Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF - jest czy nie? Prosze o opinie.


gr8

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o opinie, czy na ponizszym zdjeciu widac jako bym posiadal w swoim autku DPF? Dzisiaj mechanik tylko podniosl klape nad silnikiem i od razu mi powiedzial, ze posiadam filtr czastek stalych. Pytam, poniewaz dwa lata jezdzilem ze swiadomoscia, ze tego filtra u siebie nie posiadam (na podstawie stwierdzenia poprzedniego mechanika, zaraz po kupnie autka).

Wiec... jaki werdykt?

a4_b8_silnik_2_0_TDI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj wiekszą fotke bo nic nie widać :wink:

DPF to pewnie siedzi u ciebie jak masz A4 B8 :decayed: chyba ,ze został wyrzucony i usuniety programowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz po kliknieciu na zdjecie, powinno sie wieksze pojawic...

Ja slyszalem, ze pierwsze wersje B8 z 2008 roku wychodzily bez DPF'u :( Pierwszy mechanik, ktory stwierdzil, ze go nie posiadam zrobil to tylko na podstawie kotrolek przy odpalaniu auta. Zadna taka u mnie nie istnieje.

Teraz pojawil sie problem - juz trzeci raz z rzedu w ciagu kilku dni zapalila mi sie zolta kontrolka systemu emisji spalin. I dowiaduje sie dzisiaj, ze posiadam DPF'a i to dlatego sie ona zapala :( To byl jak grom z jasnego nieba.

a4_b8_silnik_2_0_TDI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... czyli moj problem od kilku dni z pojawiajaca sie kontrolka systemu emisji spalin, a nagle przy ktoryms nastepnym odpaleniu gasnaca, jest zwiazany wlasnie z zapchanym DPF'em? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sadze ze "pierwsze" a4b8 byly bez filtra (malo byloby to logiczne bo i przeciez starsze DPki mialy w "koncowce" DPF) ale moge sie mylic

Trzeba podlaczyc kabelek diagnostyczny i przeczytac kody bledow. W starszych autach wystarczyl kawalek drutu by zewrzec "dwa piny" we wtyczce diagnostycznej i liczyc ilosc mrugniec kontrolki check-engine (tak byl kodowany kod bledu)... dzis z oczywistych marketingowych powodow nikt nie udostepnia tego w tak latwy sposob wlasnie po to aby ktos mogl zarobic na "podlaczeniu kabelka", ktorego pewnie nie masz.

Pozostaje wiec takowy znalezc/zakupic (ori sa drogie a "chinole" raczej z racji praw autorskich niedostepne "na aledrogo") albo pojsc do mechanika, ktory taki ma i zaplacic mu za tzw "diagnostyke"

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

z racji tego ze masz juz auto drugiej mlodosci polecam zaopatrzyc sie w kabelek (dlugofalowo wyjdzie taniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Przemek za odpowiedz. Kolejna taka opinia utwierdza mnie w przekonaniu, ze moj pierwszy mechanik sie mylil i dzieki niemu ja jezdzilem z nieswiadomoscia posiadania DPF'u. Trudno sie mowi, chociaz i tak raczej zadko jezdze na niskich obrotach, wiec jakos udalo mi sie tego nie zauwazyc przez dwa lata. Dopiero teraz wyszlo przy okazji zapalenia sie jakiejs "dziwnej" kontrolki. Dzisiaj moze uda mi sie podlaczyc pod kompa przy okazji wymiany oleju. A o kabelku tez myslalem... ciagle mnie powstrzymuje decyzja i wymianie autka, a nie wiem jeszcze czy to bedzie kolejne A4 :) czy moze jednak cos innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz wyszlo przy okazji zapalenia sie jakiejs "dziwnej" kontrolki.

A jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej kontrolki? Albo może ktoś ma gdzieś w sieci zdjęcie?

Zastanawiałem się czy moje jest z DPF, bo po podaniu zasilania na stacyjkę (bez odpalania) nie zapala się kontrolka - a w niektórych autach tak. Wydaje mi się jednak, że auto z tego rocznika powinno być w DPF wyposażone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF ma kazde ale nie kazde ma kontrolke odnosnie procesu wypalania filtra, przeciez koniec serri B7 juz miala DPF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wcale sie nie martwie ze tej kontrolki nie widze przez ostatnie 150tys, i wolałbym żeby tak zostało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz wyszlo przy okazji zapalenia sie jakiejs "dziwnej" kontrolki.

A jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej kontrolki? Albo może ktoś ma gdzieś w sieci zdjęcie?

Zastanawiałem się czy moje jest z DPF, bo po podaniu zasilania na stacyjkę (bez odpalania) nie zapala się kontrolka - a w niektórych autach tak. Wydaje mi się jednak, że auto z tego rocznika powinno być w DPF wyposażone.

