fet2 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Witam.na wstępie chciał bym napisać ze przeszukałem mniej wiecej forum i nie znalazłem takiego dokladnie problemu jaki mnie trapi . Mianowice posiadam Audi a4 z 1998 roku z silnikiem 1.8 / 125km w benzynie z gazem . problem moj polega na tym ze auto ma brak mocy ( jedzie jak by miał 90 km ) a możne i mniej . czasem bywa lepiej a czasem gorzej ale nigdy nie jest tak jak powinno . nie wchodzi w obroty tak agresywnie i szybko jak powinien . naciskam na luzie gaz do oporu a on powoli łapie obroty ... zauważyłem również ze jak pojeżdżę dłużej to mu się polepszy ale tylko troszkę po czym jak go tylko zgaszę na chwilkę po czym od razu odpalę to brak mocy jest tak drastyczny ze jak na pierwszym biegu chce się rozpędzić i dać mu w dyfer do 6tys obrotów , to wygląda to tak jak bym ruszał z 3 albo i 4.... Dodam jeszcze ze walczę już z nim jakiś czas i trochę robiłem .. lecz nic nie pomogło . podstawiałem przepływomierz , wymieniłem przepustnice , mam nowe świece , kable zapłonowe , kolektor dolotowy jest wyczyszczony , oglądałem wszystkie kabelki i raczej są cale , rozrząd był sprawdzany czy jest dobrze ustawiony i z przodu i z tylu , dla wtajemniczonych to małe cięgno co otwiera dolot tez jest cale i chodzi . Dodam jeszcze ze nie ma różnicy czy jadę na gazie czy na PB , a na komputerze nie pokazuje żadnych błędów ... proszę pomóżcie bo mam już dosyć tego auta:(
ja74687 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 naprawdę dziwny przypadek Odłącz mu najpierw sonde i zobacz co się będzie działo, później przepływomierz (wiem że podmieniałeś ale watro zobaczyć) jak nie pomoże to zresetuj sterownik czyli odłącz mu na noc aku a po podłączeniu manualna adaptacja z kluczyka, i napisz efekty
fet2 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 sonda miała by znaczenie jak by działo się tak tylko na PB a na gazie mam to samo wiec odpada . przepływomierz jak odłączę całkiem to nie ma poprawy jest tak samo . aku. odłączałem na noc i nic a manualna adaptacja z kluczyka nie wiem o co chodzi . Dodam jeszcze ze obroty na jałowym nie falują auto chodzi równo
ja74687 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 z tą sondą to nie koniecznie tak jest bo jednak pod LPG jest podłączona ale może masz i rację, a oleju ci nie bierze podjedź jeszcze na zmierzenie ciśnienia w cylindrach
Grabek94 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Manualna adaptacja przepustnicy. Odłączasz akumulator na jakiś czas , nie koniecznie na noc, potem podłączasz , nie dotykając niczego włączasz zapłon , czekasz 30 sekund, aż przepustnica "pstryknie" , nie dotykając pedałów uruchamiasz go i niech pochodzi kilka minut. U mnie poprawa była zauważalna
fet2 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 tylko ze jak ma sie gaz to w ten sposob sie nie da trzeba podlaczac pod komputer z tego co mi wiadomo , po za tym bylem dzis u elektryka i robil mi adaptacje bo go poprosilem o to . 2 sprawa to taka ze z tego co sie orientuje to przepustnica nic by nie miala do tego bo jak mi powiedzial elektryk auto jest w trybie awaryjnym , dlatego nie ma mocy . Powstala przy okazji nowa teoria " teoria katalizatora" mianowicie czy jest drozny powiewaz jak by nie byl to spaliny by cofalo i silnik by dusilo co za tym idzie wpadal by w tryb awaryjny i moglo by tak byc jak jest i w zwiazku z tym zaraz jade na kanal odpinam wydech i sprawdzam ... oby to bylo to .
ja74687 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 silnik wpada w tryb awaryjny jeżeli ma jakiś błąd któregoś z czujników więc VAG by ci to pokazał a jak napisałeś to nic nie pokazał więc nie ma mowy tu o trybie awaryjnym, z LPG to nie koniecznie ci się skasują ustawienia zależy jaki masz sterownik ja mam STAG 200 i tylko mapy się kasują nic więcej Przede wszystkim kompresję sprawdź może nie ma kompresji i dlatego nie ma mocy może któryś z zaworów się przepalił, zresztą kompresja pokaże ci również kondycję silnika Jak już sprawdziłeś wszystkie możliwości to tylko kompresja zostaje a jeżeli być miał zapchany katalizator to przy takim ciśnieniu jakie panuje w wydechu to na pewno by ci gdzieś strzeliło najprędzej te elastyczne łączenie
fet2 Opublikowano 8 Września 2013 Autor Opublikowano 8 Września 2013 przepraszam ze po takim czasie dopiero pisze ale nie bylo mnie w polsce.. A wiec wychodzi tak . komp pokazuje blad czujnika polozenia walka rozrzadu (halla) . elektryk u kturego robilem to tluk wogole u niego to nie wyskakiwalo niewiem czy mial stary soft programu czy co ./.. pojechalem gdzie indziej i wyskakuje czujnik . porobilem wszystko w tym kierunku by go sprawdzic wychodzi na to ze jest dobry elektryka tez . bo wszystko dochodzi tak jak ma byc . teoria byla taka ze jest przestawiony rozrzad o zabek dlatego wywala mi tego czujnika na komp. Rozrzad niby zostal sprawdzony i dalej to samo , pytanie co to moze byc jak nie rozrzad a czujnik pokazuje blad , A i czy jest mozliwe ze rozrzad jest przestawiony dalej ? mimo tego ze jest ustawiony na znaki? czytalem gdzies kiedys ze moze trak byc ze jest przestawiony nawet jak znaki pokazuja ze jest malina ... o co chodzi prosze pomozcie
Labiel Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Trochę nie zrozumiałem co napisałeś. Najlepiej byłoby podmienić czujnika halla od kogoś kto ma na 100% sprawny. Kolejna sprawa - przypadek dość rzadki ale zdarza się że ECU jest uwalone i też dzieją się różne cyrki.
fet2 Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 myslalem by kompa podstawic i wlasnie sie zastanawiam nad tym . ale czy to moze byc to?
Labiel Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Kiedyś czytałem o przypadku że koleś miał walniętą cewkę. Auto chodziło dobrze, cewka walnęła, wymienił ale auto już nie chodziło tak jak powinno. Długo szukał przyczyny i okazało się że komp się usmażył. Generalnie chodził ale coś w oprogramowaniu mu zaszwankowało że cały czas chodził tak jakby na błędnych mapach. Reset itp nie pomagał, dopiero wymiana kompa. Podobnie miał też kumpel w omedze. Też auto nie chciało mu chodzić, wymienił kompa i jak ręką odjął. Problem niestety trudny do diagnozy.
bumar Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 U mnie podobne problemy .Elektryk też był kiepski bo twierdził że nie ma błędów a jak się okazało to czujnik halla był słabo dociśnięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się