Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieaktualny data i czas - Jak synchronizować ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiś dwa tygodnie temu sprawdzałem bezpieczniki w moim Audiku.

Nie wiem być może że wyciągnąłem bezpiecznik i mogłem pomylić się z włożeniem i wsadziłem po sąsiedzku...

Od tygodnia mam datę na zegarach 5 maj 2001 i odlicza sobie godzinę nie wiem dlaczego jest 1:40.

Myślałem że przez ten tydzień połączy się z nadajnikiem.... który bezpiecznik odpowiada za to ?

Czekam na waszą pomoc.

Dodaję zdjęcie mojej rozpiski bezpieczników :

8933386000_1373192874_thumb.jpg

:co:

Panowie odświeżam bo nic nie zaradziłem w tym temacie :eusathink:

Dosyłam zdjęcia bezpieczników... może po prostu sprawdzając bezpieczniki wyjąłem któryś i wsadziłem w nie to miejsce ?

1342556900_1373878974_thumb.jpg 4556741800_1373878976_thumb.jpg 1057410800_1373878978_thumb.jpg

---------- Post dopisany 15-07-2013 at 11:07 ---------- Poprzedni post napisany 14-07-2013 at 19:20 ----------

:hi:

---------- Post dopisany at 11:59 ---------- Poprzedni post napisany at 11:07 ----------

Moje zegary...

1767882800_1373882353_thumb.jpg 1468179100_1373882355_thumb.jpg

---------- Post dopisany 16-07-2013 at 15:22 ---------- Poprzedni post napisany 15-07-2013 at 11:59 ----------

:co:

---------- Post dopisany 21-07-2013 at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2013 at 15:22 ----------

Panowie który bezpiecznik musiałem wyciągnąć że zresetowała się godzina i data na zegarach ?

Datę i czas ustawiłem ręcznie jednak do tej pory (prawie miesiąc) nie widziałem antenki symbolizującej synchronizacji daty i czasu.

Boję się że coś "uwaliłem" albo po prostu mogłem wyciągnąć bezpiecznik i nie włożyć go na miejsce... da się to jakoś sprawdzić ?

---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 20:13 ----------

Zapodaję jeszcze rozpiskę bezpieczników z a3-club.net

[8L] Opis bezpiecznikow

Opublikowano

Ale się opisałes :grin: recznie musisz ustawić . Nie widze palemki w liczniku pewnie MODUŁ padł

Opublikowano

a ja bym poczekał, mi kiedyś też znikła jak to mówi wrc palemka i po 2 dniach wróciła i się zegar ustawił :]

Opublikowano

Zegar ustawiłem ręcznie.... ale jak mogłem uszkodzić moduł sprawdzając bezpieczniki ?

O jaki konkretnie moduł chodzi ?

I jak sprawdzić czy to on jest winowajcą...

Palemkę i tak rzadko widywałem...

Hmm ja jakieś 3 tygodnie jeździłem i nie było widać palemki... dopiero nie dawno ustawiłem ręcznie :eusathink:

Który bezpiecznik musiałem wyciągnąć że zresetowałem datę i godzine

Opublikowano

W a4 chyba bezpiecznik 15 odpowiada za licznik , po jego wyciągnięciu resetuje się cały licznik , czasami palma pojawiała się po godzinie a czasem po 3 miesiącach, wyjmij licznik jeśli to jeager to moduł jest wpięty w licznik od tylu taka mala puszka z przewodem i wtyczka na końcu zamontowane na budowie zewnętrzej

Mi się jednak wydaje ze wina jest miejsca gdzie parkujesz i poprostu sygnału brak tak jak piszesz ze rzadko ona bywała

---------- Post dopisany at 12:45 ---------- Poprzedni post napisany at 12:42 ----------

U Ciebie też bezpiecznik nr 15 odpowiada za licznik

Opublikowano

Czyli resetując datę i czas musiałem zresetować licznik bezpiecznikiem nr. 15 ?

Wyczytałem że po restarcie jeżeli w ciągu 3 dni nie złapie zasięgu to przełącza się na tryb manualny... myślę żeby zresetować datę i czas bezpiecznikiem nr. 15 i udać się w trasę

Auto po wyciągnięciu bezpieczników stało kilka dni nie jeżdżone... może zegar przeszedł w tryb manualny ?

Ale co po wyciągnięciu 15-stki skasuje mi się przebieg itp ?

