Skocz do zawartości
IGNOROWANY

143 Multitronic - Czy warto chipowac?


peter08

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam avanta z 2010 S-line z multitronikiem ,fajnie by podniesc moc conieco ,moje pytanie jest

jak bardzo niebezpieczne dla skrzyni moze byc chiptuning ? Mam znajomego który za 1k zł obiecuje mi 180 koni i ze wsio bedzie ok,on tylko zczytuje program i wysyla pliki do kogos innego

kto modyfikuje ,nie wiem czy warto sie bawic w takie tuningowanie?jak skrzynia to zniesie?

dzieki i pozdro

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie taki cziptuning na odleglosc jest zrabialny tyle czy nie lepiej pojsc do kogos kto sie na tym zna?

Wyobraz sobie, ze przychodzisz do goscia by zrobil Ci portret.. a on mowi, ze rysowac nie umie i przez telefon opisuje Ciebie a ktos po drugiej stronie robi ten portret nie widzac Ciebie - a pozniej odsyla to poczta... brzmi smiesznie, prawda? Zarowno sprzet jak i wiedza do czipowania CRow juz poszla w lud (spokojnie znajdziesz goscia co sie na tym zna bez robienia tego na odleglosc - jak fizycznie wgrywajacy na tym sie nie zna to w razie problemow bedzie umial zweryfikowac przyczyne?)

Sprawdzilbym czy a4b8 mutli byly oferowane z silnikami 2.0tdi CR 170ps... jezeli tak to sprawdzilbym czy sa to te same skrzynie a jak nie to sprawdzilbym czy glowne elementy odpowiedzialne za przeniesienie napedu sa takie same (bo ja wiem... lancuch?)...

Te skrzynie nie nalezaly kiedys do liderow bezawaryjnosci wiec podchodzilbym do tematu ich "przeciazanie" ostroznie (nie wykluczam)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś że nie było multi w B8 170ps...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

multitronic jest tez w wersji 170ps jest tak samo 8 stopniowa ale czy dokładnie ta sama to nie wiem.Z tego co wiem obecne skrzynie to inne co były w b7 i b6,podobno maja lepsza konstrukcje i sa mnie awaryjnie.

Choc wiadomo to i tak automat,wiec róznie moze byc...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś że nie było multi w B8 170ps...

zaznaczam, ze mowimy o a4b8 a nie b6/b7 (te auta poza nazwa handlowa nie maja wiele wspolnego)

wg cennika ałdi

http://www.audi.pl/etc/medialib/ngw/pl/cenniki_07_2013.Par.0006.File.pdf/audi_a4_facelifting.pdf

multitronic jest w ofercie nawet w slabszym (204ps) 3.0tdi jak i 2.0tfsi 225ps - nie quattro

Pytanie czy to ta sama mechanicznie skrzynia.... postudiowac etke pewnie trzeba

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

jest takze w 2.0tdi cr 177ps

o wiekszej lub mniejszej awaryjnosci nowszych multitronicow wzgledem starszych przyjdzie pogadac za pare lat jak a4b8 zaczna wchodzic w wiek emerytalny (wyjdzie albo nie wyjdzie szydlo z worka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak (bo hamuja) ale...

inny problemem: czy wynik jest miarodajny... kiedys znalazlem dokument o hamowaniu tiptronicow i chyba multi na maha costam (dok firmowany logiem vw/audi) i byla instrukcja co i jak ustawic na hanowni + adnotacja ze pomiar nie jest zgodny z norma sratata... znaczy sie pewnie nie mozna latwo oszacowac oporow skrzyni i przez to wynik zapewne jest "szacunkowy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomóżcie,

Już wsiadałem na wycieczkę do Niemiec po nowe auto, lecz doczytałem się niepochlebnych opinii o skrzyni Multitronic. Zwątpiłem w kupno tego samochodu:

Audi A4 Avant 1.8 TFSI multitronic S line Sportpaket* als Kombi in Alfeld

Mój dylemat to skrzynia Multitronic i przebieg 175k... Nie mogę uzyskać we wcześniejszych wpisach na forach jednoznacznej odpowiedzi. Jaka szansa, że skrzynia się spieprzy przy tym przebiegu przez następne 30-50tys km?

