Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ARM] Błąd zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa i błąd LMM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem! Kupiłem ostatnio Audi A4 1.6 benzyna. Był jeden problem. Zauważyłem że na biegu jałowym silnik pracuje nie równo, skaczą obroty. pojechałem więc na komputer do elektromechanika. po podłączeniu komp pokazuje błąd zawora odpowietrzania zbiornika paliwa i przepływomierza (zawarcie do masy). okazało sie ze przepływomierz w ogle byl nie podłączony i nie bylo kostki tylko same dwa kabelki. prawdopodobnie kostka spadla na kolektor i sie stopila. elektryk zaczął naprawe i wyszko ze w kablach nie ma w ogóle napięcia i mowi ze albo kable dalej sie uszkodzily albo w skutek tego ze kosta prawdopodobnie sie stopila doszlo do zwarcia i sterownik jest uszkodzony. prośba z mojej strony jest taka co o tym sądzicie i może jesteście mi wstanie pomóc lub podpowiedzieć dobrą radą co z tym robić?

Podrawiam i proze o odpowiedz

michał

Opublikowano

Jeśli był jeszcze błąd podgrzewania sondy Lambda, to mechanik nie za bardzo się zna, albo nie ma schematu albo kłamie.

Te 3 rzeczy mają wspólne zasilanie z przekaźnika pompy paliwa poprzez bezpiecznik 29.

PS: albo masz silnik ARM albo rocznik 1994, bo te 2 rzeczy nie szły w parze ze sobą.

Jak mieszkasz w Nysie, to w Niemysłowicach jest mechanior, który ogarnia grupę VAG.

Opublikowano

A czy mógłbyś mi powiedzieć jak mam dokładnie sprawdzić silnik jaki to jest. Rok produkcji auta to 1994 a silnik to 1.6 benzyna. Co to znaczy silnik ARM czy rok prod 1994, czym to sie różni????[br]Dopisany: 28 Lipiec 2008, 17:40 _________________________________________________Witam!

Dziękuje za odpowiedz. mam jeszcze pytanie. Ten elektryk powiedział że prawdopodobnie trzeba wymienić komputer (sterownik). szukałem takiego i sa w granicach 200 zł do kupienia ale nie chce wydawać pieniedzy w bloto jak mialoby sie okazać ze to nie to tylko cos innego. w sumie wszystko jest ok ale denerwuje mnie to skakanie obrotów a biegu jałowym. A czy orientujesz sie czy do tego silnika w tym stanie teraz bez dziaającego przepływomierza można założyć instalacje gazową sekwencje? Byłem w nysie zapytać w Salachnie i powiedziano mi że tak, że nic sie nie bedzie działo, tylko silnik bedzie sie zachowywał tak jak na benzynie?

Prosze o odpowiedz?

Opublikowano

Jaki masz silnik to dowiesz się z wlepki w bagażniku albo w książce serwisowej. Najprawdopodobniej jest to silnik o oznaczeniu ADP. Silnik z niepodpiętym przepływomierzem powinien palić jak smok na twoim miejscu najpierw bym pojechał do innego mechaniora np tego który podał kolega powyżej i skonfrontował ich diagnozy a dopiero potem zaczął bym wydawać kase. Co do gazu to najpierw doprowadź samochód do stanu używalności na benzynie a potem jeszcze dwa razy policz wydatki związane z gazem i zdecyduj czy chcesz się w to pakować czy nie.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...