? pozdr
przemek4net Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 wg instrukcji obslugi passat 2.5 v6tdi 150ps /czyli odpowiednik A4B5/ (pewnie ze 30kilo ciezszy od a4) zuzycie w miescie ksztaltuje sie nastepujaco manual 10L automat 11,7 4x4 12,8(11.3) w nawiasie wartosc jest dla 6tki manual.... obstawiam, ze 12.8 jest dla automatu jezeli auto zuzywa np 20% wiecej w praktyce bo jest eksploatowane na krotkich odcinkach to mamy 13L + 0,2*13L = prawie 16L Pozdrawiam, Przemek
kudalty66 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Przemku, jak krótki odcinek to jest krótki dla ciebie, po Warszawie to zależy jak sie patrzy,. pewnie kawałek po mieście to tak jak dla mnie od domu za miastem do pracy, ja do pracy mam 10 km, z czego 5 km za miastem , w zimie 5 kilometrów sie zagrzewa do 90 stopni, teraz krócej,. w zimie na fisie nigdy nie pokazało mi więcej niż 9L, zbyt eco nie jeżdżę, kolego Arturro, pali ok 12, automat i Q, 16 to troche za dużo, moim zdaniem,. pozdr trzebaby ogarnetęgo mechanika co posprawdza co i jak, można do Witka na Mineralną w Wawie podjechać, to jest przy okęciu,.
JoannaP Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 Szanowni, Wspaniali. Najpiękniej dziękuje za wszelkie informacje, niezwykłą radość mi sprawił fakt, że poświęciliście mi czas aby problem rotrząsać tak żarliwie Drogi Przemku ja tam jestem zachwycona 'stacją kosmiczną z 1999 roku', azaliż świetnie się nią jeździ, muszę nawet przyznać, że nieco lepiej niż moją alfą na 17'' felgach przynajmniej nie czuje warszawskich dróg w moich 4 literach. Lampka oleju dawno zgasła, jak dotąd nic nie cieknie (poza klimą - co już wiem jest zjawiskiem absolutnie normalnym). Warsztat, który kazał mi zostawić samochód na całą noc zwyczajnie olałam. Zatem na chwilę obecną auto jeździ i nawet się nie rozpada Odległości, które nim pokonywałam nie były dłuższe niż 15 - 20 km, zatem może dlatego tak duże spalanie. Do tego Auto ma 260 tyś kilometrów, więc nie mało. Oczywiście silnik podczas pracy uzyskuje nieco poniżej 90 stopni. Po dolaniu tych 3 litrów oleju, przy sprawdzaniu na bagnecie wskazywało 2mm powyżej maximum. ps. Witek z Mineralnej posiada jakiś numer telefonu, co by się z nim umówić?
kudalty66 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 MR-MOTORS - chiptuning / kompleksowe modyfikacje programowe oraz mechaniczne / warsztat samochodowy / proszę ---------- Post dopisany at 16:23 ---------- Poprzedni post napisany at 16:21 ---------- to to samo tylko inna nazwa CHIPTUNING R-Performance
Krytias Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 W myśl zasady - warsztat każe - kierowca pojazdu musi. Szczególnie kierowca na szpilkach. Droga Joanno... najwyzszy czas zmienic te zasade... to było dobre w PRL. Obecnie jestesmy w EU... a to znaczy ze warsztat musi podchodzic do kierowcy rozumujac "klient to nasz Pan" A nie odwrotnie. Jest bardzo duzy wybór warsztatow samochodowych. I to Ty dyktujesz warunki. A jesli sie komus nie podoba, to dziekujesz i obracasz sie na swoich szpilkach i idziesz do innego warsztatu. A po zatem swietnie ze trafiłas tu na to forum... trzymaj sie tego, a koledzy doradza Ci jak beda mogli najlepiej. Najlepszy przyklad, adres, ktory otrzymalas dobrego warsztatu. Pozdrawiam
JoannaP Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 Robert, pięknie dziękuję i kłaniam się nisko Krzysztof, będę się mocno trzymać i nie puszczę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się