Skocz do zawartości
IGNOROWANY

temp 100 C i przekracza jaka przyczyna


33Pietrek?

Rekomendowane odpowiedzi

temperatura cieczy dochodzi do 100 C i przekracza jaka moze byc przyczyna, czy moze to byc wina termostatu czy to cos innego, czujnik temp wymienilem miesiac temu na nowy z gorej półki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przed wymianą czujnika było to samo? A sprawdzałeś węża który idzie z chłodnicy do silnika ten dolny jaki jest przy temperaturze 90*?zimny czy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zagrzeje sprawdź dolny wąż chłodnicy. Możliwe że termostat się przycina, możliwe że ktoś odwrotnie osadził termostat albo uszczelka pod głowicą zaczyna niedomagać.

Spróbuj nawet wyjąć termostat i wtedy obserwować temp. Podglądaj kanał 49 i 51 na climatroniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymiana czujnika bylo odwrotnie nie pokazywal temp, pokazywal tylko 70 stopni, a jaki powiniem byc ten przewod na dole, cieply czy zimny?, a z uszczelka pod glowica to chyba by plynu ubywalo w zbiorniczku wyrownawczym a ja nic nie dolewam, olej tez jest czarny

---------- Post dopisany at 09:22 ---------- Poprzedni post napisany at 09:22 ----------

a moze to sprzeglo wiskotyczne jak myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymiana czujnika bylo odwrotnie nie pokazywal temp, pokazywal tylko 70 stopni, a jaki powiniem byc ten przewod na dole, cieply czy zimny?, a z uszczelka pod glowica to chyba by plynu ubywalo w zbiorniczku wyrownawczym a ja nic nie dolewam, olej tez jest czarny

---------- Post dopisany at 09:22 ---------- Poprzedni post napisany at 09:22 ----------

a moze to sprzeglo wiskotyczne jak myslicie?

Nie zawsze będzie tak że olej się zmiesza z płynem czy vice versa.

Tak z ciekawości gdzie kupiłeś czujnik ?

Jak auto osiąga temperaturę roboczą to termostat puszcza ciecz na duży obieg. Dolny wąż ma być wtedy ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp płynu chłodzącego EPS 1.830.260 taki kupilem

---------- Post dopisany at 14:32 ---------- Poprzedni post napisany at 14:30 ----------

teraz jezdzilem samochodem i bylo caly czas 90 stopni a zaczelem sie gonic z samochodem i temp doszla do 100 stopni,. po obiedzie pojde sprawdzic ten waz

---------- Post dopisany at 19:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:32 ----------

przewod na dole jest chlodny czyli termostat walniety tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewod na dole jest chlodny czyli termostat walniety tak?

ale nie napisałeś przy jakiej temperaturze go sprawdzałeś ..Jesli na blacie miałeś 90* to tak .....

A co do czujnika to co to za czujnik ?trooche dziwne oznaczenie ale to jakiś zamiennik nie ori...A powinien być ori jesli chodzi o czujnik ....:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy temp. 90 stopni i dobrym termostacie dolny wąż niekoniecznie jest gorący, tylko raczej letni. Ja jednak w tym przypadku obstawiam uwalony termostat. Kupuj tylko Wahlera, żadnych tanich zamienników - tylko niepotrzebna, podwójna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego na szybko podłącz Vaga, jeśli to termostat sie przycina to Ci wywali błąd i bedziesz miał jasna sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy temp. 90 stopni i dobrym termostacie dolny wąż niekoniecznie jest gorący, tylko raczej letni. Ja jednak w tym przypadku obstawiam uwalony termostat. Kupuj tylko Wahlera, żadnych tanich zamienników - tylko niepotrzebna, podwójna robota.

tak moze być jesli Cię oszukuje czujnik i pokazuje 90* a w rzeczywistości jest niższa

Kolego ..sprawny termostat otwiera sie przy 87*C ,wiec jak moze być dolny wąż przy temperaturze 90*

niekoniecznie jest gorący, tylko raczej letni.

