Skocz do zawartości
IGNOROWANY

znalezione w misce olejowej


GregorX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak, że ostatnio musiałem wymienić miskę olejową na nową, dokonałem ciekawego odkrycia w tej starej, zdemontowanej...

widać to na zdjęciach..sprężynka..jakiś przetłaczany element z blaszki..kawałki metalu i..plastiku. Czy ktoś poznaje co to może być, auto pracuje normalnie, ale czy ktoś poznaje co to są za elementy??

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju jest w b5 na łańcuchu? może prowadnica łańcucha się rozleciała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...ja tego nie wiem dlatego się pytam, z tego co widziałem w etce to pompa olejowa w afn-ie jest napędzana poprzez koła zębate wałkiem pośrednim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij miske oleju i sprawdź czy w pompie oleju siedzi zawór przelewowy w/g mnie rozsypał sie prwdo podobnie a raczej wrecz napewno zawór przelewowy...

takze moim skromnym zdaniem wysadziło zawór z pompy oleju i w tym momencie pompa jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć, że zawór przelewowy jest gdzieś wewnątrz pompy oleju? Jak zdejmę miskę to będę widział, że się rozleciał?

Kolejne pytanie co grozi jazda z rozsypanym zaworem? Czy to , że pluje olejem z pokrywy zaworów może być spowodowane właśnie tym uszkodzonym zaworem przez to pompa wytwarza większe ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie jak wypluło zawórek to widocznie pompa robi tak wysokie cisnienie ze musiała sobie zrobic miejsce aby móc wypluc olej który nie miesci sie w układzie cisnienia...a ze przepustowosc oleju przez zawór była zbyt słaba wiec go całego wypluło... tak napewno po zdjeciu miski go ujrzysz bynajmnie otwór okragły po nim..

tak moze byc wina pompy oleju ze olej tryska do góry...

czy mozna tak jzdzic - nie . ryzyko ze moze pujsc cos wiecej...dziwne ze czujniki cisnienia oleju nic nie krzyczą... w ogole ja właczasz zaplon to masz kontrolke cisnienia oleju...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z pokrywy to mi się sączy gdzieś tak od 3 lat, czyli od wtedy kiedy mam auto. jeżeli chodzi o kontrolkę oleju to mi się nie zapala kiedy przekręcam zapłon, pytanie jest takie czy powinna?? Kilka razy FIS mi ja pokazał, ale to tylko wtedy kiedy auto nie chciało zapalić (po kręceniu rozrusznikiem bez zapłonu przez ok. 8-10 sek pokazywała sie kontrolka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alez oczywiscie ze powinna sie zapalac kontrolka przy właczeniu porannym zaplonu... jesli od kad masz auto kontrolki nie widziałes tzn ze ktos sprzedał auto z ta usterka a zeby sobie nie robic kosztów wyłaczył kontrolke w zegarze i sygnal dxwiekowy.

nie pamietam czy w AFNie byly 2 czujniki cisnienia oleju...od niskich rpm i wysokich... ale chyba tylko 1 jest na podstawie wiltra oleju nad wymienikiem ciepła olejowo/wodnym... sprawdz czy do tego czujnika idzie tylko 1 przewód czy cos do niego jest podłaczone... no i dobrze bylo by wyjac zegary i spr czy moze nie jest sciezka specjalnie przerysowana do kontroli w zegarach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 wkręcane czujniki ciśnienia, nad wymiennikiem ciepła, odłączyłem wtyczkę od jednego i drugiego, ale nic mi się nie zapaliło:kwasny: chyba nic tam nie było kombinowane, od każdego czujnika wychodiz dokładnie jeden przewód..jak znajdę chwilkę to rozbiorę zegary i zobaczę czy tam ktoś coś nie narobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem cos było gdzies grzebane i cos jest wyłaczone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już zgłupiałem, wyciągnąłem zegary, nie widziałem nic podejrzanego...mam licznik z FIS(Audi C5), najlepsze jest to, że nie widziałem żebym miał na tarczach kontrolkę ciśnienia oleju...chyba jedyne co mi zostaje to pomiar ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka od oliwy z polfisem jak i pelnym,zapali sie dopiero jak bedzie problem z cisnieniem.tak jest w tych zegarach poliftowych.po przekreceniu stacyjki sie nie swieci.sprawdzi mozna na odpalonym silniku zdejmujac kable z czujnika cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a kiedy sie powinno wymieniac pompe oleju ?

Jest jakas granica kilometrow ?

szukam jakiegos opisu czy i jak ktos to robil ale nie znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzebałem temat, ale dalej tego nie rozwiązałem, co to właściwie było na dnie tej miski....

Zmierzyłem cisnienie oleju:

- na jałowym 1,6 bar

- 2000 tys. obr 3,2 bar

Ciekawe jest to, że FIS krzyczy dopiero jak ciśnienie osiągnie 3 bary, na podpiętym manometrze. Any ideas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...