Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AKN] Logi końcowe - strona III - proszę o analizę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ty mówisz o statycznym kącie wtrysku a tam jest mowa o dynamicznym czy to różnica? :) Przepraszam, że zadaję tyle pytań, rozumiem, że może to trochę denerwować. Ale kto pyta nie błądzi ;)

tam jest opis statycznego ... :wink4:

Opublikowano

Czyli rozumiem to kąt który ustawia się luzując śruby na kole wałka rozrządu i przekręcając w prawo lub w lewo kołem pompy? :)

Ale nie znalazłem tam o ile mniej więcej przekręcić :)

Co sądzisz o mojej turbawce?

Już tylko to i nie zawracam głowy :)[br]Dopisany: 31 Lipiec 2008, 10:59 _________________________________________________Czy nadaje się do czyszczenia ? Jak to wygląda? :D[br]Dopisany: 31 Lipiec 2008, 11:01 _________________________________________________

Masz problemy z :

1.statyczny kat wtrysu do poprawy

-ma byc 2*ATDC na Late przy 100% wysterowaniu pompy w 004BS

2.problemy z doladowaniem

-sprawdz szczelnosc dolotu

-uklad podcisnienie [szczelnosc] wraz z N75 [przeczyscic przewody i zaworek ]

-w miare mozliwosci podmienic N75 na sprawny

-odpiac kata

po kazdej z tych czynnosci robimy 010 dynamiczne i sprawdzamy cz nie ma jakiejs poprawy

czy sztanga turbiny byla ruszana ?

czy autko zawsze tak jezdzilo ?

Dzisiaj wyczyściłem na glanc N75, ale za wiele nie pomogło..., no może troszkę w niskich obrotach żwawszy. Ustawiłem też, tylko na chybił trafił kąt wtrysku - nie miałem dostępu do Vaga. Przyspieszyłem o milimetr na kole. Lepiej odpala niż odpalał, jutro ustawię już idealnie. Wydaje mi się, że turbina jest do czyszenia bo słabo się wkręca i dlatego nie ma dołu. Jutro się za to biorę...[br]Dopisany: 31 Lipiec 2008, 20:55 _________________________________________________Po wymontowaniu N75 dmuchnąłem w przewody, wydają się być drożne. Oddychać się przez to nie da ale przepływ jest... :)
Opublikowano

zrob logi 010/011 po czyszczeniu N75 .. zobaczymy co dokladnie sie poprawilo ....

Opublikowano

Wiesz co, ja najpierw zrobię tę turbinę, bo podejrzewam, że po 200k tam niezły syf jest, te kolektory i wszystko co się da wyczyścić. Sprawdzę jeszcze ten kąt wtrysku tylko a po szyczeniu zrobie logi ostateczne. Bo nie ma co latać co chwilę logi robić i kasę dawać :)

Opublikowano

Wiesz co, ja najpierw zrobię tę turbinę, bo podejrzewam, że po 200k tam niezły syf jest, te kolektory i wszystko co się da wyczyścić. Sprawdzę jeszcze ten kąt wtrysku tylko a po szyczeniu zrobie logi ostateczne. Bo nie ma co latać co chwilę logi robić i kasę dawać :)

sprawdz jeszcze szczelnosc przewodow od dolotu ....

p.s podmien jeszcze zaworek N75 z N18 [ten od EGR]

Opublikowano

Ok.

[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 12:54 _________________________________________________Bo jeżeli zauważyłem w rurze tam gdzie siedzi przepływka, że zarzuca olejem w stronę przepływki to co to może być? Coś tam jest niedrożne.. ale słabo drożne. Zaworek wydaje mi się być ok, bo go rozbierałem i wyczyściłem. Było troszkę syfu ale niewiele. Zaworek w tym bolcu był nieco przypchany ale teraz napewno jest sprawny. Ale jeżeli żyga mi olejem od odmy na przepływomierz to co to może być? :)[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 13:01 _________________________________________________Przewody od dolotu to są te wychodzące z N75? Bo tych przewodów od zaj.... jest :)

Opublikowano

Ok.

[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 12:54 _________________________________________________Bo jeżeli zauważyłem w rurze tam gdzie siedzi przepływka, że zarzuca olejem w stronę przepływki to co to może być? Coś tam jest niedrożne.. ale słabo drożne. Zaworek wydaje mi się być ok, bo go rozbierałem i wyczyściłem. Było troszkę syfu ale niewiele. Zaworek w tym bolcu był nieco przypchany ale teraz napewno jest sprawny. Ale jeżeli żyga mi olejem od odmy na przepływomierz to co to może być? :)[br]Dopisany: 01 Sierpień 2008, 13:01 _________________________________________________Przewody od dolotu to są te wychodzące z N75? Bo tych przewodów od zaj.... jest :)

wyglada na zapchana odme ... przydalo by sie wymienic ...

chodzi o przewody turbo->IC->kolektor

Opublikowano

Wiem wiem, czytałem już to. Ale dzisiaj nie dostanę potrzebnych części.. i teraz nie wiem czy czekać z turbiną i zrobić wszystko razem czy jednak wziąć się za turbinę.. i wyczyścić co się da..