:facepalm:

A co do termostatu to ja polecam Koledze ORI mimo ze cena jest trochę większa..:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem już wahlera termostat, jutro lub w piatek bedzie w aucie, napisze czy pomoglo

PS wąż na dole patrzyłem jak na blacie bylo 90 stopni, co do czujnika to sprzedawca mowil ze to najwyzsza półka

---------- Post dopisany 15-08-2013 at 10:30 ---------- Poprzedni post napisany 13-08-2013 at 18:05 ----------

okazało sie że termostat jest dobry, jak też czujnik, podłączany był komp i pokazuje na silniku 90 stopni a na liczniku 103 stopnie, licznik do d*py, chłopaki da sie to jakoś naprawic czy trzeba drugi licznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wkoncu sprawdzic termostat??Przy 90' i popsutytm termostacie waz na dole ma byc zimny czy cieply??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie zaraz po wymianie czujnika temp (4pinowy za blokiem silnika G2) temperatura zaczynała wzrastać do 110-120 też obstawiałem termostat, ale okazało się że pompa wody padła. Sprawdz czy masz obieg płynu chłodniczego w zbiorniczku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wkoncu sprawdzic termostat??Przy 90' i popsutytm termostacie waz na dole ma byc zimny czy cieply??

Łukasz ,to zależy jaka jest usterka termostatu Jak Ci termostat nie domyka sie dokładnie lub jest uszkodzona uszczelka (oring ) to wąż dolny bedzie ciepły nawet w temperaturze 50-60-70*C itd.

A jak jest uszkodzony tak ze masz temperaturę 90-95* a wąż dolny jest chłodny to znaczy ze jest do wymiany bo powinien otwierać obieg na chłodnicę w temperaturze 87*C Wtedy dolny wąż od chłodnicy robi się gorący Zakładając ze pompa wody sprawna i chłodnica drożna .

Ważne !... nie sprawdzamy węza zaraz za króćcem termostatu tylko bliżej chłodnicy ponieważ tam zawsze będzie ciepło mimo ze termostat jeszcze się nie otworzył ....

Termostat zawsze możesz sobie sprawdzić czy otwiera nam sie prawidłowo (87*C i czy est szczelny metodą domową ale musisz mieć go zdemontowanego i mieć dobry termometr :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oliver..Sprawdzalem teraz i przy 90' gorny jest goracy a dolny zimny(to ten co łączy sie ze zbiorniczkiem plynu chłodzącego??).A problem polega na tym ze gdy mam 90' wystarczy ze wlacze nawiew odrazu mi zbija do 80stopni.Ale nawet bez nawiewu ciezko w trasie utrzymac 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oliver..Sprawdzalem teraz i przy 90' gorny jest goracy a dolny zimny(to ten co łączy sie ze zbiorniczkiem plynu chłodzącego??).A problem polega na tym ze gdy mam 90' wystarczy ze wlacze nawiew odrazu mi zbija do 80stopni.Ale nawet bez nawiewu ciezko w trasie utrzymac 90'

a na ile jesteś pewien że 90 na blacie to tyle w silniku... zazwyczaj jest szybciej na blacie 90 niż w rzeczywistości

a Ty jaki masz problem bo jesteś przyklejony do wątku Kol."33pietrek?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyczepilem sie zeby nowego watku nie zakladac.U mnie jest troche inny problem.Nie utrzymuje temp 90' tylko 80'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyczepilem sie zeby nowego watku nie zakladac.U mnie jest troche inny problem.Nie utrzymuje temp 90' tylko 80'

nie mam nic przeciw przyczepiani sie tematu...:wink:

Wszystko wskazuje na uwalony termostat u Ciebie

sprawdź jeszcze Vagiem czujnik G62 po nagrzaniu silnika w bloku 07

i w instrumentach w bloku 03 wartości powinny być podobne ....

Możesz też wyciągnąć termostat i sobie go sprawdzić jak pisałem wyżej metodą domową i będziesz wiedział wszystko na jego temat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...