Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E tam , w BLB chyba jest taki sam, zakładałem w zeszłym roku właśnie w BLB z jedną standardową podkładką pomiędzy kryzą za EGR-em i nic się nie blokowało.

Ważne żeby otwór był dokładnie na środku i jemu wywierciłem otworek dziesiątką , zfazowałem rancik i hula bezproblemowo :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Tylko jak w ciągu całego tematu poszczególne osoby pisały to robiły blaszke w blb z otworem 9 mm i 2 podkładki z uszczelek i było ok, ja też mam blb i dlaczego akurat tutaj potrzeba aż 10mm odstępu? Czy nie ma innego rozwiązania?

E tam , w BLB chyba jest taki sam, zakładałem w zeszłym roku właśnie w BLB z jedną standardową podkładką pomiędzy kryzą za EGR-em i nic się nie blokowało.

Ważne żeby otwór był dokładnie na środku i jemu wywierciłem otworek dziesiątką , zfazowałem rancik i hula bezproblemowo :decayed:

no tylko, że po wyjęciu blaszki gdy wykazało błąd okazało się że został na niej ślad ingernecji zapewne tej łopatki of egr i nie był on na środku tylko 10 mm w bok tak jak w środku niebieskiego kółka na zdjęciu, które zamieściłem na zdjęciu kilka postów wcześniej... a co do tego odstępu co kolega wspominał wcześniej że musi być 10 mm to się zgodze ze nie wykonalne bo ta metalowa rurka odchyla się max na 3-4 mm od zaworu egr.

Edytowane przez majko
Opublikowano

Na pewno aż tyle nie potrzeba , przeczytaj to co napisałem dwa posty wcześniej :hi:

Opublikowano

Na pewno aż tyle nie potrzeba , przeczytaj to co napisałem dwa posty wcześniej :hi:

No właśnie tak samo dałem jedną podkładkę, i również zastosowałem frez na otworze, a sam otwór myślę, ze z pomyłką do 0,5 mm był na środku, do tego później zfrezowałem całą blaszkę na środku na kole o średnicy 3 cm zapewniając dodatkowy 1 mm luzu (czyli gdziś tak jak bym dał z 3-4 podkładki) i dalej błąd, a łopatka egr zostawiała ślad metalicznego otarcia na blaszce.

Opublikowano

Dobra Panowie, jest nadzieja, ze szwagrem zrobilismy blaszke wywyerciliśmy na środku otwór 9 mm i zamontowaliśmy, drgania w tym zakresie ustały jednak pojawił się problem bo samochód łapie tryb awaryjny. zastoswałem koncepcję egr->uszczelka->2 mm blaszka. Po złapaniu błędu pomyśleliśmy że może za mała odległość wieć zfresowaliśmy środek na średnicy 3 cm tak że blaszka miała w tym miejscu 1 mm ścięte. Założyliśmy i znowu błąd. ściągneliśmy i zauważyliśmy metaliczny odcisk na blaszce w miejscu środka niebieskiego okręgu na zdjęciu poniżej. Wiec stwierdziliśmy że w tym miejscu łopatka od egr haczy, tylko czy wy w temacie nie piszecie, że otwór powinien być idealnie na środku? a ze zdjęcia poniżej wychodzi że haczy niecały 1 cm w bok (niebieski okrąg) . Zrobiliśmy jeszcze jeden otwór (niebieski okrąg) żeby zobaczyć czy nie łapie błędu. Zamontowaliśmy i troche później niż wcześniej ale złapał znów tryb awaryjny. Zdemontowaliśmy i zauważyliśmy że nowa rysa chyba od zahaczenia łopatki egr jest w miejscu na zdjęciu zaznaczonym czerwonym kółkiem.

Co jest nie tak? czy za gruba blacha? Wydaje mi się że usszczelka + zfrezowany 1 mm blachy powinien wystarczyć, a tu lipa no i o co chodzi że łopatka dotyka nie na srodku jak wy piszecie tylko z boku, może z łopatka egr coś nie tak? Po zdjęciu krezy nie przechodzi w tryb awaryjny wiec chyba egr chodzi dobrze.

Poszę o porady bo widzę, że to jest przyczyna moich drgań. :)PpddUY.jpg

Jeżeli otwór na tym zdjęciu ma 9 mm , jest okrągły i wywiercony na środku , to ja idę spać, bo wypiłem parę drinków i nie powinienem się już chyba udzielać :decayed::)

