paweela Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 witam, Od kilku dni zauważyłem,że przy uruchamianiu auta słychać wyższe obroty silnika,wskazówka od obrotościomierza wskakuje na 1 tyś obrotów ,po kilku sekundach opada na kreskę poniżej tysiąca, ponownie wraca na 1 tyś obrotów i opada na kreskę poniżej tysiąca,następnie silnik normuje sie i jest juz wszystko ok.To wszystko trwa dosłownie sekundy.Objaw ten nie występuje za każdym razem przy odpalaniu samochodu.Proszę o informację co to za objawy,co dalej robic.
przemek4net Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 zrobic logi przynajmniej statyczne, sprawdzic stan swiec zarowych, czy nie jest zapowietrzony z rana przed odpaleniem uklad paliwowy, zainteresowac sie problemem nierownej pracy na biegu jalowym pewnych 2.5v6tdi (na audi klub polska forum jest user meszrum a w jego postach w stopce znajdziesz linka do oficjalnego jakiegos papieru vw na temat tego problemu)
paweela Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 dziękuje za wiadomość. dzisiaj podobnie,uruchamiam silnik,uczucie jakbym odpalił i trzymał pedał gazu taki odgłos pracy silnika,obroty na 1100 i powoli opadają na 900 obr i silnik wraca do normalnej pracy,obroty nie falują.co sie dzieje...?
play Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Witam, podepne się pod temat kolegi. U mnie sprawa wygląda podobnie tylko na 1.9 110KM.
paweela Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 play a zasięgałeś gdzieś jakiś informacji co to może być?
play Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Jeszcze niestety nie. Nie mam kiedy -.-
paweela Opublikowano 3 Września 2013 Autor Opublikowano 3 Września 2013 wracając do tematu,byłem na komputerze i po podłączeniu wyskoczyły dwa błędy,pierwszy 01318 a drugi 00534.okazało się ,że mam też akumulator na wyczerpaniu. błędy zostały wykasowane i już sie nie pojawiły do chwili obecnej,mogły zapisac sie przez duże spadki napięcia podczas odpalania na słabej baterii.dalej jednak po odpaleniu na zimnym silniku, słychać jak silnik wskakuje na wyższe obroty (1100) i po chwili praca silnika stabilizuje sie (obroty na 900).czy to coś ma wspólnego z błędami które się pojawiły?(po wykasowaniu nie pojawiły sie więcej), czy po wymianie akumulatora wszystko może wrócić do normy czy też przyczyny należy szukać w tych błedach 00543- oil temperature sender G8, 01318- control unit for injection pump J399 no foiult type identified jak dobrze wszystko spisałem.ktoś pomoże co te błedy oznaczają i co robić dalej?
Muskel1 Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 wracając do tematu,byłem na komputerze i po podłączeniu wyskoczyły dwa błędy,pierwszy 01318 a drugi 00534.okazało się ,że mam też akumulator na wyczerpaniu. błędy zostały wykasowane i już sie nie pojawiły do chwili obecnej,mogły zapisac sie przez duże spadki napięcia podczas odpalania na słabej baterii.dalej jednak po odpaleniu na zimnym silniku, słychać jak silnik wskakuje na wyższe obroty (1100) i po chwili praca silnika stabilizuje sie (obroty na 900).czy to coś ma wspólnego z błędami które się pojawiły?(po wykasowaniu nie pojawiły sie więcej), czy po wymianie akumulatora wszystko może wrócić do normy czy też przyczyny należy szukać w tych błedach 00543- oil temperature sender G8, 01318- control unit for injection pump J399 no foiult type identified jak dobrze wszystko spisałem.ktoś pomoże co te błedy oznaczają i co robić dalej? 1. Przy tym bledzie (01318- control unit for injection pump J399 no foiult type identified) nie migala ci kontrolka swiec zarowych? 2. Sczytujac bledy robiles Autoscan czy sczytales sam sterownik silnika (01) ? 3. Jakim urzadzeniem sczytywane byly bledy?
przemek4net Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 tu "odczytywanie bledow" nie pomoze i wiele nie powie... trzeba zrobic logi. Jezeli masz dostep do mechanikow co koncza diagnostyke na "odczytaniu bledow" to musisz przyzwyczaic sie do falowania obrotow albo sprzedac auto jak stoi. Przemek
paweela Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 Muskel1 dziękuję za informację,faktycznie tak było,że kontrolka świeć żarowych migała przez chwilę ale po skasowaniu błędu już więcej się nie pojawiła,natomiast jakim sprzętem i czy to był autoscan czy sczytał ze sterownika silnika tego nie wiem bo nie znam się szczerze na tym,widziałem tylko jak na urządzeniu pokazał mi dwa te błędy i migającą kontrolkę świec żarowych.co według Ciebie to jest,świece?
