Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej na dolewkę i do wymiany


Piter75r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc.Od tygodnia mam upragnione:banan:A4/B6 z 2003r, 2,0 131 KM,na liczniku 160 tyś..Autko jest z Niemiec.Nie wiem na jakim oleju jeździ,a chciałbym trochę dolać,a może od razu wymienić na nowy??? Co Koledzy doradzają???:co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób pakiet startowy i nie będziesz musiał się martwić

To znaczy? Co Kolega ma na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli filtry, olej i rozrząd.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze aborygen pewnie chodziło o wymianę wszystkich płynów, filtrów i rozrządu.

Jak masz pewność rozrządu to przynajmniej wymień wszystkie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy i zalej nową oliwą).

Zapewne Twój motor jest na pompowtryskach, w miarę tani i lubiany Motul :

Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND

Tutaj całe nasze forumowe sklepikarstwo, popytaj o tę oliwę kto ma najlepszą cenę i tam kup.

Sprzedam - ogłoszenia komercyjne dla firm

PS. W sprawie pytań o olej odsyłam do tematu :

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/all-olej-silnikowy-4260/index113.html

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak koledzy piszą

jak chcesz autkiem pojeździć a nie masz na 100% udokumentowanych wymian rozrządu, filtrów, olejów to zacznij od tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla silnika benzynowego lej jakikolwiek olej zgodny z normą VW 502.00 a dla dizla 505.01 i wymieniaj wraz z dobrym filtrem co 15tyś km (lub sporo wcześniej jeśli silnik pracuje w trudnych warunkach). Utrzymuj poziom MAX ale go nie przekraczaj. To jest wszystkio co musisz wiedzieć o oleju. Ewentualnie możesz przemyśleć zrobienie płukanki przy zmianie oleju jeśli widać sporo nalotu w silniku. (Na płukance nie wolno jeżdzić tylko praca silnika na luzie). Jak będziesz robić rozrząd to zastanów się czy od razu nie wymienić uszczelniacza na wale, bo to ogólnie często cieknie (ale nie wiem jak w twoim silniku). To jest część za kilkadziesiąt zł a żeby to wymienić potem to robocizna kilka stówek a przy rozrządzie masz to już prawie na wierzchu. Jakbyś to robił to przypilnuj, żeby mechanik założył nową śrubę na wał. W zależności od silnika i innych okoliczności wielu poleca wymienić pompę wody (też na zapas), ale nie wiem czy w twoim silniku pompa jest związana z rozrządem. Najlepiej jak najszybciej wymień olej i nie baw sie w dolewki do niewiadomo czego (chyba, że masz poniżej minimum). Nikt nie wlewa świeżego oleju do samochodu na sprzedaż a dla silnika to jest ekstremalnie ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla silnika benzynowego lej jakikolwiek olej zgodny z normą VW 502.00 a dla dizla 505.01 i wymieniaj wraz z dobrym filtrem co 15tyś km (lub sporo wcześniej jeśli silnik pracuje w trudnych warunkach). Utrzymuj poziom MAX ale go nie przekraczaj. To jest wszystkio co musisz wiedzieć o oleju. Ewentualnie możesz przemyśleć zrobienie płukanki przy zmianie oleju jeśli widać sporo nalotu w silniku. (Na płukance nie wolno jeżdzić tylko praca silnika na luzie). Jak będziesz robić rozrząd to zastanów się czy od razu nie wymienić uszczelniacza na wale, bo to ogólnie często cieknie (ale nie wiem jak w twoim silniku). To jest część za kilkadziesiąt zł a żeby to wymienić potem to robocizna kilka stówek a przy rozrządzie masz to już prawie na wierzchu. Jakbyś to robił to przypilnuj, żeby mechanik założył nową śrubę na wał. W zależności od silnika i innych okoliczności wielu poleca wymienić pompę wody (też na zapas), ale nie wiem czy w twoim silniku pompa jest związana z rozrządem. Najlepiej jak najszybciej wymień olej i nie baw sie w dolewki do niewiadomo czego (chyba, że masz poniżej minimum). Nikt nie wlewa świeżego oleju do samochodu na sprzedaż a dla silnika to jest ekstremalnie ważne.

Kolega powerbox proponuje dla silnika benzynowego olej z normą VW 502,00,ja właśnie w książce niemieckiej która była w AUDI znalazłem normę VW 503,00,więc już nie wiem??? A olej syntetyk czy pół, 5W30,5W40 ??? Nie wiem co jest w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz filtra cząstek stałych (DPF'a) to lej 5W40.

5W30 jest już zazwyczaj robiony pod DPF'a i jest uboższy w życiodajne związki żeby nie zapychać filtra cząstek stałych...

Ja za bardzo nie pomogę w normach olejowych dla benzyniaków bo siedzę w TDI'kach :wink:

Zadaj pytanie w wątku olejowym :

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/all-olej-silnikowy-4260/index113.html

Albo zapytaj Durasa na PW z Oil-Landu, on coś na pewno doradzi :naughty:

http://a4-klub.pl/sprzedam-ogloszenia-komercyjne-firm-157/www-oil-land-pl-tanie-oleje-filtry-czesci-motul-millers-mann-lemforder-ate-trw-itp-138727/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to kolega ma silnik benzynowy ALT , także lepiej go odesłać to tematu olejowego w ALT( a jest co czytać :wink: ) i sam podejmie właściwą decyzję. P.s. tez się bardzo cieszyłem że nabyłem a4b6 2.0 ale jak większości mina się zmieniła po pierwszym komunikacie OIL MIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy że należysz do niewielkiego grona osób, których ALT oleju raczej nie lubi...to jest naprawdę niewielka grupa osób:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy że należysz do niewielkiego grona osób, których ALT oleju raczej nie lubi...to jest naprawdę niewielka grupa osób:wink:

Zgadza się :wink: Miał Arek szczęście przy kupnie B6, że trafił na taki egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby długo i szczęśliwie służyła :D Może to przebieg robi swoje...Byłem w szoku gdy sprawdziłem po vinie :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja datego nie chce byc w szoku ;p mam wszystko porobione w mojej audi i teraz tylko leje i jezdze ;d oczywiscie leje paliwo i olej hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam:

Zalany mam 5W30 i widzę że będę musiał w najbliższym czasie trochę dolać.Mogę na dolewki użyć tego samego oleju ale 5W40? To jest chyba tylko do jakiej temperatury olej ma dobre właściwości? Najważniejsze to chyba te normy żeby były?Akurat mam taki olej pod ręką i nie musiałbym kupować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40 jest trwalszy w wysokich temperaturach niż 5W30. Olej 5W30 to raczej ekologiczne nieporozumienie. Lepiej będzie dla tego silnika jeśli zalejesz go właśnie 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z grudniu będzie zmiana i też myślałem nad zmianą na 5W40.Na razie dolałem mu trochę tego właśnie oleju i do wymiany już raczej będzie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...