Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 1.9 tdi 130 ps] Koszty eksploatacji i poważniejszych napraw.


tsarus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem na kupnie A4 B6, na razie rozglądałem się tylko nad 1,8 t w benzynie ale akurat mam okazje kupić w miarę pewne auto tylko z silnikiem diesla 1.9 130 ps. Mógłby ktoś napisać jakie najdroższe naprawy mogą mnie czekać jeśli pójdę w diesla (nie znam się na tym ale słyszałem o pompo-wtryskiwaczach, turbinie i dwumasie) i jakie spalanie przy normalnej jeździe uzyskujecie?

Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pewne auto nie mina to nie trzeba przy nim dużo grzebać , turbo jak turbo to samo co w 1.8 t nie stosować PSJ chłodzić przed zgaszeniem , dwumas to nie ma reguły może jeździć 200 k km i 100 k km koszt nowego + sprzęgło ok - 1600 zł , pompo wtryskiwacze obecnie nie jest to już taki ogromny problem jak kiedyś sa zakłady które je regenerują , jeździć na sprawdzonym paliwie i nic się nie stanie :wink: , dokładniej wypowiedzą sie na ten temat koledzy którzy użytkują te silniki długi czas , ja zaledwie pół roku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak spalanie można spokojnie zejść na 6 l/100km i czy w zimie i w ogóle na zimnym silniku dużo więcej pali?

Dla mnie to ważne mam codziennie dojazd do pracy 15 km w jedną stronę więc nie wiem czy się silnik nagrzeje odpowiednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualna regeneracja turbiny ok 900 zl z roczna gwarancja. Uzywane wtryski kompletne ok 400 zl komplet. Regeneracja sztuki ok 300 zl bez sterujacego, nowe grubo pomad 1000. Rozrzad ok 1000 zl. patrz aby zawieszenie bylo zdrowe i aby auto bylo proste bez rdzy reszte wszystko mozna zrobic a czesci w kazdym kiosku ;)

---------- Post dopisany at 20:36 ---------- Poprzedni post napisany at 20:34 ----------

Kazde auto jakie by nie bylo podczas pierwszeg kilometra pali 40 na 100 nastepnie 20 na 100 kolejno po przejechaniu 3 kilometrow osiaga wlasciwa temperature silnika i kata etc i spalanie sie normuje - instrukcja audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim Arku dowiedz się jaki jest miesiąc i rok produkcji, oraz kod silnika. Następnie przydałoby się podłączyć VAGA i sprawdzić co tylko się da ;)

Jeżeli chodzi o spalanie to można uzyskać bardzo niski wynik w trasie jak i w mieście, wszystko zależy od tego jak duże jest natężenie ruchu i Twój styl jazdy, oraz kondycja motoru i szerokość opon. Najniższy wynik jaki uzyskałem w trasie w zimie to 4,5 L :) Najwyższy to ok. 10L(wysokie ujemne temperatury na krótkich odcinkach; motor niedogrzany). Dojeżdżam codziennie 10km do pracy i spalanie waha się od 5 do 7L przy spokojnej/dynamicznej jeździe.

Jeżdżę tym autem przeszło dwa lata i zrobiłem kila droższych napraw, ale z winy poprzedniego właściciela, który nie dbał o auto. Jeżeli trafisz na zadbany egzemplarz jak napisał Przemek to nic przy nim nie będziesz musiał robić praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd awx 1000 podaj adres i mi rób co 2 lata. Oczywiście z pompą naciagiem paska alternatora i rolka alternatora.

