Skocz do zawartości
IGNOROWANY

temperatura rośnie podczas jazdy w trasie powyżej 100km/h


olas1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem jak w temacie, a mianowicie gdy jeżdżę po mieście to temp. stoi jak wryta na 90 st. gdy wyjadę w trasę po przejechaniu kilku kilometrów z prędkością powyżej 100km/h temp. wzrasta ...gdy się zatrzymam to momentalnie spada do 90 st. !!! Wentylatory się uruchamiają, pompa wody wymieniona pod koniec zimy na nową , termostat nowy , chłodnice drożne i czyste (sprawdzone), korek zbiorniczka podmieniłem od kolegi z passata i dalej to samo...może ktoś z Was się spotkał z takim problemem bo mi szczerze powiem ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na problem z wydajnością układu chłodzenia, zaczął bym od wymycia chłodnic myjką ciśnieniową, tylko bardzo ostrożnie z odległości ok 15-20 cm, co by nie pozaginać blaszek radiatorów :whistling:

Jak nie pmoże to sprawdź pompę wody , może wirnik "nie trzyma się" wałka napędowego.

W 1.9 na pompie można to było sprawdzić paluchem przez otwór po wyjętym termostacie, w PD być może też:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink:

Ta temperatura to Ci rośnie na wskaźniku na szafie, czy odczytujesz ją na VAG-u ?

Jak na wskaźniku, to podepnij VAG-a i zrób jazdę testową, jak temp silnika nie przekroczy 105 st.C to z motorówką i jej chłodzeniem wszystko O.K., a czujnik temperatury prawdopodobnie do wywalenia :decayed:

---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:08 ----------

zacznij jeszcze od odkamienienia nagrzewnicy małem to samo

A co ma zakamieniona nagrzewnica do temperatury silnika ? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże układu chłodzenia twarde, bardzo twarde, miękkie ?? Nie wyrzuca płynu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płynu nie wyrzuca...wąż górny wydaje mi się twardawy.. jak się zabrać za odkamienienie nagrzewnicy?

---------- Post dopisany at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany at 13:55 ----------

na vagu tak samo jak na blacie :/

:eusathink:

Ta temperatura to Ci rośnie na wskaźniku na szafie, czy odczytujesz ją na VAG-u ?

Jak na wskaźniku, to podepnij VAG-a i zrób jazdę testową, jak temp silnika nie przekroczy 105 st.C to z motorówką i jej chłodzeniem wszystko O.K., a czujnik temperatury prawdopodobnie do wywalenia :decayed:

---------- Post dopisany at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:08 ----------

zacznij jeszcze od odkamienienia nagrzewnicy małem to samo

A co ma zakamieniona nagrzewnica do temperatury silnika ? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile Ci WAG pokazał maksymalnie ?

Ta nagrzewnica to słabo grzeje, że chcesz ją odkamieniać ?

Czy może ma pracować w upały jako dodatkowa chłodnica :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to zdecydowanie za duużo :eusathink:

Węże do chłodnicy drożne i chłodnica gorąca ?, na postoju jak go potrzymasz na obrotach (bez klimy) to wentylator się załącza ?

---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ----------

Dedukując ,to coś nie tak z obiegiem chłodziwa, termostat jest ori ?

Sam go wymieniałeś ?

Może włożony odwrotnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poprawność montarzu termostatu, podejżewam że jest zamonowany odwrotnie :whistling:

termostat_skoda_fabia_felicja_octavia_superb.jpg

Termostat ma dwa grzybki, gdy temperatura płynu przekracza temperature zadziałania, górny grzybek (znadujący się w mosiężnym pierścieniu z gumową uszczelką),przesuwa się razem z dolnym w kierunku pionowo w dół otwierając przepyw na chłodnice, dolny w tym czasie przymyka mały obieg w bloku silnika (zdjęcie powyżej).

W przypadku odwrotnego zamontowania dolny grzybek w ogóle nie zamyka kanału małego obiegu, tylko częściowo blokuje przepływ w dużym obiegu.

Nie wiem czy konkretnie w Twoim przpadku na takie odwrotne zamontowanie pozwala konstrukcja plastikowego krućca, niemniej jednak objawy które opisałeś wszystko na to wskazują, problem z chłodzeniem w takim przypadku powinien się właśnie ujawnić jak jest badzo ciepło, przy niższych temperaturach się nie ujawni, bo część płynu przepływa przez chłodnice. :eusathink:

8f2660e5052013f5med.jpg

Na tym rysunku masz schemat poprawnego montażu termostatu.

Zdjęcie i rysunek zaczerpnięty z netu :decayed:

Jeżeli był zamontowany prawidłowo, to sprawdź jego działanie ( garnek z wodą na kuchenkę i do niej termostat z termometrem):whistling:

P.S. tylko nie jedź na sprawdzenie do tego mecha co ci go montował, bo się nie przyzna że zchrzanił robotę, chyba że będziesz mu patrzył na łapki :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pewien skurw...n odwrotnie zamontował termostat i za***rdolił go na silikonie. Skończyło się na zrobieniu głowicy przez pieprzonego barana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...