pklimek Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Hej, Wczoraj usłyszałem niepokojące dźwięki spod maski, jakiś taki metaliczny stukot zsynchronizowany z obrotami silnika. Czy ktoś z Was ma pomysł co to może być? Dodam, że od razu po uruchomieniu silnika startuje u mnie wentylator chłodnicy na dość dużych obrotach. Poza tym odgłosem nie ma żadnych innych objawów, silnik trzyma moc, obroty i temperaturę. Poniżej linki do dwóch filmów, które nagrałem. Z góry dzięki za sugestie. W weekend chciałem zrobić trasę kilkaset kilometrów i teraz nie wiem czy to bezpieczne.
meguś Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 U mnie to objaw padającej pompy oleju w skrzyni TIP, posłuchaj, czy te dźwięki są bardziej słyszalne przy lewym nadkolu, niż gdziekolwiek indziej, i czy zależą od obrotów i biegu. Finał był taki, że jadąc po kilku dniach od pojawienia się tego odgłosu do mechanika zgubiłem trochę oleju ze skrzyni. Remont 2000 zł. (regeneracja pompy oleju, wymiana kilku tarcz)
sławek85 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 I jak kolega ogarną temat?jeśli tak to niech się podzieli spostrzeżeniami
pklimek Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Jestem w trakcie naprawy. Niestety ten odgłos wydawał z siebie zawór drugiego cylindra w lewej głowicy. Po zdjęciu osłony wałków okazało się, że jeden popychacz jest uszkodzony a wałek rozrządu ma wytartą jedną krzywkę. Cena nowego wałka to około 2000zł, do tego dochodzi wymiana wszystkich popychaczy i kompletu rozrządu (przy okazji).
powaguspisz Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 Z czystej ciekawości jaki miałeś przebieg w aucie, i na jakim oleju jeździłeś ?? Jak często zmieniałeś olej i czy sprawdzałeś stan oleju ?? To oczywiście już tylko ciekawość bo i tak po ptokach, a silnik w remoncie.
pklimek Opublikowano 21 Września 2013 Autor Opublikowano 21 Września 2013 Z czystej ciekawości jaki miałeś przebieg w aucie, i na jakim oleju jeździłeś ?? Jak często zmieniałeś olej i czy sprawdzałeś stan oleju ?? To oczywiście już tylko ciekawość bo i tak po ptokach, a silnik w remoncie. Sprawa już załatwiona. Przyczyną wytarcia dwóch wałków na jednej głowicy były najprawdopodobniej długie interwały pomiędzy wymianami oleju. Pierwszy właściciel wybierał w ASO serwis typu Long-Life i wymieniał olej co 30kkm. Ja jestem drugim właścicielem i autem zrobiłem niecałe 2kkm zanim objawiła się awaria. Za mojej kadencji olej w silniku zawsze był obecny i nawet zdążyłem zrobić jedną wymianę. Auto ma przejechane 185kkm, olej był zmieniany 6 razy przez ostatnie 12 lat.
sławek85 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Po prostu przesadził z tym olejem czyli twoim zdaniem stosowanie oleju tego typu żle wpłyną na silnik. Ja mam zalany VALVOLINE MAXLIFE 5W40 i moim zdaniem to dobry olej. Nalatane mam 240 tyś
pklimek Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 Nie wiem czy olej jest dobry czy zły, ale na pewno wymiany co 30kkm nie są dobrym pomysłem jeśli nie chce się zaglądać do silnika przez dłuższy czas.
powaguspisz Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Oczywiście że nie są dobrym rozwiązaniem,. Ale niestety nie uchronimy się od takich samochodów,. Toyota np., w nowych Yarisach zalewa 15w40 :facepalm: na dzień dobry jak kupujesz auto. Ford zaleca wymianę oleju nawet co 50 tys. Kilka dni temu byłem świadkiem jak Pan wymieniał olej po 30 tyś bo mu nagadali ze long life, ale zapomnieli dodać ze mimo to raz na rok Pan jeździł 4 lata to gluciki leciały a silniczek odmówił współpracy z właścicielem. Dlatego ja oliwkę wymieniałem zawsze co 10 tyś i tego będę się trzymał,. do tego sprawdzanie stanu leju to podstawa.
sławek85 Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 nie no panowie co 10 tyś wymiana oleju nie nie więcej
DeeJay_Kill Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 NIe wiem, jakim cudem, ale znajomy ma BLB w A6 (sławne 2.0 tdi) z przebiegiem ponad 300kkm - olej od początku wymieniany co 30kkm - naprawdę - na razie to dziwne, ale nic niepokojącego się nie dzieje...
chimekx Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Witam, mam taki problem, że gdy przyspieszam tak mocniej do około 4 tyś obrotów pojawia się dziwny odgłos jakby brzęczenie i jakby taki pisk lekki potem cichnie i silnik pracuje idealnie i ewidentnie z prawej strony od silnika dochodzi ten dźwięk... spotkał się ktoś z tym??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się