Muskel1 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 tu "odczytywanie bledow" nie pomoze i wiele nie powie... trzeba zrobic logi. Jezeli masz dostep do mechanikow co koncza diagnostyke na "odczytaniu bledow" to musisz przyzwyczaic sie do falowania obrotow albo sprzedac auto jak stoi.Przemek W tym przypadku nie calkiem masz racje kolego. Otoz znane mi jest nie tylko z wlasnego doswiadczenia, jak i z dyskusji na innych forach, ze wlasnie ten blad moze byc zwiazany z bledem komunikacji miedzy sterownikiem pompy VP44 a VCDSem. W moim przypadku jest tak, ze gdy podlacze VCDS do auta i szukam zapisanych bledow za pomoca funkcji Autoscan, wywala mi odrazu ten blad i kontrolka swiec zarowych miga. Musze wtedy rozlaczyc polaczenie, auto pozostawic na 5-10 min. by zasilanie sterownikow zostalo przerwane. Nastepnie ponowne polaczenie VCDS z autem, tym razem wchodzac tylko w sterownik silnika (01) bez Autoscanu!, wykasowanie bledu i wszystko jest O.K. Problem pojawia sie tylko i wylacznie przy funkcji Autoscan. Sczytujac bledy bezposrednio z silnika (01) nie ma problemow. Sytuacja jest opisana takze tutaj: Doku, n.löschb. Fehler im Motorsteuergerät 2.5l V6 TDI (Lösung): Dieselschrauber Community Beim Auslesen mit VCDS beinahe Steuergerät von der Einspritzpumpe VP44 zerstört? Seite 2 : Ja ist so. Analoges kann man mit AGR und VTG auch machen: das... Problem jest w blednym sofcie sterownika pompy, ktory nie komunikuje sie jak nalezy z VCDSem. Dla informacji dodam, ze uzywam originalnego VCDS z Ross-Tech, na wypadek gdyby nasunal sie pomysl, ze to moze wina "Clona" Na twoim miejscu szukalbym przyczyny falowania w innym miejscu niz pompa VP44. Gdy pompa jest zepsuta, nie da sie tego bledu skasowac, auto bardzo glosno klekota, i oprucz kontrolki swiec zarowych miga jeszcze dodatkowo kontrolka ESP. Auto lapie Notlaufa i jest zamulone. Wiem o czym pisze bo jestem po wymianie pompy Temat falujacych obrotow w 2.5 TDI V6 (temat rzeka) wywolal tu na forum dosc goraca dyskusje swego czasu i nie obylo sie bez "ofiar". Poszukaj dobrze to znajdziesz.
paweela Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 dzięki za informację,zacznę od wymiany akumulatora a później zobaczymy co dalej sie będzie działo:wink:
przemek4net Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 tu jest cos - [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwisowa • .: AUDI KLUB POLSKA :. • ze wskazaniem na http://meszrum.neostrada.pl/C__ElsaWin_docs_hs2_A_de-DE_src_58_124760_master.pdf niektore silniki 2,5 telepia sie bo maja taka wade i jest na to papier vw .. rozpoznaje sie to miedzy innymi sprawdzajac dawke biegu jalowego w logu 001 Jezeli mechanik tego nie wie i nie umie zrobic logow a jedynie "odczytuje bledy" to d.... blada (ja slabo umiem spiewac a ten mechanik slabo zna sie na diagnostyce) Pozdrawiam, Przemek P.S. nie twierdze, ze to jest tego przyczyna!... ale jezeli mechanik nie umie zrobic dziagnostyki (by sprawdzic "trop" z dawka biegu jalowego) to nie wiem po co probuje naciagac klientow na marnej jakosci usluge? Moze umie zmieniac klocki, lozyska, sprzegla, rozrzad itp - niech zarabia na tym na czym sie zna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się