Co prawda kiedyś miałem palemkę pod domem (tam gdzie stoi auto) ale to była mroźna noc.. wiadomo... kto uczył się o propagacjach fal ten wie ;)

W nocy lepiej się rozchodzącą bo nie odbijają je fale słoneczne a mróz pomaga bo powietrze jest suche... gdy jest wilgotne to fale odbijają się od wody w powietrzu ;)

Opublikowano
Czyli resetując datę i czas musiałem zresetować licznik bezpiecznikiem nr. 15 ?

Raczej odwrotnie - resetując licznik poprzez wyjęcie bezpiecznika zresetowałeś też datę i zegar.

Wyczytałem że po restarcie jeżeli w ciągu 3 dni nie złapie zasięgu to przełącza się na tryb manualny... myślę żeby zresetować datę i czas bezpiecznikiem nr. 15 i udać się w trasę

Auto po wyciągnięciu bezpieczników stało kilka dni nie jeżdżone... może zegar przeszedł w tryb manualny ?

Skoro dało się ręcznie ustawić datę i czas, to NA PEWNO zegar przeszedł w tryb manualny.

Ale co po wyciągnięciu 15-stki skasuje mi się przebieg itp ?

Skasuje się tylko licznik kilometrów okresowy, ten mniejszy górny. Dolny licznik kilometrów nie zostanie wyzerowany.

Niedawno wyciągałem zegary z auta żeby wyczyścić szybkę od środka. Po zakończonej operacji i ponownym zainstalowaniu licznika oczywiście godzina i data były przestawione. Ale wystarczyło ok. 10 minut by "palma" wróciła i wszystko zostało zaktualizowane.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

To wychodzi na to że przed trasą trzeba zresetować licznik i patrzeć czy pojawi się palemka...

Ale ja to wiesz jak ustawiałem ten czas... że pociągasz do siebie ten cyncel z licznika i pokręcasz w lewo prawo aby ustawić

---------- Post dopisany at 19:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ----------

Byłem przed chwilą w aucie... tak jak mówicie że licznik resetuje się bezpiecznikiem nr. 15 ;)

Tylko nawet zaraz po resecie mogę go ustawić ręcznie tymi pokrętłami licznikowymi ;)

Po resecie licznik jąkał datę pokazuje ? datę produkcji ?

Opublikowano

Ja mialem wybite na liczniku produkcja 00 a po resecie pokazywał chyba 01.05.1999

Zawsze można ustawić ręcznie

pozostaje Ci tylko czekać aż się sama pojawi , ja nie mialem raz 2 czy 3 miesiące i jakoś później się pokazała , zależy od miejsca parkowania , ale poczytaj sobie temat ww może czegoś ciekawego znajdziesz bo wiem ze można bagien go włączać i wyłączać zegar radiowy

Opublikowano

Hmm... może ten sygnał jest nadawany w danych godzinach ?

Opublikowano

chyba z 2 na 3 w nocy o ile dobrze pamietam

Opublikowano

Już pisałem... ale powtórzę.

Synchronizacja z nadajnikiem odbywa się o określone godzinie. Ale tylko po to, aby zegar ustawił się dokładnie do rzeczywistego czasu ATOMOWEGO

Jeśli w tym czasie odbiornik nie będzie w zasięgu nadajnika, to to nie nastąpi. i tak przez 3 dni(palemka dalej świeci). Po 3 dniach bez sygnału, palemka gaśnie.

Jeśli zegar przejdzie w tryb manualny (jak to ładnie piszecie), to ponowna synchronizacja następuje... jeśli tylko ZEGAR znajdzie się w zasięgu nadajnika, godzina czy minuta NIE MA tutaj znaczenia.

Ważne jest tylko, by w momencie synchronizacji samochód był zgaszony (podświetlenie zegarów wyłączone). więc czasem wystarczy krótki wypad do sklepu, wjazd na stację benzynową lub inny wyjazd w miejsce gdzie jest DOBRY sygnał, a po powrocie mamy ponownie palemkę.

---------- Post dopisany at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany at 18:29 ----------

Każda ingerencja w zegar i poprawa godziny czy daty, gasi nam palemkę do momentu ponownego ODbioru sygnału.

Dopiero zmiana kodowania pozwala na STAŁY odbiór lub nie, sygnału radiowego przez MODUŁ.

Opublikowano

Hmm... u mnie jest ten ból że nie mam palemki od resetu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...