emsiek Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Witajcie, Od jakichś dwóch tygodni zauważam, że przy włączaniu się do ruchu przy obrotach ok 1 tys., czy przy przejeżdżaniu przez próg spowalniający pojawia się takie dziwne terkotanie. Myślałem, że to harmonijka, ale nie. To ewidentnie dobiega z silnika, dźwięk dość pusty, wydaje mi się, że to łańcuszek jest luźny i tłucze o obudowę jakby pokrywę zaworów. W grę wchodzi wymiana napinacza i łańcuszka co nie stanowi dużego kosztu bo po zniżkach ok 300zł. Kwestia, czy to na pewno to? Miał ktoś z was taki przypadek? Dodam, że przy normalnych obrotach, czy na biegu jałowym tego nie ma. Natomiast, żeby usłyszeć ten dźwięk wystarczy zaciągnąć ręczny i ruszać z dwójki na maksymalnie niskich obrotach. U mnie jest to coraz bardziej słyszalne i coś bym z tym zrobił. Z góry dzięki za sugestie.
benyA4 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 sciagnij pokrywe zaworow i zobacz czy jest wytarta od lancucha , ten test nic nie kosztuje a wiele wyjasni.
emsiek Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Dzięki Michał za odpowiedź. Myślę, że dalej na ten temat można pisać w waszym wątku: http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/index3.html#post3732318 Będą tam różne typy terkotania
radekjez Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 ja mysle ze moze to byc wariator kolego tez tak mialem
emsiek Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 Wariator to nie jest. O dziwo wyczułem to w każdym ALTeku do jakiego póki co wsiadłem zaskakując właścicieli.
rybus85 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 No u mnie tego nie ma U mnie tylko ten cholerny wariator z 2 sekundy po odpaleniu po dłuższym postoju "zawarczy"
kamil.92 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 mam to samo i myślę że wina może leżeć w mocowaniu skrzynki filtra powietrza, nie znam się jakoś wybitnie na mechanice ale ostatnio czyszcząc przepustnice zobaczyłem że oba uchwyty pod ową skrzynką mam powyginane i nie wchodzą tam gdzie być powinny, być może przy skrajnie niskich obrotach skrzynka zaczyna obijać wszystko dookoła i stąd ten dźwięk
emsiek Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Opublikowano 12 Maja 2014 O proszę Łomża się odezwała! 6 lat temu kończyłem tam III liceum Takie jest też moje podejrzenie, że to coś gdzieś wpada w wibracje i że to wcale nie dobiega z silnika tylko wokół niego, co więcej też mam wrażenie, że ma to związek z powietrzem. Mówię tak bo jak miałem niesprawną kier. powietrza to słyszałem to bardziej... Myślałem już nawet o kolektorze, że może te łopatki tam wpadają w jakieś wibracje albo wcale membrana w tej gruszce, ale nie wiem. Co do "skrzynki" filtra powietrza wystarczy żebyś zaciągnął ręczny, wrzucił 2 lub 3 bieg i próbował ruszać bez gazu, wtedy niech ktoś przytrzyma rękoma i będzie słychać. Ja byłem za bardzo skupiony na poruszanym tu wariatorze, przez co zdjąłem pokrywę zaworów, ale wszystko wygląda dobrze, silnik jest cichy nic nie terkocze podczas normalnej pracy. ---------- Post dopisany at 18:27 ---------- Poprzedni post napisany at 18:21 ---------- Rybus85- mam wrażenie że jak kupowałem to też tego nie było. Ale mówię, przy okazji poszukiwań co to może być znalazłem tylko te same objawy w innych ALTekach póki co 100%. Takie dziwne jakby coś wpadało w wibracje i i dzwięk nie jest tak twardy jak w przypadku twardych stopów tylko jakby gruby plastik uderzał. Na początku myślałem, że to harmonijka na wydechu trzęsie, ale nie.
rybus85 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Nie wiem.Jeżdżę już prawie rok i nie zauważyłem tego u siebie.Wariator przy odpaleniu hałasuje to fakt,ale tylko te 2 sec po odpaleniu.Jak wróci samochód od blacharza/lakiernika to sprawdzę ten "test" z zaciągniętym ręcznym
kamil.92 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 no to fajnie że jest ktoś z okolic Łomży na forum, też chodziłem do III , u mnie dochodzi terkotanie jakby plastik obijał właśnie jak u ciebie wiec pomyślałem od razu o tej skrzynce. Nie jest to jakieś uciążliwe, bardziej irytujące. Wiem że nie jest to na pewno wariator bo to miałem robione niedawno więc odpada. Przy najbliższych odwiedzinach w Łomży sprawdzę dokładnie skąd to dochodzi, może znajdę przyczynę
jarek39 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 u mnie tez cos słychać jak dodaje gazu z małych obrotów ale na biegu jałowym i jak tak powyzej 2,5tys obr. nic nie słychać
daras821 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 Jestem po wymianie wariatora po regeneracji od benyA4, rewelacja. Kolega naprawdę doradzi i pomoże polecam. benyA4 DZIĘKI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się