Opublikowano

Dobra Panowie, jest nadzieja, ze szwagrem zrobilismy blaszke wywyerciliśmy na środku otwór 9 mm i zamontowaliśmy, drgania w tym zakresie ustały jednak pojawił się problem bo samochód łapie tryb awaryjny. zastoswałem koncepcję egr->uszczelka->2 mm blaszka. Po złapaniu błędu pomyśleliśmy że może za mała odległość wieć zfresowaliśmy środek na średnicy 3 cm tak że blaszka miała w tym miejscu 1 mm ścięte. Założyliśmy i znowu błąd. ściągneliśmy i zauważyliśmy metaliczny odcisk na blaszce w miejscu środka niebieskiego okręgu na zdjęciu poniżej. Wiec stwierdziliśmy że w tym miejscu łopatka od egr haczy, tylko czy wy w temacie nie piszecie, że otwór powinien być idealnie na środku? a ze zdjęcia poniżej wychodzi że haczy niecały 1 cm w bok (niebieski okrąg) . Zrobiliśmy jeszcze jeden otwór (niebieski okrąg) żeby zobaczyć czy nie łapie błędu. Zamontowaliśmy i troche później niż wcześniej ale złapał znów tryb awaryjny. Zdemontowaliśmy i zauważyliśmy że nowa rysa chyba od zahaczenia łopatki egr jest w miejscu na zdjęciu zaznaczonym czerwonym kółkiem.

Co jest nie tak? czy za gruba blacha? Wydaje mi się że usszczelka + zfrezowany 1 mm blachy powinien wystarczyć, a tu lipa no i o co chodzi że łopatka dotyka nie na srodku jak wy piszecie tylko z boku, może z łopatka egr coś nie tak? Po zdjęciu krezy nie przechodzi w tryb awaryjny wiec chyba egr chodzi dobrze.

Poszę o porady bo widzę, że to jest przyczyna moich drgań. :)PpddUY.jpg

Jeżeli otwór na tym zdjęciu ma 9 mm , jest okrągły i wywiercony na środku , to ja idę spać, bo wypiłem parę drinków i nie powinienem się już chyba udzielać :decayed::)

na zielono zaznaczyłem otwór który był w pierwszej wersji, kolejny dodany na niebiesko to juz były kombinacje tam gdzie uderzało łożysko w blaszke, po tym jka pierwsza wersja się nie sprawdziła (zaznaczony na zielono otwór)

Opublikowano

A czy blaszka nie powodowała blokowania przepustnicy EGR-a ?

184_VG0470.jpg

88102_0.jpg

Jeżeli zamontowałeś ją przy samym EGR-ze to mogła ją blokować, i jak komp zobaczył że EGR nie działa, to zapodał tryb awaryjny :naughty::whistling:

Spróbuj zamontować dodatkową uszczelkę pomiędzy EGR a kryzę, albo zrób kryzę alu wyklepaną sferycznie w miejscu gdzie się obraca przepustnica EGR-a:eusathink:

Trochę to dziwne, bo jeżeli EGR był przyblokowany, to powinien się zapisać błąd i coś się powinno chyba zaświecić na blacie :whistling:

Tutaj kiedyś wrzucałem zdjęcia EGR-a, taki masz u siebie ?

Opublikowano

dokładnie taki :) , powiem szczerze, po przeczytaniu 10 stron postów ostro się zdziwiłem, że nie trybi skoro innym w blb trybiło

Opublikowano (edytowane)

Może już ma takie luzy , albo skrzywioną ośkę ... :kox:

Przyjrzał bym mu się z bliska .... :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

A gdybym nie dał tej kryzy przy metalowej rurce od strony połączenia z egr tylko z drugiej jej strony to by nie zawadzała o nic ta blaszka i działało by to tak samo? z czym łączy się ta rurka z drugiej strony?

Opublikowano (edytowane)

Możesz spróbować ją dać przy kolektorze wydechowym , ale za prawidłowy efekt nie gwarantuję, ta rurka jest dosyć długa i będzie działała jak akumulator ciśnienia, będą występowały duże skoki ciśnienia ( i jednocześnie przepływu ) w momencie otwierania zaworu EGR :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=36D_joTapuc

Pod tym linkiem jest filmik pokazujący pracę tej łopatki od egr i jak widać to wychodzi ona wysoko i tak jak w moim przypadku znacznie haczy o kryzę i odstęp tak jak napisał kolega SotoM musiałby mieć z 10 mm (rurka na tyle nie odejdzie). Jakieś sugestie co do możliwego zastosowania kryzy, o którą nie haczyła by łopatka od egr?

Kolega SotoM wspomniał jeszcze o wyjęciu środkowego trybiku z egr, to zapewne unieruchomi tą łopatkę. Czy egr będzie wtedy cały czas w trybie zamkniętym? Czy wykonując wyjęcie trybika, kryza i komputerowe odłoczenie egr to wszystko chodziłoby dobrze?

Opublikowano

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Mam takie pytanie . Czy to szarpanie jest caly czas nie zależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy nie? Czy moze na zimnym tego nie ma?

Opublikowano

Nic to ci nie da... Nawet jak zastosujesz 4 uszczelki to i tak sie będzie klapa blokowała.

Jak jest luz na ośce do tego to jak klapa zapiera się zaslepke to takze oska napiera o tulejkę przez którą przechodzi i ta tlejka pęka czasem nawet odłamuje się kawałek i leci w kierunku czlindrów. Stary,przerabiałem ten temat na własnym aucie na yt wpisz sobie egr brd i powinny wskoczyć moje filmy z weryfikacji mechanicznego egru-a mam taki sam jak ty-finish operacji-nowy egr za 550zł i mam już z bani z niemocami,szarpaniami,dymieniem,telepawkami.

