Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana dwumasy na sztywne koło (jednomas)


mycha1236

Rekomendowane odpowiedzi

Witam co sadzicie o wymianie dwumasy na sztywne koło ( jednomase) gdzie tłumikiem drgań jest tarcza sprzęgłowa , mechanik poleca od siebie taki zabieg ponoć sa zestawy przystosowane pod dany silnik i podchodzi to p&p , czy troszkę większe drgania po wymianie na sztywne koło będą odczuwalne dla przeciętnego użytkownika samochodu , jak wiadomo trwalosc jednomasu jest niezaprzeczalnie większa i cena niższa. Czy ma ktoś u siebie zamontowane takie rozwiązanie ?

---------- Post dopisany at 20:24 ---------- Poprzedni post napisany at 20:20 ----------

P.S proszę po przeniesienie do działu " układ napędowy " :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega na dniach odbierze auto, w którym mechanik zmieni mu dwumas na jednomas. Dam znać jakie są odczucia po takiej wymianie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, znajomy zmienił w leonie na jednomas i jest b. duża różnica, oczywiście na minus decyzja należy do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i do tego predzej czy pozniej rozleci Ci sie skrzynia jak u mojego kumpla w BMW dlatego darowalem sobie. Wlasnie zakupilem sprzeglo (docisk lozysko tarcza) + dwumas LUKa i mam spokoj na conajmniej 150 000km. Potem zrobie regeneracje dwumasu i jeszcze posmigam i pewnie sprzedam bo juz dorobie sie na cos innego. Koszt zestawu LUKa to 1500zl. Ile cena nizsza sztywnego kola? 300zl ? Sam dwumas to okolo 1000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszperałem i wywnioskowałem ze nie warto pchać się w jednomas stawiam na kulturę pracy i komfort rożne telepania na niskich obrotach i dziwne dźwięki przy 2000 obr/min mnie nie przekonują .

Tak na marginesie ile średnio wytrzyma nowy dwumas Sachs-a ? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200tys powinien posmigac

choc u mnie w pasku juz dwumas przesmignal juz 450tys... i dalej smiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 171 tys. ori przebiegu i zaczyna dawać o sobie znać drży drążek na 1-2 i trochę na 3 biegu bije w pedal jak lekko wcisnę sprzęgło cyklicznie co jakiś czas telepie buda przez 2-3 sek i jak jadę na 1 biegu wcisnę sprzęgło to słychać takie tarcie przez ok. 2 sek na sam koniec nie jest juz tak lekko wrzucić bieg jak wcześniej drążek stawia mały opór. Także wrzucę nowy dwumas od Sachs-a i nie będę kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem u siebie sprzęgło to popytałem trochę w różnych miejscach o sprzęgła i akurat polecali LUKa. Sachs ma podobno bardzo duzo reklamacji, która jest ciężko egzekwowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minus jednomasa to dzwonienie szkrzyni na jałowym a tak to kwestia przyzwyczajenia. Zadnch wibracji itp nie ani brzęczen przy 2 tys. Zestaw woziłem wyważyłem i była gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem u siebie sprzęgło to popytałem trochę w różnych miejscach o sprzęgła i akurat polecali LUKa. Sachs ma podobno bardzo duzo reklamacji, która jest ciężko egzekwowalna.

A ja z kolei słyszałem na odwrót. Zresztą jedna i druga firma dostarcza części na pierwszy montaż więc tak naprawdę może goście mieli na zbyciu Luka.

Założyłem nowy dwumas Sachs'a właśnie z AWX i jestem mega zadowolony. Spełnia swoje zadanie, wszystko idzie bardzo płynnie, bez szarpnięć i stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z kolei LUK'a wymieniam wlasnie w poniedzialek + komplet sprzegla. Nie sluchajcie glupot zarowno Sachs jak i LUK to dobre firmy i jezeli jeden typ mowi ze na LUKu zrobil 150kkm, a drugi ze na Sachs'ie przejechal 250kkm to doszukiwac sie nalezy winy po technice jazdy, a nie trwalosci sprzetu. Jak napisalem wyzej zarowno LUK jak i Sachs to dobry sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie więcej jest negatywnych opinii na temat luka przekopałem trochę Google i nie rzuciło mi się w oczy żeby ktoś narzekał na sachs-a , wiadome ze każdej firmie trafi się bubel ale ja postawiłem na sachs-a

---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:52 ----------

Btw. mając ori zamontowane kolo luk-a będzie pasował p&p sachs ? bo na innych forach coś ludzie wspominali ze różni się trochę kształtem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie pasowalo ale zebys sie nie zdziwil ja dostalem luka w opakowaniu sachsa... nie wiem czy to przez sklep czy maja dziwna polityke ale przynajmniej mam ori sprzeglo takie jak mialem . pozdr. a i jakie objawy miales przy dwumasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim komplecie na kartonie było logo Luk a w zestawie łożysko było sachsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...