Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki silnik 2.0TDI wybrać w Audi A4 B8?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w najbliższym czasie planuję zmienić swoją Audi A4 B7 na A4 B8. Dopiero po zakupie naczytałem się o silnikach 2.) TDI i trafiłem na ten teoretycznie najgorszy, czyli BLB, choć odpukać jestem z niego bardzo zadowolony.
Moje pytanie dotyczy jakie oznaczenie silnika 2.0 TDI montowane w B8 polecacie najbardziej silnik?
Znalazłem wykaz dostępnych silników:
2.0 TDI-CR CAFA
2.0 TDI-CR CAGB
2.0 TDI-CR CAGA
2.0 TDI-CR CAHB
2.0 TDI-CR CAHA

Zastanawiam się nad tymi wersjami mocniejszymi, od 143 KM (CAGA). Który jest najmniej awaryjny i godny polecenia?

SILNIK* 2,0TDI-CR 2,0TDI-CR 2,0TDI-CR 2,0TDI-CR 2,0TDI-CR 2,0TDI-CR



KOD SILNIKA * CAFA CAGB CAGA CAHB CAHA

[HR]PRODUKCJA* 3/08- 03/08- 12/07- 11/11- 3/08- 11/11

-11/11 -11/11

POJEMNOSC* 1968 1968 1968 1968 1968 1968

[HR]

MOC KW 1x/min.* 88/4200 100/4200 105/4200 120/4200 125/4200 130/4200

KM 1x/min.* 120/4200 136/4200 143/4200 163/4200 170/4200 177/4200

[HR]MOMENT NM/OBR.min.* 290/1750 320/1750 320/1750 380/1750 350/2300 380/1750



ILOSC CYL./ZAW.* 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4



[HR]STEROWNIK* CR CR CR CR CR CR





[HR]NAPED* FWD FWD FWD/Q FWD FWD/Q FWD/Q

PRZELOZENIE*

MANUAL 6 6 6 6 6 6



[HR]KOLA-SERIA* 7x16 7X16 7,5X16 7,5/16 7,5X16 7,5/16

[HR]OPONY-SERIA* 205/60/16 255/55/16 225/55/16 255/55/16 225/55/16 225/55/16

[HR]

MASA WLASNA-Kg*

LIMUZYNA

MANUAL (FWD/AWD) 1545/- 1550/- 1540/1635 1550/- 1540/1635 1555/1635

AUTOMAT (FWD/AWD) 1595/-

AVANT

MANUAL(FWD/AWD) 1605/- 1610/- 1600/1675 1610/- 1600/1675 1610/1675

AUTOMAT (FWD/AWD] 1650/-

[HR]MASA CALKOWITA-Kg*

LIMUZYNA

MANUAL (FWD/AWD) 2020/- 2025/- 2015/2110 2025/- 2015/2110 2030/2110

AUTOMAT (FWD/AWD) 2070/-

AVANT

MANUAL (FWD/AWD) 2100/- 2105/- 2095/2170 2105/- 2095/2170 2105/2170

AUTOMAT (FWD/AWD) 2145/-

[HR]

PREDKOSC MAX-km/h*

LIMUZYNA

MANUAL (FWD/AWD) 205/- 215/- 215/215 225/- 230/228 230/228

AUTOMAT(FWD/AWD) 222/-

AVANT

MANUAL (FWD/AWD) 197/- 208/- 208/207 216/- 222/220 222/222

AUTOMAT(FWD/AWD) 211/-

[HR]

PRZYSPIESZENIE 0-100KM w s.*

LIMUZYNA

MANUAL(FWD/AWD) 10,07/- 9,3/- 9,4/9,3 8,4/- 8,4/8,3 8,2/7,8

AUTOMAT(FWD/AWD) 7,9/-

AVANT

MANUAL (FWD/AWD) 11,2/- 9,6/- 9,7/9,6 8,7/- 8,7/8,6 8,4/7,9

AUTOMAT(FWD/AWD) 8,1/-



ZUZYCIE PALIWA-l/100km*

LIMUZYNA

MANUAL (FWD/AWD) 4,9/- 4,3/- 5,0/5,5 4,4/- 5,1/5,5 4,6/5,1

AUTOMAT(FWD/AWD) 4,8/-

AVANT

MANUAL (FWD/AWD) 5,1/- 4,4/- 5,2/5,7 4,5/- 5,5/5,7 4,8/5,3

AUTOMAT(FWD/AWD) 4,9/-

[HR]

NORMA EMISJI SPALIN* EU 5 EU 5 EU 5 EU 5 EU 5 EU 5

[HR]ILOSC OLEJU 5,0 5,0 5,0 5,0 5,0 5,0



ILOSC CHLODZIWA W L. 8,0 8,0 8,0 8,0 8,0 8,0



Opublikowano

Chciałbym w miarę świeżą, ale chyba jeszcze przed liftem, coś koło 2009, może 2010

Opublikowano

ja polecam CAHA :hi:

Opublikowano

to sa te same silniki rozniace sie turbo, oprogramowaniem, pompa wody i paroma detalami osprzetu. Niezaleznie czy to caha czy klapa warto wiedziec ze do 10/11.2009 naped pompy oleju jest odziedziczony po 2,0tdi pd (czyli potencjalny problem utraty cisnienia oleju). Bylo tez wiecej pomniejszych zmian typu z poczatku produkcji 2.0tdi cr np mialy troche inne turba (wyjcie na intrcooler za posrednictwem metalowej "przejsciowki" a pozniej plastik) itp.