Ta kontrolka to byla ta zolta... silniczek czy filterek, ktory sie zapala na chwile podczas odpalania i po chwili wraz z innymi gasnie. Wedlug instrukcji jest to system emisji spalin (czy jakos tak). U mnie komputer wylapal blad na przepustnicy. Bedziemy czyscic za kilka dni, a jak to nie pomoze, to wymiana na nowa (juz spr. - 500zl znowu wpadnie do studni bez dna :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS powie jaki sa błedy w 01 Silnik :wink: moze to tylko czujnik roznicy cisnień padł

Szkoda dalej gdybać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka to byla ta zolta... silniczek czy filterek, ktory sie zapala na chwile podczas odpalania i po chwili wraz z innymi gasnie.

Thx. Czyli wychodzi na to, że nie ma u nas typowej dla DPF osobnej kontrolki. Kontrolka DPFu w innych autach ma taki rysunek:

kontrolka-dpf-dcd43cce51a8760fb98c943fdad13f0042128ecb.jpg

Dziwiłem się wcześniej, że nie zapala się przed opaleniem zapłonu jak wspomniana przez Ciebie 'check engine'. Jak zapytałem w serwisie, to oni też byli zdziwieni.

Przepraszam za drobny OT, Twój problem zbiegł się z moją wątpliwością odnosnie posiadania DPF przez moje auto ... aczkolwiek myślę, że sam fakt tego że od kilku miesięcy jak je posiadam nie zobaczyłem za autem nawet odrobinki czarnego dymu (niezależnie od siły 'depnięcia') już świadczy, że DPF jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ostatnio zaczol sie dopalac na postoju jak wjezdzalem na parking po przejechaniu okolo 30 km, obroty podskoczyly i spalanie chwilowe urosło do 1,2 gdzie normalnie jest zawsze okolo 0,6 na postoju, jak przestal sie wypalac autko inaczej zaczeło chodzic byl taki wyczuwalny przeskok w pracy silnika i od razu spalanie wrocilo do normy :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka to byla ta zolta... silniczek czy filterek, ktory sie zapala na chwile podczas odpalania i po chwili wraz z innymi gasnie.

Thx. Czyli wychodzi na to, że nie ma u nas typowej dla DPF osobnej kontrolki. Kontrolka DPFu w innych autach ma taki rysunek:

http://files.gadu-gadu.pl/kontrolka-dpf-dcd43cce51a8760fb98c943fdad13f0042128ecb.jpg

Dziwiłem się wcześniej, że nie zapala się przed opaleniem zapłonu jak wspomniana przez Ciebie 'check engine'. Jak zapytałem w serwisie, to oni też byli zdziwieni.

Przepraszam za drobny OT, Twój problem zbiegł się z moją wątpliwością odnosnie posiadania DPF przez moje auto ... aczkolwiek myślę, że sam fakt tego że od kilku miesięcy jak je posiadam nie zobaczyłem za autem nawet odrobinki czarnego dymu (niezależnie od siły 'depnięcia') już świadczy, że DPF jest ;)

Autko z DPF powinno miec czysciutka koncowke tak jak na foto :wink:

Jesli jest czarna to pewnie brak DPF luz cos nie tak jest .

Co do kontolki to w A4 B8 jest ta sama kontrolka , wszystko jest w INSTRUKCJI OBSŁUGI

:arrow2:INSTRUKCJA OBSŁUGI po POLSKU A4 B8 2008-2012

dsc4610d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu

nie spotkalem jeszcze B7 1,9 TDi z DPF-em , nie zapali cie sie bo DPF-a nie masz ( chyba ze sie myle) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko z DPF powinno miec czysciutka koncowke tak jak na foto :wink:

Taaa, uświadomiłem sobie 1-2 dni po tym poście ;) Nieważne jak bym go depnął, nie puści dymka ... więc DPF jest z całą pewnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu

nie spotkalem jeszcze B7 1,9 TDi z DPF-em , nie zapali cie sie bo DPF-a nie masz ( chyba ze sie myle) :) :)

Łukasz na 100% się mylisz , są bowiem B7 1,9 TDI z DPF-em jak i bez , z tego co pamiętam wystarczy spojrzeć na wlepkę w książce serwisowej , autka z DPF-em mają na dole -nad spalaniem 7GG , a bez 0GG , czy jakoś tak podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko z DPF powinno miec czysciutka koncowke tak jak na foto :wink:

Taaa, uświadomiłem sobie 1-2 dni po tym poście ;) Nieważne jak bym go depnął, nie puści dymka ... więc DPF jest z całą pewnością.

Ja tego nie wiem... bo rzadko ktos inny prowadzi moje autko, a tymbardziej, zebym siedzial poza nim, a ktos nim deptal :D

Za to, wracajac do tematu, mam juz kabelek od Adako, VCDS juz sciagniety i gotowe wszystko, zeby podpiac kompa do autka i cos popsuc :)

Moge sprawdzic za pomoca VCDS i na 100% sie przekonac, ze mam DPF? A do tego w jakim on jest stanie, znaczy sie na ile jest zapelniony lub inne zwiazane z nim parametry...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...