Inne pytanie, czy przy tym przebiegu i tej skrzyni jest szansa na bezpieczne podniesienie mocy. Czytałem na niektórych stronach, że ten silnik można podnieść do 200 KM, jeżeli oczywiście stan silnika pozwala. Jak to natomiast może wpłynąc na awaryjność skrzyni? Nie wiem, czy warto brać ten samochód, czy lepiej poszukać manuala przy takim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia w b8 jest już poprawiona i nie ma się jej co bać jak to było w b6 ...na chipa jednak nie licz bo wtedy skrzynia może się odezwać - ta skrzynia nie jest do ścigania się lecz do komfortowego przemieszczania się :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobienie z tego 190-200 KM to jeszcze daleko żeby byc królem szos :)))

po prostu miałem poprzednio w coupe 3l benzyne, która miała 231 KM. Rodzi mi się lada moment dziecko, wiec czas przesiąść się na avanta:) Chciałbym jednak aby trochę mocy pozostało w moim nowym aucie. Szukałem 2.0 TFSI 211 KM, ale niestety nie jest łatwo dostać ten silnik w B8 za 15k EUR. Jeżeli mam wziąć mniejszy silnik, to zastanawiam się, czy jest możliwość podniesienia mocy, szczególnie we tym multitroniku. Auto wizualnie bardzo ładne, ale boję się multitronika z tym przebiegiem. Proszę o jak najwięcej opinii. Koszty naprawy, zakładam, są bardzo duże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wsiadałem na wycieczkę do Niemiec po nowe auto, lecz doczytałem się niepochlebnych opinii o skrzyni Multitronic.

Jeżeli skrzynia była(prawidłowo) serwisowana, powinna jeszcze trochę pojeździć:wink: Ja miałem z 211KM i bardzo to autko sobie chwaliłem:jerk: Zresztą był to trzeci multi z kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda kolego skrzynia automat może się zepsuć w przedziale 150-200 tys. W twoim przypadku trzeba być przygotowanym przede wszystkim na wymianę rozrządu za 3 tys oraz remont skrzyni za 7 tys. Tyle w temacie. A tak wogóle, to jeźdźić i cieszyć się z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę po czym poznać ze to multitronic czy to tiptronic ??????

Multi to na drive nie zmienia biegów ...trzyma obroty na jednym poziomie jak przyspieszasz i masz gaz w jednej pozycji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam robione kilka multitroniców i nie ma problemu. Ostatni jest mój B8 z 190 na 245 ;)

Najwięcej śmiga B7, ogólnie z wszystkich tylko dwa dwumasy, ale to kwestia jeżdżenia, skrzynie żyletki także nie ma żadnego problemu.

Co do hamowni podwoziowej, wymaga kilku zabiegów, ale się da :wink:

PS. nie rób swojego na 180, poza tym to nie taki hop, że ktoś powiedział, że tyle da. Poza tym moment zabija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam robione kilka multitroniców i nie ma problemu. Ostatni jest mój B8 z 190 na 245 ;)

Najwięcej śmiga B7, ogólnie z wszystkich tylko dwa dwumasy, ale to kwestia jeżdżenia, skrzynie żyletki także nie ma żadnego problemu.

Co do hamowni podwoziowej, wymaga kilku zabiegów, ale się da :wink:

PS. nie rób swojego na 180, poza tym to nie taki hop, że ktoś powiedział, że tyle da. Poza tym moment zabija.

to ile byś proponował zwiększyć żeby nie zaszkodzić ori 143ps 320

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np 170 @ 360 Nm Byłoby w pełni wystarczające, zadowalające, a jazda taką furą byłaby kolosalnie inna.

Z taką różnicą momentu potrafiłby już wyrwać buta więc trzeba by się przygotować na delikatne ruszania, 3k'a wejdzie to ogień :) Oczywiście dosyć ważne by po modzie dawać czas na rozgrzanie się oleju w skrzyni i jej przesmarowanie. Niby to oczywiste, ale różne cuda już się widziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...