Opublikowano

Jeszcze nie. Dopiero wróciłem z garażu, czyściłem turbinkę ale nie była w bardzo kiepskim stanie. Widać lekkie ubytki na wirniczku ale nie przeładowuje mi więc chyba jest ok. 8 godzin ale zrobiłem ją na błysk :) Kąt zrobię później, już wiem dokładnie jak się to robi. Ostatnio źle ustawiłem i z tych 4 co było zrobiło mi się 5.5 więc muszę cofnąć o milimetr z powrotem. Wtedy złapie te 4 tyle ile było i jeszcze cofnę milimetr to mi się zrobi 2.5 i to będzie mniej więcej to. Przynajmniej teraz już wiem, że przesunięcie kołem o 1mm daje przesunięcie na statycznym 004 o 1.5 jednostki. :) Z 4 na 5.5 :)

Co do odmy to wydaje mi się, że tutaj jest pies pogrzebany po wyjęciu turbiny i dokładniejszym przyjrzeniu się miejsca filtra odmy stwierdzam na 80%, że to jest winowajca. Całe okolice filtra zasrane jest czarnym olejem więc napewno jest do wymiany. Aczkolwiek jestem spłukany i zastanawiam się nad próbą wyczyszczenia, jeżeli to możliwe, chociaż oczywiście wolałbym wymienić.

A teraz zmykam spać bo padam z nóg ;)

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 02 Sierpień 2008, 01:22 _________________________________________________Zapchane katalizatory też raczej wykluczam ponieważ kolektor wylotowy jest całkowicie drożny, gdyby katy były zapchane to podejrzewam, że na drodze od turbiny do kat byłoby sporo syfu a tak nie jest. [br]Dopisany: 02 Sierpień 2008, 01:32 _________________________________________________Po 2 dniach roboty turbinka wyczyszczona, filtr odmy(z racji chwilowego braku kasy) wyczyszczony pod ciśnieniem ciepłą wodą + kąpiel w rozpuszczalniku. Wszystkie przewody drożne i szczelne, z kątem wtrysku czekam bo nie mam dostępu do Vaga, teraz jest ustawiony na czuja, już prawie dobrze odpala ale trzeba wyregulować idealnie. Wydaje mi się, że trochę lepiej przyspiesza z dołu ale chyba to jeszcze nie to. Być może ten filtr odmy trzeba jednak zmienić albo jeszcze jakaś inna przyczyna. Ale pomału do tego dojdę, macie jakieś sugestie?

Wrzucam kilka fotek, które udało mi się zrobić...

bd5efb7260b14c59.jpg

Turbinka po czyszczeniu.

4941bd480da5c581.jpg

Ubytki na wirniczku.

c99b3b011ba3b319.jpg

Po rozłożeniu.

0e670ce0254143bd.jpg

Zabrudzenia.

89bb8b6b4070019d.jpg

Turbinka po złożeniu.

7c0fcf020bd9f2df.jpg

Dobrze mieć brata mechanika :)

0958085b217a7f83.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie z wymiany rozrządu. Uszkodzone gniazda śrub na aluminiowym kołnierzu uszczelniającym przez co nie możność założenia rolek. Poprzedni właściciel pewnie sam chciał wymienić i pozrywał gwinty. Potem zrobił jakąś prowizorkę (dobrze, że to mi się w drodze nie posypało!). Koszt kołnierza - 500zł.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Wydaje mi się, że trochę lepiej przyspiesza z dołu ale chyba to jeszcze nie to. Być może ten filtr odmy trzeba jednak zmienić albo jeszcze jakaś inna przyczyna. Ale pomału do tego dojdę, macie jakieś sugestie?

jestem pelen podziwu za powazne podejscie do tematu ...

co do wrazenie lekkiej poprawy .. zrob logi i bedzie wszsytko wiadomo ... AKN/AFB maja taka charakterystyke ze do 2200 rpm prawie nie jada .... :wink4:

Opublikowano

Wydaje mi się, że trochę lepiej przyspiesza z dołu ale chyba to jeszcze nie to. Być może ten filtr odmy trzeba jednak zmienić albo jeszcze jakaś inna przyczyna. Ale pomału do tego dojdę, macie jakieś sugestie?

