Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu na gorącym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mialem ten sam problem.Szarpało przy rozgrzanym silniku przy ruszaniu.Simering w skrzyni biegów puścił przez co tarcza sprzegłowa była zaoliwiona.Tak sie złozylo ze w tym czasie padła u mnie skrzynia i przy remoncie wszystkie te podzespoly powymienialem i jest git :wink:

Opublikowano

mialem to samo w passacie 1.9 tdi 130ps i wiele rzeczy wymienilem lacznie z wszystkimi poduchami itp. itd a na koncu okazalo sie ze konieczna jest wymiana docisku wiec wymienilem komplet i po klopocie.

Opublikowano

No ja już zebrałem z gratów sprzęgło kompletne czyli tarcza, docisk, łożysko oporowe oraz siemmering wału korbowego i do tego malutkie łożysko igiełkowe wałka skrzyni biegów :wink:

narazie czekam aż kanał w garażu mi wyschnie i moze jutro się uda wywalić skrzynię :wink:

---------- Post dopisany at 16:10 ---------- Poprzedni post napisany at 16:03 ----------

dodam że napotkałem na problem z uszczelniaczami skrzyni bo są sprzedawane w zestawie z tuleją prowadzącą sprzęgła :whistling: a zestaw u mnie w okolicy ok 100zł

Opublikowano

Jak będziesz wymieniał sprzęgło to przesmaruj wieloklin, po którym jeździ tarcza, czymś z dodatkiem MoS2.

Opublikowano

skrzynia wywalona i sprzęgło zdjęte :decayed: tarcza by jeszcze pojeździła bo do nitów jeszcze zostało ale zastanawia mnie dlaczego wszystko zapylone na rudo jest (docisk, tarcza, koło zamachowe) a łożysko ma luz wzdłużny ok. 1mm. Silnik pod kolem zamachowym usmarkany na czarno zarówno jak dno obudowy sprzęgła po stronie skrzyni :whistling:

---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:07 ----------

Jak będziesz wymieniał sprzęgło to przesmaruj wieloklin, po którym jeździ tarcza, czymś z dodatkiem MoS2.

Został mi się smar Mos2 jak montowałem nową osłonę przegubu parę miesięcy temu :decayed:

---------- Post dopisany 28-07-2013 at 18:32 ---------- Poprzedni post napisany 26-07-2013 at 22:10 ----------

a więc drobna relacja :decayed:

Sprzęgło założone z Luk'a (robocizna ok 1,5 dnia :decayed:) po wyjęciu starego (ori Sachs z logami Audi) i tak obejrzeniu go tarcza wyglądała ok. Do nitów zostało jeszcze ale sprężynami w tłumiku drgań szło kręcić dookoła a tulejka z wieloklinem miała luzy :kwasny: i to nie małe a docisk wydawał się ok choć wszystko jest zapylone na rudo więc ciężko ocenić.

Po wstępnej jeździe i lekkim przeganianiu auta przy takich upałach powinno coś się pokazać ale odpukać wydaje się być ok :wink: co najlepsze silnik wydaje się mniej telepać po puszczeniu sprzęgła czy puszczeniu gazu więc poduchy powinny wytrzymać do wymiany bo silnikiem nadal trzęsie przy dodawaniu gazu, puszczaniu czy zmianie biegów. Poduchy skrzyni wydają się być ok bo nie są spękane ani nic z tych rzeczy

Opublikowano

Nie było mnie tu dwa tygodnie, ale już wszystko jasne. Problemem jest sprzęgło. Wymieniłem komplet i wszystko gra jak należy ; )

Opublikowano

Proponuję gdzieś ten temat podwiesić dla potomnych żeby nie powstawał kolejny wątek :wink:

---------- Post dopisany 02-04-2014 at 18:04 ---------- Poprzedni post napisany 30-07-2013 at 16:29 ----------

Odgrzewam kotleta :whistling:

Sprzęgło znowu zaczyna szarpać :kwasny: chyba bedę musiał oddać sprzęgło na reklamację bo znowu silnik podskakuje na gorącym sprzęgle :facepalm: przejechałem niecałe 10 000 :facepalm: sprzęgło Luk'a. jak będę miał czas to zregeneruję wysprzęglik i pompkę sprzęgła i zobaczę czy to coś pomoże :whistling:

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem na czym ma polegać regeneracja układu wysprzęglika. O ile nie cieknie płyn i jest odpowietrzony to w zasadzie chyba wszystko.To chyba działa jak dwie strzykawki połączone wężykiem. Jak z jednej wyciskasz to w drugą napływa i odwrotnie . Można też wysysać z jednej do drugiej pod warunkiem ,że wężyk się nie zaciśnie.

A tak nawiasem mówiąc czy przypadkiem nie przypaliłeś sprzęgła. A może ktoś jeszcze jeżdzi autem np. żona . No i w końcu czy LUK to ten "sam" LUK czy tylko nazwa została. Zaczynam powątpiewać w jakość części zamiennych:facepalm:

Opublikowano
Nie bardzo rozumiem na czym ma polegać regeneracja układu wysprzęglika. O ile nie cieknie płyn i jest odpowietrzony to w zasadzie chyba wszystko.To chyba działa jak dwie strzykawki połączone wężykiem. Jak z jednej wyciskasz to w drugą napływa i odwrotnie . Można też wysysać z jednej do drugiej pod warunkiem ,że wężyk się nie zaciśnie.

A tak nawiasem mówiąc czy przypadkiem nie przypaliłeś sprzęgła. A może ktoś jeszcze jeżdzi autem np. żona . No i w końcu czy LUK to ten "sam" LUK czy tylko nazwa została. Zaczynam powątpiewać w jakość części zamiennych:facepalm:

Płyn nigdzie nie ucieka bo bym widział po stanie zbiorniczka ale sądziłem że może gdzieś ciśnienie ucieka i sprzęgło nie popuszcza równo miernie. Autem jeżdżę tylko ja, czasami ojciec. Regenerację chcę wykonać bo naprawdę nie chce mi się znowu zrzucać skrzyni bo namordowałem się jak nie wiem przy zakładaniu jej wcześniej :kwasny:

No ale kurde żeby sprzęgło padło po przejechaniu niecałych 10 tys. ?? :facepalm: To chyba byłby rekord bo ja jeżdżę spokojnie i od paru lat tym autem. Ciekawe jak z gwarancją bo nie mam ani pudełka ani żadnej ulotki z niego o ile jakaś tam była :facepalm: Mam tylko paragon skitrany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...