hidden22 Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam. mam pytanie przy gaszeniu troszkie buda mi telepie. dzisiaj sprawdzilem egr i i widze czy przy odpalaniu czy gaszeniu ta raczka nie porusza sie od EGR. wyciagnelem wezyk zatykajac go palcem nie czuje zeby jakies cisnienie bylo w nim ktore moze poruszyc raczka od EGR. moze ktos wiec co to moze byc albo od czego zaczac zeby sprawdzic usterke...:wink:pozdrawiam
marekg Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 to jest klapa gasząca a nie EGR jako taki. W tych samochodach są te ustrojstwa jednak zespolone w jeden komponent.To tak dla jasności Jeśli na klapę nie jest podawane podciśnienie w momencie kiedy powinno to spradziłbym szczelność wężyka a potem zerknął w jakim stanie jest sam zaworek sterujący. Po tych 10 latach mają prawo wysiadać, tak ten od klapy jak i sterujący samym EGR czy turbawką.
hidden22 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 hmmm a gdzie znajduje sie ten zaworek od EGR? ---------- Post dopisany at 19:20 ---------- Poprzedni post napisany at 19:19 ---------- idzie jakos samemu sprwdzic ten zaworek sterujacy od EGR?
mycha1236 Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Tak ta gruszka czarna jest na zatrzaskach w środku jest membrana gumowa jeżeli przepuszcza to klapa nie zamyka
hidden22 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 ale chodzi mi o to ze ten wezyk do wchodzi w gruszke nie to wlasnie nie podaje podcisnienia jak gasze czy odpalam auto... czyli cos jest nie tak ze nie ma podcisnienia w przewodzie
marekg Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 hmmm a gdzie znajduje sie ten zaworek od EGR?---------- Post dopisany at 19:20 ---------- Poprzedni post napisany at 19:19 ---------- idzie jakos samemu sprwdzic ten zaworek sterujacy od EGR? ciebie interesuje nie tyle zaworek od EGR (N18) a zaworek sterujący klapy gaszącej. Oba są zmocowane w pobliżu prawego reflektora - jak zdemontujesz lampę do znajdziesz dość łatwo jeden i drugi.
hidden22 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 aha a jak moge sam sprawdzic czy jakis jest wlaniety? czy musze miec na podmianke inny? ---------- Post dopisany 31-07-2013 at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2013 at 23:28 ---------- WITAM NIE MA KTOS SPRAWNEGO ZAWORKA O NR 1J0 906 283 C ? u mnie w wezyku ktory wchychoi do czarnej malej gruszki klapy gaszacej nie ma wogole cisnienia sprawdzilem gdzie idzie ten wezyk i wychodzi z zaworka o nr co podalem. to na pewno bedzie ten zaworek uwalony? mysle ze n75 i ten n18 sa sprawne bo z turbina nie mam zadnych problemow. ten wezyk co wchodzi w czarna gruche klapy gaszacej to powinien wogole zaciagac czy wypyhcac cisnienie z siebie?
POWER-KRIS Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Żebyś mógł zobaczyć czy działa to ktoś musi zapalać i gasić bo tam tylko chwile jest podcisnienie a jak masz uwalony zawór zwrotny na przewodzie idacym do pompy vacum taki plastikowy biało czarny to nie musi działać wcale. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
hidden22 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 aha to zaczac od wymiany tego zaworka zwrotnego?
POWER-KRIS Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Nie koniecznie zdejmij i dmuchnij w niego jeżeli w jedna puszcza a w druga nie to jest dobry. On ma zadanie utrzymać podcisnienie po zgaszeniu auta żeby mogło zamknąć klapę bo pompa juz nie działa. Przy okazji sprawdź wężyki może przetarte. I spróbuj zassac ta gruszke od klapy bo może rozerwana . Najlepiej się sprawdza duża Strzykawką. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
hidden22 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 tu widac na silniku podczas gaszenia jak zamyka sie i za chwile wraca do otwartego u mnie przy gaszeniu wogole sie nie rusza ta raczka...---------- Post dopisany at 00:03 ---------- Poprzedni post napisany at 00:02 ---------- czyli u mnie ciagle jest otwarta ta klapa, zaczac od wymiany n293?
POWER-KRIS Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 A spraedziles co mówiłem? Dobrze inaczej niech ktoś zgasi auto a ty w tym czasie do zdjetego z tej gruszki przewodu masz mieć przylozony palec i na chwilę masz poczuć ze zasysa powietrze. Jak zasysa to znaczy ze ta cała grucha czy siłownik jak wolisz jest do wymiany. Ale podobno tylko z nowym EGR ja sprzedają. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
hidden22 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 no wlasnie juz robilem to i bylem u mechanika nawet podlacyzl jakies do meirzenia cisnienia i nic...nie chce mi sie czekac az bedzie mial czas lubie sam pogrzebac i cos zrobic to mzoe byc uwlony ten zaworek? ---------- Post dopisany at 00:22 ---------- Poprzedni post napisany at 00:21 ---------- bo jesli by wogole pompa vacum nie dawala cisenia to nawet trubo by nie chodzilo tak?
POWER-KRIS Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Tak a hamujac lamał byś siedzenie bo serwo by nie działało. Ciekawe czy prąd do zaworka dochodzi? Sony Xperia E dual Tapatalk 4 ---------- Post dopisany at 00:36 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ---------- Weź jakiś miernik i obadaj wtyczkę na zgaszonym i zapalonym silniku. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
hidden22 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 ok jutro lukne czy jest prad na wtyczce bo ogllnie jesli nie ma cisnienia tam to odpowiada tylko ten jeden zaworek n293?
POWER-KRIS Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Pod warunkiem że ktoś tych wężyków wcześniej źle nie pozakladal. Szczerze to nie spotkałem się z uszkodzeniem akurat tego zaworka. Zawsze albo były przewody urwanie albo źle założone przewody podciśnienia albo membrana w tej gruszke rozerwana lub zatarta klapa ze jej nawet ręką zamknąć nie szło. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
hidden22 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 hmm sprawdze jesczze czy te wezyki sa dobrze zlozone widzialem na forum opis gdzie kazdy ma isc...nie no jak reka robie popycham te ramie to chowa sie i odbija ladnie sprawdzalem przewody to sa ok nigdzie nie widze dziury cze pekniecia... no nic najpierw sprawdze czy prad jest na wtyczce od tego zaworka dzieki zza pomoc Krzysiek jak co jutro napisze jescze pozdrawiam:wink:
Marynarz____ Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 hmm sprawdze jesczze czy te wezyki sa dobrze zlozone widzialem na forum opis gdzie kazdy ma isc...nie no jak reka robie popycham te ramie to chowa sie i odbija ladnie sprawdzalem przewody to sa ok nigdzie nie widze dziury cze pekniecia... no nic najpierw sprawdze czy prad jest na wtyczce od tego zaworka dzieki zza pomoc Krzysiek jak co jutro napisze jescze pozdrawiam:wink: Wykręć EGR i przeczyść sobie klapę gaszącą też to może być powodem szarpania budą bo się nie domyka
POWER-KRIS Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Ona mu całkiem stoi. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
Marynarz____ Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 No to tym bardziej odkręcić i przeczyścić- zobaczy czy jest zasyfiona czy nie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się