Szwedzik Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Problem od początku zakupu samochodu, dym, bardzo mocny dym. Czytałem o padnietych wtryskach ale i o pękniętym wężu od turba? Jaki powinien być odgłoś turbiny? U mnie słychać jakby syczenie, ale takie chyba delikatne. Może ktoś coś powiedzieć na ten temat? Licze na wiele wypowiedzi. @ edit Mam podobny dzwięk jak tutaj:(tylko nie za każdym zejściem z obrotów- czasem go nie ma) ---------- Post dopisany 28-08-2013 at 09:49 ---------- Poprzedni post napisany 27-08-2013 at 23:05 ---------- Tu chyba była przyczyna:
grzegorzmen Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 No to chyba znalazłeś przyczynę kopcenia:polew::polew: A teraz po wymianie coś się zmieniło czy nie chce jechać bo Turbo zawalone?
Szwedzik Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Chwilowo nałożyłem znaczną warstwę taśmy izolacyjnej (z 10 warstw) aby sprawdzić czy to w czymś pomoże(no i teraz zadymi tylko przez pierwsze parę wciśnięć gazu- może jeszcze pozostałości jakiejś mazi zostały i to później wyrzuca), szczerze, z auta zrobił się straszny muł. Czy to na pewno wina zawalonego turbo ?
grzegorzmen Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 kolego wywal węża , zmień na nowy , posprawdzaj inne , i zrób logi wtedy będziemy wiedzieć czy to wina zawalonej sprężarki i trybu serwisowego. sprawdził bym jeszcze EGR tak na szybko. A najważniejsze napisz jaki masz silnik!
Szwedzik Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Wąż oczywiście pójdzie do wymiany, EGR czyściłem z miesiąc temu- nie było tam nic oprócz delikatnego zabrudzenia ścianek, po tymczasowym zaklejeniu węża nie słychać już świstu powietrza. Podał byś w której grupie w Vag-u zrobić logi ? Czy przez to dymienie i dziurę mogło znacznie wzrosnąć spalanie do około 8L/100 ? Czy miało to wpływ na żywotność silnika ?
grzegorzmen Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 z powodu zawalonej turbiny jak stoją żaluzje to spalanie wzrośnie. Najlepiej komplet logów ale jak już to dynamiczny 011, 008 , 010 ,003,004 tak na szybko. A sprawdziłeś czy grzybek EGR-u jest szczelny?, nie tylko zasyfiony
Szwedzik Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Dodam że przed "zaślepieniem" węża turbo działało ok, tylko był ten świst powietrza, EGR wg mnie dobrze się zamykał, (cylinderek?) dobrze stykał się z obudową, odbijał dobrze. Jutro zrobię logi, dziś spróbuje trochę przegonić autko jadąc do pracy. Możliwe jest włączanie silnika w tryb jakiś awaryjny czy coś ?
Aron21 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Kolego u mnie tak kopcił jak miałem dziure w dolocie do IC . Posprawdzaj wszystkie węże , sprawdziłbym też na twoim miejscu czy w IC jest olej jak tak to sprawdz czy nie jest dziurawy przy okazji a jak nie ma to go umyj . A oleju Ci ubywa ?? Bo możlwe że ci Turbo siada i łyka olej i dyma wali ciągle . Jak juz kolega napisał LOGI to podstawa jeżeli szukasz przyczyny usterki .
Kowi87 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 wymien rure i dopiero sprawdzaj bo teraz to masz cały czas nieszczelnosć to co sie dziwisz, taśma izilacyjna Ci tu sprawy nie rozwiaze:whistling:
Szwedzik Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Napisałem, Taśma izolacyjna była na sprawdzenie jak silnik zachowa się bez takiej dziury, teraz i tak pękła jadąc z pracy więc wiem co i jak. PS, przestał kopcić, jedynie lekki dymek przy 4000+ obrotów
Kowi87 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 ale co dalej masz ta dziure i przestał kopcić? nie wierze:whistling: turbo ładuje w swiat to zbyt uboga mieszanka sie robi = auto musi kopcić, mi ostatnio też pekła ta rura koło alternatora, to wymieniłem to na łączki sylikonowe(2x 30stopni) i kawałek prostej kwasówki, raz na zawsze problem rozwiązany, bo był to juz 3 raz jak ten wąż pękł
Mario82A4 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Kolego w pierwszej kolejności sprawdz dokładnie wszystkie węże tak jak piszą koledzy , jak są uszkodzone to do wymiany , klejenie taśmą nic ci nie da bo taśma nie utrzyma ciśnienia i wtedy i tak będzie kopcił , nawet mała dziurka będzie powodować dymienie . Jak wymienisz wąż to wtedy sprawdz , przyciśnij ją kilka razy bo pewnie na początku może troche zakopcić ale później powinno być ok .
Szwedzik Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Przestał kopcić przy zaklejeniu taśmą, mówię po raz kolejny, zakleiłem by chwilowo sprawdzić czy ten wąż powoduje problem a nie żeby na tym jeździć Audi A4 VW Passat B4 B5 rura wąż turbo turbiny NEW (3474836885) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. nada sie ?
Szwedzik Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Po wymianie węża mam inny problem. Vag pokazuje błąd: 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Silnik przechodzi w "tryb awaryjny?" przy ponad 3500 obrotów - odcina turbo, Wiem że wiele czynników na to wpływa, ale co pierwsze sprawdzić?
grzegorzmen Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Po wymianie węża mam inny problem. Vag pokazuje błąd:17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Silnik przechodzi w "tryb awaryjny?" przy ponad 3500 obrotów - odcina turbo, Wiem że wiele czynników na to wpływa, ale co pierwsze sprawdzić? Jak sprężarka VNT to zobacz czy ci wo gule sztanga chodzi bo po dłuższej jeździe z rozwalona rurką , i sadzeniem z wydechu kierownice były otwarte na maxa , i pewnie zawaliło sprężarkę . prawdopodobnie bez wyrwania turbawki nic nie zdziałasz , a rozruszanie żaluzji tylko na krótką metę pomoże
Szwedzik Opublikowano 25 Września 2013 Autor Opublikowano 25 Września 2013 W poniedziałek popatrze co tam w silniku, teraz nie było jak bo albo praca albo deszcz. Na jednym z forum wyczytałem że to VNT: "Dokładnie. To jedyny silnik 90 KM w Passacie i Audi A4 identyczny "prawie" z silnikiem o oznaczeniu ALH w automacie w Golfie IV (lecz ciut starszy konstrukcyjnie od ALH) - też pompa 11 i turbo VNT i dlatego taki podatny na tuning mimo słabej mocy fabrycznej." ---------- Post dopisany 25-09-2013 at 17:00 ---------- Poprzedni post napisany 22-09-2013 at 02:07 ---------- Nie wiem czy to przyczyna ale miałem zagięty wężyk od filtra powietrza do zaworu sterującego gruszką, po odblokowaniu auto jest żywsze i narazie po jeździe 140 km/h nie złapało awaryjnego (wcześniej był czasem przy 80km/h czasem przy 100). Także rozruszałem sztangę gruchy, zobaczymy na ile pomoże.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się