jestem pelen podziwu za powazne podejscie do tematu ...

co do wrazenie lekkiej poprawy .. zrob logi i bedzie wszsytko wiadomo ... AKN/AFB maja taka charakterystyke ze do 2200 rpm prawie nie jada .... :wink4:

Dzięki ;) Postaram się jutro zrobić tylko jakie, bo wszystkich chyba nie potrzeba? [br]Dopisany: 03 Sierpień 2008, 23:07 _________________________________________________Dynamiczne 010 i 011 wystarczy?
Opublikowano

Dynamiczne 010 i 011 wystarczy?

Zrób najlepiej 003, 010, 011.

Opublikowano

Jeszcze 011 Bassic Settings oczywiście.

Opublikowano

Dobra :)[br]Dopisany: 04 Sierpień 2008, 10:41 _________________________________________________Kąt już ustawiony na 2,4-2,6 w 004 BS. [br]Dopisany: 04 Sierpień 2008, 15:57 _________________________________________________

Masz problemy z :

1.statyczny kat wtrysu do poprawy

-ma byc 2*ATDC na Late przy 100% wysterowaniu pompy w 004BS

2.problemy z doladowaniem

-sprawdz szczelnosc dolotu

-uklad podcisnienie [szczelnosc] wraz z N75 [przeczyscic przewody i zaworek ]

-w miare mozliwosci podmienic N75 na sprawny

-odpiac kata

po kazdej z tych czynnosci robimy 010 dynamiczne i sprawdzamy cz nie ma jakiejs poprawy

czy sztanga turbiny byla ruszana ?

czy autko zawsze tak jezdzilo ?

Hmmm... Zastanawiam się nad tym kątem wtrysku... wyskalowałem dzisiaj na 2,4 z tym, że zauważyłem jedną rzecz.

"Audi AG zakłada, iż wzorcowy kąt to 2*ATDC [nachOT, zaGZP] na Late przy 100% wysterowaniu pompy VP44."

U mnie w logach nie ma jednostki *ATDC. Na Vagu, którym ustawiałem jest jednostka *PGMP. Zatem czy 2*ATDC to to samo co 2*PGMP?

Większość ludzi w logach ma jednostki:

93d7ddc5a767ba9a.jpg

gdzie: BTDC - Kąt otwarcia zaworu ssącego

ATDC - Kąt zamknięcia zaworu wydechowego

A ja mam tak:

94278b2f2bce8f7e.jpg

gdzie: BTDC - Kąt otwarcia zaworu ssącego

PGMP - ???? Nie wiem co to

Więc czy to to samo?[br]Dopisany: 04 Sierpień 2008, 19:10 _________________________________________________A może chodzi tylko, że te moje jest po polsku?[br]Dopisany: 04 Sierpień 2008, 19:34 _________________________________________________Już chyba doszedłem... to jest chyba tylko różnica w nazewnictwie. PGMP to polski skrót, oznacza "Po Górnym Martwym Punkcie" i wtedy następuje zamknięcie zaworu wydechowego czyli ATDC - After Top Dead Center :D <--- jednak zła dedukcja. PGMP to Przed Górnym Martwym Punktem!!

Ps :D Nie no jeszcze trochę i zmieniam zawód. Otwieram warsztat AUDI, w szczególności silniki 2.5TDI V6 :D

Opublikowano

Już chyba doszedłem... to jest chyba tylko różnica w nazewnictwie. PGMP to polski skrót, oznacza "Po Górnym Martwym Punkcie" i wtedy następuje zamknięcie zaworu wydechowego czyli ATDC - After Top Dead Center :D

Ps :D Nie no jeszcze trochę i zmieniam zawód. Otwieram warsztat AUDI, w szczególności silniki 2.5TDI V6 :D

dobre ... :naughty::good:

Opublikowano

No i skucha...*PGMP to jest Przed Górnym Martwym Punktem. Czyli w tym przypadku, na tym VAGU wartość powinna być -2*PGMP. Jeżeli wzorcowa wartość zamknięcia zaworu wydechowego jest 2*ATDC - Po Górym Martwym Punkcie to w moim przypadku wartość powinna wynosić -2*PGMP - Przed Górnym Martwym Punktem.

Mam źle ustawiony kąt :/ Powinno być jak było na początku Jak na wcześniejszym logu...[br]Dopisany: 06 Sierpień 2008, 14:27 _________________________________________________Ok, kąt ustawiony... -2PGMP. Trzeba uważać na oznaczenia. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...