Opublikowano

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Mam takie pytanie . Czy to szarpanie jest caly czas nie zależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy nie? Czy moze na zimnym tego nie ma?

Tylko na rozgrzanym poszarpuje ....

Piszą że to do CR-a, jak wymiary mają takie jak w PD, to może być :hi:

Ta z uszczelkami lepsza :)

Opublikowano

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Mam takie pytanie . Czy to szarpanie jest caly czas nie zależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy nie? Czy moze na zimnym tego nie ma?

Tylko na rozgrzanym poszarpuje ....
no właśnie

Ja mam avf-a ale objawy podobne i po wszelakich sprawdzeniach padło na pompowtryski. Zawór był sprawdzany ale dla spokoju go zaślepie skoto to ma pomóc.

Opublikowano

Nic to ci nie da... Nawet jak zastosujesz 4 uszczelki to i tak sie będzie klapa blokowała.

Jak jest luz na ośce do tego to jak klapa zapiera się zaslepke to takze oska napiera o tulejkę przez którą przechodzi i ta tlejka pęka czasem nawet odłamuje się kawałek i leci w kierunku czlindrów. Stary,przerabiałem ten temat na własnym aucie na yt wpisz sobie egr brd i powinny wskoczyć moje filmy z weryfikacji mechanicznego egru-a mam taki sam jak ty-finish operacji-nowy egr za 550zł i mam już z bani z niemocami,szarpaniami,dymieniem,telepawkami.

Osobiście zakładałem w BLB koledze przybysztgk zaślepkę z otworem 10 mm na pojedynczej uszczelce i chodzi do tej pory , nic się nie blokuje :decayed:

Może są dwa typy EGR-a nieznacznie różniące się konstrukcją w tym miejscu :whistling:

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Mam takie pytanie . Czy to szarpanie jest caly czas nie zależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy nie? Czy moze na zimnym tego nie ma?

Tylko na rozgrzanym poszarpuje ....
no właśnie

Ja mam avf-a ale objawy podobne i po wszelakich sprawdzeniach padło na pompowtryski. Zawór był sprawdzany ale dla spokoju go zaślepie skoto to ma pomóc.

To ma pomóc w przypadku silników z elektrycznym EGR-em ( 2,0 tdi 8 i 16 V ).

W AVF-ie nie daje żednej gwarancji :decayed:

Opublikowano

Nic to ci nie da... Nawet jak zastosujesz 4 uszczelki to i tak sie będzie klapa blokowała.

Jak jest luz na ośce do tego to jak klapa zapiera się zaslepke to takze oska napiera o tulejkę przez którą przechodzi i ta tlejka pęka czasem nawet odłamuje się kawałek i leci w kierunku czlindrów. Stary,przerabiałem ten temat na własnym aucie na yt wpisz sobie egr brd i powinny wskoczyć moje filmy z weryfikacji mechanicznego egru-a mam taki sam jak ty-finish operacji-nowy egr za 550zł i mam już z bani z niemocami,szarpaniami,dymieniem,telepawkami.

Osobiście zakładałem w BLB koledze przybysztgk zaślepkę z otworem 10 mm na pojedynczej uszczelce i chodzi do tej pory , nic się nie blokuje :decayed:

Może są dwa typy EGR-a nieznacznie różniące się konstrukcją w tym miejscu :whistling:

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Mam takie pytanie . Czy to szarpanie jest caly czas nie zależnie od tego czy silnik jest rozgrzany czy nie? Czy moze na zimnym tego nie ma?

Tylko na rozgrzanym poszarpuje ....
no właśnie

Ja mam avf-a ale objawy podobne i po wszelakich sprawdzeniach padło na pompowtryski. Zawór był sprawdzany ale dla spokoju go zaślepie skoto to ma pomóc.

To ma pomóc w przypadku silników z elektrycznym EGR-em ( 2,0 tdi 8 i 16 V ).

W AVF-ie nie daje żednej gwarancji :decayed:

Ok

Opublikowano

Nic to ci nie da... Nawet jak zastosujesz 4 uszczelki to i tak sie będzie klapa blokowała.

Jak jest luz na ośce do tego to jak klapa zapiera się zaslepke to takze oska napiera o tulejkę przez którą przechodzi i ta tlejka pęka czasem nawet odłamuje się kawałek i leci w kierunku czlindrów. Stary,przerabiałem ten temat na własnym aucie na yt wpisz sobie egr brd i powinny wskoczyć moje filmy z weryfikacji mechanicznego egru-a mam taki sam jak ty-finish operacji-nowy egr za 550zł i mam już z bani z niemocami,szarpaniami,dymieniem,telepawkami.

Ale ja mam BPW a nie BRD

Piszą że to do CR-a, jak wymiary mają takie jak w PD, to może być :hi:

Ta z uszczelkami lepsza :)

Nie zauważyłem. Wygląda na taki sam.

A macie może sprawdzony sklep gdzie kupie taką zaślepkę do BPW??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...