Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Reklamacja zestawu Rozrządu FIRMY SKF - banda oszustów


oktawiusz5

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz różnicę pomiędzy automatycznym napinaczem a napinaczem normalnym. Sama nazwa mówi za siebie, czyli blokujesz w określonym miejscu napinacz tak jak określa producent i tyle więcej nie możesz nic zrobić. Rozrząd owszem nie jest drogi, lecz dolicz koszty wymiany ( robocizny ). Więc tu już się zbiera całkiem inna kwota. Biorąc pod uwagę tak niski przebieg to wątpię iż ktokolwiek na forum godził by się z taką dodatkową kwotą co 1900km .

Następny post napiszę juz jak zakończy się reklamacja.

Bo opinie każdy ma inne opinie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich przygodach z rozrządem w 1.8T BEX z przeciekającą pompą spod metalowej zaślepki, wycieraniem paska, że aż wióry się robiły, też rezygnuje z ich produktów. Co ciekawe powodem odrzucenia reklamacji było "zbyt mocne napięcie paska rozrządu". Ciekawe to dość, bo stosując się do procedury określonej w ELSA, ciężko jest popełnić błąd...

Samochód przejechał na rozrządzie jakieś 15kkm :facepalm:

2da1e4dc97e7b4f7gen.jpg

03cefb5993f90e66gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli oddałeś zestaw na gwarancję a opinia wystawiona została która budzi wątpliwości zadzwoń do przedstawiciela producenta lub do działu reklamacji hurtowni zależy gdzie było reklamowane i gdzie została wystawiona opinia. poproś o wyniki przeprowadzonego badania stwierdzającego fakt iż to właśnie doprowadziło do takiego zużycia części

Wasze wywody na temat zełego montarzu mozna wrzucić do kosza po tym jak otrzymałem zwrot kosztów za rozrzą, + koszty dodatkowe czyli robicizna wymiany wadliwego rozrządu na następny oraz koszty badania laboratoryjnego w sumie 1361PLN. Wieć nie piszcie ze się nie opłaca jeśli jesteście czegoś pewni. REKLAMACJA została uznana. Pozdrawiam. ps. trzeba im stawiać sprawę ostro. ... jak bede miał czas to załączę pismo które wystosowałem do SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie! Cieszę się, że się udało. Ciekaw jednak jestem bardziej niż Twojego pisma, pisma o decyzji zwrotu kosztów. Będę bardzo wdzięczny, jeżeli je zamieścisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIK,

aregus

ryba85

nie mieliście racji to wiedziałem na samym początku, tylko na forum jak ktoś czegoś nie widzi, a na dodatek odrazu stawia na to że zły montaż to nie ma sensu z nim prowadzić takiej konwersacji.

wesz82- z tym przyrządem do pomiaru naciągu paska to poleciałeś za ostro w ym silniku nie ma miejsca by zastosować taki coś ( tak między rolkami kołami komar hu.. nie wciśnie) wiec teoria ta przy tym silniku do kosza, przy innych owszem bardzo dobre urządzenie by sprawdzić poprawność montażu napinacza.

mareg jak masz paragon to śmiało pisz odwołanie. Jak nie wiesz jak i co napisać to daj znać.

żałuję tylko że nie uwzględniłem dodatkowych roszczeń np. odsetki za wydłużenie czasu rozpatrzenia reklamacji, koszty które poniosłem z braku użytkowania auta itd.


Fajnie! Cieszę się, że się udało. Ciekaw jednak jestem bardziej niż Twojego pisma, pisma o decyzji zwrotu kosztów. Będę bardzo wdzięczny, jeżeli je zamieścisz.

to wszystko odrazu przesłałem z badaniem laboratoryjnym oczywiście wszystko na fakturach itd.


Reklamujący

xxxxxx

Kontakt: [email protected]

xxxx

Do

xxx Spółka Akcyjna

Ul. Stryjska x xxx

Oddział xxxx

Kolejowa 1xxxxxxx

REKLAMACJA

Reklamowałem w dniu 24 Lipca 2013r. zestaw paska rozrządu

Indeks Fota – VKMA 06604

Producenta – SKF

Nazwa towaru – Zestaw paska rozrządu

Dedykowany do:

Dane pojazdu:

Marka: VOLVO

Model: V40 2,0T

Pojemność silnika: 2000

Moc silnika: 163 KM

Kod silnika: B 4204 T3

Rok produkcji: 2003

Typ nadwozia: kombi

VIN: xxxxx

Numer reklamacji: xxxxx

Przyczyną reklamacji była rolka prowadząca VKM 26602 z danego zestawu, która posiada znaczne ślady zużycia po obwodzie zewnętrznej strony oraz znaczne zużycie paska zębatego 072509102012 SKF TB 06604 142 x 23 przy tak niskim przebiegu – 1900km.