I już 2000 bo lalka była od emeryta helmuta i wszystko idealne tylko do kościoła jeździł. Ech ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej powiedz co było wymienione. Bo po mojej wymianie to w dalszych latach to może i idzie się w 1000 zmieścić. Ale pierwszy remoncik po zakupie to boli jak chcesz dobrze. ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciąg paska alt i rolka alt. to nie jest rozrząd. nie ma konieczności wymiany tego z rozrządem jeżeli nie istnieje taka potrzeba rozrząd kpl. u TOM77

" -zestaw rozrządu Ina 496 zł (pasek+rolka napinacza+napinacz hydrauliczny+rolka prowadząca+śruby montażowe)

-pompa wody Ruville 130 zł, Hepu 189 zł, SKF 225 zł "

Po 2002 r. koszt będzie jeszcze mniejszy ponieważ tam już coś zmieniono z napinaczem i jest sporo taniej :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie czesci do rozrzadu 1051 zl z pompa. Dod. jak juz patrze w paragon to: przeplywka 475 zl, termostat 68 zl, chlodnica 335 zl i inne... chcesz ten adres do serwisu BOSH? podane ceny dotycza 2,5 tdi, natomiast znajomy robil 1,9 i placil bardzo podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego gdzie kupujesz; 2 lata temu za części do starszego typu rozrządu do 1.9 PD zapłaciłem 850zł, a teraz ten sam zestaw jest za 709zł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja wszystko wywaliłem co się dało i może go tak samo zaboleć. Ale źle policzyłem bo to z olejami filtrami. W każdym razie ma pogląd na sprawę. ;-)

PS. Napinacz jest zwykły od lipca 2002.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tsarus, miałem ok 3,5 roku temu podobny dylemat jak ty Byłem na etapie kupna 1,8T, ale trafił mi się 1,9tdi AVF i teraz nie żałuję. Dużo zależy od tego jak dbał o samochód poprzedni właściciel i jak ty będziesz dbał. Ja trafiłem na naprawdę zadbany egzemplarz, wszystkie wymiany robię na bieżąco, staram się nie jeździć PSJ, nie gaszę od razu silnika po ostrym butowaniu itd. Co jakiś czas podpinam kabel sprawdzam błędy, zrobię logi, żeby mieć bieżący obraz silnika i jak na razie (odpukać) jest gitara. Nie użytkowałem 1,8T, więc nie mam porównania, ale jeśli chodzi o 1,9tdi mogę polecić:wink:

P.S. Pozdrawiam krajana z Brzeszcz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie żeby nie było że ja nie polecam. Polecam jak najbardziej. Tylko ze teraz to bym quattro szukał i w benzynie.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja AVF wychodzi podobnie jak innych aut tej klasy. Co do spalania to nie jeżdżąc jak stary kapelusznik średnio wychodzi nie całe 8L na setkę. Z poważniejszych napraw które mogą Cię spotkać to np wymiana wałka rozrządu ze szklankami, sprzęgło z dwumasem, pompki, turbo. Resztę da się przeżyć.

Wysłane z mojego MT27i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pojechałem po zakupie z jakąś pierdołą - kwestia 100 zł, auto pozostało - wymieniono turbinę, rozrząd komplet, osłona rozrządu, do tego doszła chłodnica, termostat, kupe drobiazgów a na końcu okazalo się, że jeszcze przepływka zaczyna siedzieć, rachunek mniej wiecej 3800 zł :) ale jak zrobisz to wiesz czy jezdzisz :) Nie da się kupić auta i nic nie zrobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie mogę powiedzieć złego słowa o 1.9 TDI AVF

pół roku temu kupiłem swoje audi i jak na razie nie ma problemów tylko zrobiłem jeden błąd przy zakupie .... nie sprawdziłem zawieszenia ( wahaczy ) i niestety musiałem wymieniać. tzn powiem tak te zawieszenie które miałem nie wołało o jeść ale było już słychać ze jest cos nie tak więc wolałem wymienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim 1.9 TDI AWX, przez 2 lata przy silniku wymieniłem olej z rozrządem i zawór N75 ;) 2 lata temu, rozrząd z robocizną wyszedł mnie ok 1200, plus olej 120 i N75 z wymianą 350. Reszta kosztów to hamulce itp ale to normalne przy eksploatacji .

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z silnika, po mieście jeździ się super, w trasie do 160-180 tez nie jest źle, no może troche za głośno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...