CAHA ma inna T (wirnik strony "zimnej" troche szerszy ale w montazu taka jak CAGA) - wiec gdybym nie mial innych kryteriow bralbym CAHA bo jest mocniejsze (inne CAcos daja sie oczywiscie upgradowac do CAHA)

Przemek

Opublikowano

CAHA :wink:

CAFA i CAGC 120KM i trochę mulą na serii :wink:

Opublikowano

Witam.

niedawno kupiłem audi A4 b8 2009 jak w temacie.

Mam pytanie co do awaryjności tych silników, gdyż spotlkałem wczoraj znajomego który ma vw Passata z 2008 silnik 2.0 TDI 143KM i mówił, że w VW i Audi często lecą pompy oleju podczas jazdy i można korbowodem w twarz oberwać.... i tak sie zastanawiam jak to jest naprawde, czy są jakieś objawy zbliżającej sie awarii..??

i może jeszcze jedna sprawa troszke nie w tym dziale, ale nie chce rozdzielać tematu.

Chodzi o elektryczny hamulec ręczny.

Jak wczoraj znajomy dał mi sie przejechać jego paskiem, to podczas jazdy ręczny sam sie aktywował i unieruchomił auto (trzebabyło odkręcać tylne koła) czy takie awarie zdażają się często w audi a4 b8???

Aha, jeszcze jedno małe pytanko.... Jak to jest z tymi filtrami DPF czy w mmi da sie gdzieś sprawdzić ile ma już syfu w sobie, czy tylko pod VAG..???

Pozdro

Opublikowano
Witam.

niedawno kupiłem audi A4 b8 2009 jak w temacie.

Mam pytanie co do awaryjności tych silników, gdyż spotlkałem wczoraj znajomego który ma vw Passata z 2008 silnik 2.0 TDI 143KM i mówił, że w VW i Audi często lecą pompy oleju podczas jazdy i można korbowodem w twarz oberwać.... i tak sie zastanawiam jak to jest naprawde, czy są jakieś objawy zbliżającej sie awarii..??

i może jeszcze jedna sprawa troszke nie w tym dziale, ale nie chce rozdzielać tematu.

Chodzi o elektryczny hamulec ręczny.

Jak wczoraj znajomy dał mi sie przejechać jego paskiem, to podczas jazdy ręczny sam sie aktywował i unieruchomił auto (trzebabyło odkręcać tylne koła) czy takie awarie zdażają się często w audi a4 b8???

Aha, jeszcze jedno małe pytanko.... Jak to jest z tymi filtrami DPF czy w mmi da sie gdzieś sprawdzić ile ma już syfu w sobie, czy tylko pod VAG..???

Pozdro

Z pompą oleju tu było wałkowane i to długo

http://a4-klub.pl/2-0-202/macie-maksymalne-przebiegi-swoich-a4-b8-2-0-tdi-cr-249610/

od prawie czterech lat jeżdże tym autem (170 CAHA) i z hamulcem nic takiego sie nie działo, nie słyszałem również o takim przypadku jak opisujesz.

DPF sprawdzisz vagiem lub VCDS-em

Opublikowano

do pompy trzeba co jakis czas poprostu zagladac i tyle

Opublikowano
ale zaglądać do pompy......??? czy vagiem mozna gdzies sprawdzic stan...??

he, he :grin:vagiem się nie da, trzeba organoleptycznie :kox:

Opublikowano
a na co konkretnie patrzeć, po czym poznać, ze cos nie tak??

Trzeba sprawdzić zabierak pompy olejowej (taki wałek:decayed: który ją napędza), w poprzednim poście podałem Ci link, poczytaj trochę i wszystko bedziesz wiedział:wink:

Opublikowano

W moich okolicach jest gość co przerabia ten wałek na 100mm bez konieczności wymiany pompy etc. Cena coś koło 1000zł ostatnio mechanik mi o tym mówił. Sam jeżdzi b7 i mówił że jak nic się nie dzieje to żeby nie grzebać.

Opublikowano

Gibons pewnie bede czekał az zapali mi sie czerwona kontrolka od cisnienia oleju, panowie to nie dwumas ze mozna sobie poczekac az sie rozpadnie , nagly zanik oleju nie objawia sie niczym niestety a jak sie pojawi to jak padnie tylko turbo to jest super :)))))

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze lukas309 nie czekaj na nic tylko sprawdzaj , troche roboty jest z tym przez wzdluzne ulozenie silnika .

Opublikowano

u mnie demontaz + ponowny montaz pompy oleju kosztuje 500 zł zadne pieniadze w porownaniu z tym co moze sie wydazyc i jakie koszty potem beda

Opublikowano

Ta awaria niczym sie nie objawia, i wtym cały problem. Pomysl sobie 12 w nocy , -20stopni , a tu d*p.

Opublikowano
a jest jakaś możliwość sprawdzenia sprawności pompy bez demontażu jej..?? (niewiem, odgłos, wyciek, itp, itd...??)

nie ma mozliwosci sprawdzenia jej bez demontazu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...