W odpowiedzi z dnia 7 sierpnia 2013r. na reklamację xxxxxx otrzymałem następującą decyzję wydaną przez Michała Ucińskiego:

Reklamacji nie uznano. Automatyczny napinacz został nieprawidłowo ustawiony, co potwierdza fakt, że podczas pracy silnika doszło do zetknięcia ramienia wskaźnikowego ze zderzakiem krańcowym. Stąd też, w wyniku zbyt słabego napięcia paska, doszło do udarowej jego pracy. Nastąpiło zużywanie się jego powierzchni oraz bieżni rolki prowadzącej. Ponadto odciśnięty ślad na bieżni rolki napinacza wskazuje na przesunięcie osiowe paska. Przy czym nie stwierdzono wady konstrukcyjnej zestawu napędu rozrządu.

Masowa sprzedaż produktu przy braku napływających reklamacji wyklucza wadę serii. Reklamacja niezasadna.

Po zapoznaniu się z decyzją z dnia 7 sierpnia 2013r. o numerze xxxxxxxxpostanowiłem przyjrzeć się rolce napinającej z danego zestawu tym dokładniej, gdyż wykluczyłem zły montaż całego zestawu VKMA 06604 przez mechanika wykonującego usługę. Po przyjrzeniu się obu rolkom napinającym (nowej) VKM 16604, ARB- 1318, 21 314 J z danego zestawu reklamowanego VKMA 06604 oraz drugiej rolce (starej), która była zamontowana oryginalnie INA95 110113, F-2340113, 30638277 doszedłem do wniosku, iż rolka napinająca z zestawu reklamowanego ma znacznie mniejszy nacisk napięcia w całym zakresie jego pracy niż stara rolka napinająca. Faktem jest zatem, iż pasek rozrządu ustawiony był prawidłowo, ale z powodu wady technicznej rolki VKM 16604, ARB- 1318, 21 314 J był niewystarczająco napięty i winę za sposób napięcia paska ponosi właśnie ta część z danego zestawu. Zgadzam się po części z otrzymaną decyzją, że pasek był za słabo napięty i to doprowadziło do szybszego zużycia pozostałych części z reklamowanego zestawu.

W dniu 10 sierpnia 2013r. złożyłem ponownie reklamację zestawu VKMA 06604 nr reklamacji xxxxxxxxx, w której:

[…] Częściowo zgadzam się z reklamacją k/07528, że pasek rozrządu był za słabo napięty, a winę za naciąg paska ponosi napinacz z reklamowanego zestawu rozrządu. Dla porównania dołączam stary oryginalny napinacz (siły napięcia są znacznie różne) […].

W odpowiedzi otrzymanej dnia 5 września 2013r. na reklamację xxx (wystawioną przez Pana Txxxx Oxxxxx, która dotyczyła zestawu VKMA 06604), poinformowano mnie, iż nie stwierdzono wady produkcyjnej zestawu, a widoczne ślady kontaktu wskaźnika z ogranicznikiem końcowym na reklamowanym napinaczu wskazują na nieprawidłowe napięcie wstępne układu, które doprowadziło do przyspieszonego zużycia układu oraz głośnej pracy łożysk rolek.

Nieuznanie reklamacji uważam za niezasadne tym bardziej, że nie reklamowałem głośnej pracy łożysk, gdyż ono nie wystąpiło.

Pojawia się więc pytanie – dlaczego, jeśli osoba zajmująca się daną reklamacją wydała taką opinię na podstawie wykonanego badania pomiaru hałasu zestawu (co stwierdza zapis w otrzymanej opinii), nie dołączyła otrzymanego wyniku badań? Można domyślać się, że albo takie badanie nie zostało przeprowadzone rzetelnie, albo osoba je przeprowadzająca wykazała się niekompetencją w wykonywanych obowiązkach.

Podstawą do rozpatrzenia reklamacji powinien być wynik badania charakterystyki siły napięcia sprężyny napinacza z zestawu reklamowanego VKMA 06604 oraz drugiego napinacza oryginalnego. Przeprowadzenie takiego badanie ma na celu porównanie pracy obu części; muszę jednak z przykrością stwierdzić, iż takie badanie porównawcze nie zostało wykonane. Nie jest moim zadaniem udowodnić istnienie wady produktu, jeśli natomiast zajdzie taka potrzeba, to jestem w stanie wykonać bardzo proste badanie, które ewidentnie wskaże znacznie słabszą i niezwykle istotną w tym przypadku charakterystykę pracy napinacza z reklamowanego zestawu. Śmiem sądzić więc, iż osoby zajmujące się reklamowanym zestawem nie orientują się, jak badanie tego typu wygląda i w jaki prosty sposób należy je wykonać, co dodatkowo potwierdza fakt braku wyniku danego badania w otrzymanej opinii. Istnieje zatem zasadne twierdzenie, iż osoby rozpatrujące reklamację wykazały się wysoką niekompetencją, lub że badanie to nie zostało wykonane celowo po to, by ukryć istniejącą wadę i – nie stwierdziwszy jej – odrzucić reklamację. By badanie było wiarygodne i, aby można było uznać je za dowód w sprawie, wykonane zostało przez:

