Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne trzęsienie się auta...


rafek10

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam ten sam problem od 2 lat. Byłem u róznych mechaników i każdy ma inną teorię. Wymieniłem kpl. sprzegło z dwumasą, łozysko oporowe i uszczelnienie wału, dwie poduszki i nic się nie zmieniło ak trzęsło buda to trzęsie. Znajomy mechanik sprawdził wagiem pompowtryski i trzeci pracuje poza granicami. Przeprowadził tzw płukanie pompowtr na specjalnej płuczce z płynem do tego celu i też nic nie pommogło. Na trzecim cylindrze pompowtrysk do wymiany. Narazie nie mam kasy - zdoił mnie za sprzegło a wcześniej robiłem kpl. przednie zawieszenie. Więc z tym pompowtr zaczekam do jesieni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje.

Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie.

Kolego napisz czy masz oprócz nieregularnych bujnięć jeszcze jakieś inne objawy typu: ciut wieksze obajwy przy wyłączeniu klimy, delikatne mrówki na drążku. Mam podobnie ale wymiana obu poduszek na ori nie pomogła. Oprócz BIP-ów jaki masz kąt synchro wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje.

Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie.

Kolego napisz czy masz oprócz nieregularnych bujnięć jeszcze jakieś inne objawy typu: ciut wieksze obajwy przy wyłączeniu klimy, delikatne mrówki na drążku. Mam podobnie ale wymiana obu poduszek na ori nie pomogła. Oprócz BIP-ów jaki masz kąt synchro wałka rozrządu?

U mnie kiedy włączę klimatyzacje bujnięcia momentalnie ustają. Mrówki na drążku jak najbardziej, tak samo jak mrowienie podłogi ale to czuć bardziej podczas jazdy.

Poduchy skrzyni zostały zmienione na nowe ori, poduchy silnika (obie) zamówiłem w ASO i sądze, że jak to nie pomoże to będzie to wina zużytej dwumasy (nalot 235tys km )

Korekcje i BIP-y na pompkach wg mojego mniemania są OK.

Log (0 - 023)

Log (1 - 013)

Co do kąta synchronizacji to u mnie na wolnych obrotach skaczą wartości od 0.0 do 1.1 , natomiast podczas jazdy od 0.0 do 2.2 . Czy to się da wyregulować na stałe czy po prostu kwestia zużycia napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o sychro bo u mnie na postoju od 1.1 do 1.7 i zastanawiam sie czy to nie jest po części przyczyną. Za tydzień jade na wymiane rozrządu do się dowiem czy cos pomoglo. Pompki mam w podobnej kondycji tylko BIPy mam na plusie. Jak z ruszaniem? Masz wrażenie, że musisz być bardziej "czujny" żeby auto nie zgasło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z ruszaniem? Masz wrażenie, że musisz być bardziej "czujny" żeby auto nie zgasło?

hmm może faktycznie jest coś na rzeczy bo kilka razy mi zgasnął podczas ruszania, ale to wynik czego - ujemych BIPów? Dodam, że z odpalaniem nigdy nie było problemów, zawsze o każdej porze roku pali od strzała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że problem z ruszaniem to wina przekazania napedu i duetu sprzęgło dwumas. Sam mam nalatane 200k i mimo braków typowych objawów jego zużycia przymierzam się do wymiany. Moje BIPY są na plusie i tez nie mam problemów z zapalaniem.

Pytalem o kąt sychnro i nadmierne wibracje, które przekazywane są na gałkę i środek auta (tunel srodkowy, pedały) bo wydaje mi się, że silnik sam w sobie generuje wieksze drgania niż wcześniej - mimo wymiany poduszek na nowe. Zobaczę co bedzie po wymianie rozrządu. Ale coś czuje że to dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o sychro bo u mnie na postoju od 1.1 do 1.7 i zastanawiam sie czy to nie jest po części przyczyną. Za tydzień jade na wymiane rozrządu do się dowiem czy cos pomoglo. Pompki mam w podobnej kondycji tylko BIPy mam na plusie. Jak z ruszaniem? Masz wrażenie, że musisz być bardziej "czujny" żeby auto nie zgasło?

Kat synchronizacji do poprawy.

Ogolnie skoki kata synchronizacji swiadcza o kiepskim napinaczu paska rozrzadu.

Po wlaczeniu klimy drgania moga ustac/zmalec bo sterownik silnika zwieksza dawke paliwa na PD a obroty nie maja wcale wtedy wzrastac.

Wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem tak- to żaden dwumas ani poduszki- najczęściej w tych silnikach winowajcą trzęsienia są pompowtryskiwacze- moje tanie rozwiązanie zanim zabierzecie się za wymianę poduszek, sprzegła dwumasu i Bóg wie czego jeszcze- kupcie na stacji Mixol (taki do skuterów czy silników dwusuwowych) i zalejcie buteleczkę na cały bak paliwa- jeśli nie macie jakoś mega zajechanych pompek to mniej więcej po dwóch bakach przejechanych z Mixolem trzęsienie ustaje :wink:(nie zaszkodzi to silnikowi, a tylko może pomóc). Potem lejcie pół buteleczki na cały bak paliwa zapobiegawczo i tyle. Ja tak zrobiłem i mi już autem nie trzęsie. Rozwiązanie tanie i warto spróbować zanim zaczniecie wymieniać pół samochodu i wywalać po kilka tysięcy złotych.:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie poduszek trzęsie ale dużo mniej. Kiedyś telepało budą praktycznie cały czas teraz tylko przy ruszaniu delikatnie. Wymienię jeszcze poduszkę w podporze skrzyni, może to coś da, bo poduszki były wyjechane (już dawno się wylały). Jak sprawdzić stan tej poduszki - ona też ma olej jak te pod silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje.

Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie.

Kolego napisz czy masz oprócz nieregularnych bujnięć jeszcze jakieś inne objawy typu: ciut wieksze obajwy przy wyłączeniu klimy, delikatne mrówki na drążku. Mam podobnie ale wymiana obu poduszek na ori nie pomogła. Oprócz BIP-ów jaki masz kąt synchro wałka rozrządu?

U mnie kiedy włączę klimatyzacje bujnięcia momentalnie ustają. Mrówki na drążku jak najbardziej, tak samo jak mrowienie podłogi ale to czuć bardziej podczas jazdy.

Poduchy skrzyni zostały zmienione na nowe ori, poduchy silnika (obie) zamówiłem w ASO i sądze, że jak to nie pomoże to będzie to wina zużytej dwumasy (nalot 235tys km )

Korekcje i BIP-y na pompkach wg mojego mniemania są OK.

Log (0 - 023)

Log (1 - 013)

Co do kąta synchronizacji to u mnie na wolnych obrotach skaczą wartości od 0.0 do 1.1 , natomiast podczas jazdy od 0.0 do 2.2 . Czy to się da wyregulować na stałe czy po prostu kwestia zużycia napinacza?

Koledzy! Dzisiaj byłem u innego mechan bo pomimo wymiany wszystkiego co miało zlikwidować trzęsienie budą nie pomogło (wymieniono dwumas, sprzęgło, poduchy pod silnikiem na ori). Po podpięciu do kompa wstwierdził, że pompowtryski są ok. A trzęsienie buda to może być zuzyte kszywki na wałku rozrządu i jakiś walec (coś takiego pokazał mi). Dokładnie wszystko można okreslić po zdjęciu pokrywy. Stwierdził, że najlepiej jak będzie ori wałek rozrządu (koszt wałka ok 2200PLN +panewki+ dodatki= ok 3200PLN za całość). Szlag mnie trafia z tymi kosztami. Wprawdzie nalatane mam 338tys. Ale wpienia mnie to, że każdy mechan mówi co innego a ja płącę. Chciałbym raz zapłącić i mieć problem z głowy a tu coś nowego za kazdym razem. Myślałem, że to pompowtrysk - wymienię i po temacie!

Chciałbym dodać ,że jak wcześniej koledzy pisali:

1. nie mam problemu z zapłonem i ruszaniem (nawet zimą)

2. po załączeniu klimy obroty nie zmieniają się ale ustaje trzepanie budą i drążkiem zmiany biegów

3. mechanik przejechał się i stwierdził, że na 130KM to nie jedzie jak auto z taką mocą - mnie też się wydaje, że kiedyś się lepiej zbierało np. przy wyprzedzaniu

4. spalanie w normie ok. 5,2-5,5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś sciemnial z tymi cenami. U Dzika wałek kolbenschmidt 800 czarne szklanki po 60. Wiem bo robiłem BMM ostatnio.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś sciemnial z tymi cenami. U Dzika wałek kolbenschmidt 800 czarne szklanki po 60. Wiem bo robiłem BMM ostatnio.

wysłane z Commodore 64

Cena dotyczy ori. Nie autoryzowane w granicach 900-1350PLN _dodatki. Nie polecał innych firm jak ori. Nie zam sie na tym które są dobre aktóre złe. Dużo jeżdzę i nie chcę mieć problemów na dorodze ale też nie chcę przepłącać. W sumie mam dość łażenia po mechan i wysłuchiwania co raz to nowszych sensacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały upgrade: wymiana rozrządu i przy okazji dwumasa nie dała 100% zadowolenia bo:

1. drgania nie zniknęly, ale

2. znacznie zwiększyła się "kultura" pracy klekota

3. autem znacznie lepiej się rusza

4. sprawdzone poduszka skrzyni i plecionka - są ok

Zastanawia mnie tylko jedno: czy po wymianie rozrządu i kompletu rolek: napinacz, prowadząca, pompa wody możliwe są w dalszym stopniu skoki kąta synchronizacji od 0 do +0,6? Ewentualnie co moze powodować takie skoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem rozmowę z Audi w Rybniku i ceny są następujące:

1. wałek rozrządu: 2425PLN

2. panewki wałka: 300PLN

3. siemering: 103PLN

4. popychacze: 8szt.x135PLN= 1080PLN

W sumie części wg ori: 3098+olej+ wymiana w AUdi- ok. 1500PLN razem: niecałe 5000PLN

Coś sciemnial z tymi cenami. U Dzika wałek kolbenschmidt 800 czarne szklanki po 60. Wiem bo robiłem BMM ostatnio.

wysłane z Commodore 64

Cena dotyczy ori. Nie autoryzowane w granicach 900-1350PLN _dodatki. Nie polecał innych firm jak ori. Nie zam sie na tym które są dobre aktóre złe. Dużo jeżdzę i nie chcę mieć problemów na dorodze ale też nie chcę przepłącać. W sumie mam dość łażenia po mechan i wysłuchiwania co raz to nowszych sensacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc uważasz że na ori walku zrobisz 300?400? tysięcy?

3 x tańszy jakby nie bylo renomowanej firmy na pewno zrobi 150-200. Sam napisałeś że nie chcesz przepłacać...

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu też mam skoki 0 - 0,6 przed wymianą cały czas był 0

U mnie po wymianie kompletnego rozrządu z napinaczem hydraulicznym również kat skacze od 0 do -0,6. przed wymianą skakał do -1,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...