Politechnika Białostocka

Wydział Mechaniczny

Katedra Mechaniki i Informatyki Stosowanej

Ul. Wiejskiej 45c

15-351 Białystok

Wynik badania charakterystyki siły napięcia sprężyny napinacza potwierdził proste badanie, które można przeprowadzić w domowych warunkach

W opinii Pana Txxxx Oxxxxx z dnia 3 Września 2013r. Nr Zgłoszenia: xxxx istnieje również zapis:

(…) ślady kontaktu wskaźnika z ogranicznikiem końcowym (…)

Ślady, o których mowa, mogą powstać podczas napinania sprężyny (rolki napinającej) przy użyciu palców. Gdyby rzeczywiście miałyby takie ślady wystąpić (poprzez zły montaż zestawu) podczas pracy zestawu, który pracował przez okres 1900km przy różnych obciążeniach oraz różnych momentach obrotowych silnika, to byłyby one znacznie większe od widocznych śladów. Na takie zużycie przy takim osiągu dystansu wskazują ślady na rolce prowadzącej VKM 26602, za które odpowiada wadliwy napinacz z zestawu napędu rozrządu. Jednoznacznie stwierdzam wiec, że przy takim dystansie jak 1900km, silnik wykonał pracę poprzez różne momenty obrotowe jak i różne obciążenia silnika powstałe podczas jazdy w różnym terenie na różnych biegach bez żadnej powstałej szkody w silniku, co wyklucza zły montaż zestawu VKMA 06604 przez mechanika.

Na podstawie przeprowadzonej powyżej analizy wnoszę o ponowne rozpatrzenie reklamacji, przy czym z całą stanowczością zaznaczam, iż nie zgadzam się na jakiekolwiek zniszczenie czy też złomowanie reklamowanego zestawu VKMA06604. Do momentu pozytywnego rozpatrzenia reklamacji wszystkie wyżej wymienione elementy zestawu są moją wyłączną własnością i stanowią dowody reklamacji, które nie wymagają zniszczenia w celu wykonania badania sprawności całego zestawu jak i poszczególnych elementów. Wszystkie reklamowane części są podpisane moim podpisem i sfotografowane w razie nieumyślnego pomieszania części z innych zestawów oddanych do reklamacji.

Wnioskuję ponadto o zwrot poniesionych kosztów, takich jak:

  1. zakup Zestawu Paska Rozrządu VKMA 06604 o wartości 268,24PLN,
  2. koszt wymiany zestawu rozrządu – 550,00PLN.
  3. Koszty badania charakterystyki siły napięcia sprężyny napinacza paska rozrządu

Załączniki:

  1. Reklamowany Zestaw Paska Rozrządu VKMA 06604,
  2. Automatyczny napinacz INA
  3. Kopia Gwarancji na wykonaną usługę
  4. Kopia faktury za wykonaną usługę,
  5. Kopia dokumentu zakupu zestawu.
  6. Kopia za wykonanie badania w laboratorium
  7. Protokół badań wytrzymałościowych

Oświadczam, że w dniu ………. przyjąłem reklamację złożoną przez xxxxxx wraz z zareklamowanym i podpisanym zestawem VKMA 06604 oraz oryginalnym automatycznym napinaczem INA.

Edytowane przez oktawiusz5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ryba 85 chodzi mi o to----- nie uznadza ci reklamacji bo nie montował ci tego autoryzowany serwis.---- to nie był autoryzowany tylko normalny warsztat funkcjonyjący prawidłowo na rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi tak własnie powiedział ten łep ze sklepu.pewnie sie hujo... nie chciało tego załatwiac.ale brałes jakies zaswiadczenie z tego warsztatu co ci montował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że montując nowy rozrząd wraz z jednoczesną wymianą napinacza paska nie należy się tak do końca kierować wyłącznie danymi serwisowymi.

Na przykład ustawienie 4mm (jak zaleca instrukcja) napięcia paska za pomoca nowego napinacz INA dedykowanego do AWX powoduje głośne wycie pompy płynu chłodzacego.

Dla napinacza INA poprawna wartośc to ok 8mm, wtedy przestaje wyć.

W przypadku napinacza SKF sytuacja jest odwrotna. Słaba siła napinacza powoduje że przerwę nalezy ustawić na ok. 2 mm i jest OK.

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...