Jump to content
3 3
RAV3N

3.2 V6 FSI Wady i Zalety

Recommended Posts

Widzę, że nie ma tego silnika dodanego jako subforum, a przecież wychodziły B8 z tym motorem.
Chodzi konkretnie o oznaczenie CALA i zdaje się, że jest to poprawiona wersja z B7, montowana także w A5, A6 (polift), Q5 i chyba A8.

Czy ktoś z Was może się wypowiedzieć na temat tego silnika (CALA)?
Konkretnie chodzi mi o jego żywotność. Informacji nie ma zbyt wiele, bo z tego co widzę jest dość rzadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzieś pisali, że ponoć jedyną wadą jest łańcuch rozrządu który wytrzymuje max 90000, ale ile w tym prawdy...


Było A4 B8 1.8TFSI Q

Jest Lexus IS300h :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem taki filmik na youtube:

Czytając opis i komentarze troszkę się przestraszyłem i chciałem potwierdzić czy większość tak ma, czy to jakieś poszczególne przypadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tu filmik z wglądem w silnik:


[sIGPIC][/sIGPIC] x4 to jest TO !

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" Walter Röhl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego.

P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego.

P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się :)

Witaj.

A jak ze spalaniem tej jednostki??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego.

P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się :)

Witaj.

A jak ze spalaniem tej jednostki??

Witaj Arturze :)

Spalanie jest trudnym tematem, gdyż ciężko jest podać dokładne rzeczywiste spalanie, a nie jakieś zaniżone bądź zawyżone (jak większość ludzi ma w zwyczaju podawać).

Po moich obserwacjach wygląda to tak:

Miasto w korkach 12-15L

Miasto bez korków (sob-nied-wieczór) 9-11L

Autostrada przepisowo ~10L

Autostrada za szybko 12-15L (oczywiście w Niemczech)

Trasa 70-120kmh 8-12L (w tym trybie udało mi się spalić najmniej - rekord poniżej 7L)

Zauważam też, że komputer zaniża spalanie o ok.1L/100km. Podałem odczyty z komputera. Przeliczenie więc jest proste.

Po zmianie kół z 225/50 R17 na 225/40 R19 wydaje mi się, że odczuwam lekki wzrost spalania.

Generalnie spalanie dla takiego silnika i takiej mocy uważam, że jest przyzwoite. Ja w każdym razie nigdy bym swojego V6 nie zamienił na R4 albo jakiegoś diesla... Najchętniej na V8, może kiedyś :grin:

Edited by MortPL

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy jest dostępne do tego silnika miara oleju? Bo jest elektroniczne ale wolę mieć także i ręcznie jak sprawdzić:)

Oraz drugie pytanie czy silnik ten słychać wtryski? Ma ktoś może odgłos poprawnie chłodzącego silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praktycznie każdy FSI "cyka". Filmik nie odda tego jak faktycznie to brzmi. Najlepiej osłuchać kilka silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kod silnika 3.2fsi cala czy już jest poprawiony napinacz i rozrząd? Oraz gdzie i skąd można kupić bagnet oleju do manualnej kontroli poziomu oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kod silnika 3.2fsi cala czy już jest poprawiony napinacz i rozrząd? Oraz gdzie i skąd można kupić bagnet oleju do manualnej kontroli poziomu oleju?

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w utworzonych już tematach na forum.

Rozrząd, silnik i budowa silnika:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305315-budowa-i-dzialanie-silnika-32-v6-fsi/

Bagnet oleju (sam poszukuje odpowiedniego), zobacz tu:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/244287-miejsce-na-bagnet/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie mało się idzie dowiedzieć coś o 3.2fsi

Edited by Patrykjagoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

no też mam ten problem

ja mam b7 auk

u mnie przy 120tys został wymieniony łańcuch i prawa strona silnika na gwarancji .

kupiłem auto jak miało 137tys gdy stuknelo ok 150tys zaczęło coś stukac i po burzy oleju miałem 1 litr na 500km, dobrze że miałem gwarancję diagnoza brak kompresji na 4 i 5 cylindrów koszt wymiany jednego to 8tys euro a że są dwa do wymiany to stwierdzili że lepiej wymienić silnik na nowy żeby nic więcej się nie stało kostka 18tys +3 tys mój wkład czyli 21tys oczywiście euro

jak do Tadeusz zrobiłem 50 tys na nowym silniku olej leje lm 5w40 nie long live , wymieniam co jakieś 12tys i mam spokuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety to silnik niszowy. Benzyn we współczesnych Audi jest mało, bo i mało kto się na nie decyduje. Więcej informacji znajdziesz raczej na forach A5 czy A6.

Moim zdaniem to lepszy chyba jednak wybór niż 3.0 ASN - wydaje się, że poza łańcuchami nie ma aż tylu z nim problemów ale to jeszcze czas pokaże. Wada to dla wielu (tymbardziej, że auta tanieją) teoretyczny brak możliwości adaptacji do LPG (co jeszcze dodatkowo w B8 stwarza problem z szukaniem miejsca na butlę) ale to da się ogarnąć.

Auta są jeszcze za drogie, żeby były częstym "bywalcem" na forum. Z drugiej strony jeśli jakiegoś silnika na forach nie opisują to znaczy, że jest dobry :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no też mam ten problem

ja mam b7 auk

u mnie przy 120tys został wymieniony łańcuch i prawa strona silnika na gwarancji .

kupiłem auto jak miało 137tys gdy stuknelo ok 150tys zaczęło coś stukac i po burzy oleju miałem 1 litr na 500km, dobrze że miałem gwarancję diagnoza brak kompresji na 4 i 5 cylindrów koszt wymiany jednego to 8tys euro a że są dwa do wymiany to stwierdzili że lepiej wymienić silnik na nowy żeby nic więcej się nie stało kostka 18tys +3 tys mój wkład czyli 21tys oczywiście euro

jak do Tadeusz zrobiłem 50 tys na nowym silniku olej leje lm 5w40 nie long live , wymieniam co jakieś 12tys i mam spokuj

3 tys euro wpakowałeś w 10 letnie auto?


W nienawiści do diesla, tak zostałem wychowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no też mam ten problem

ja mam b7 auk

u mnie przy 120tys został wymieniony łańcuch i prawa strona silnika na gwarancji .

kupiłem auto jak miało 137tys gdy stuknelo ok 150tys zaczęło coś stukac i po burzy oleju miałem 1 litr na 500km, dobrze że miałem gwarancję diagnoza brak kompresji na 4 i 5 cylindrów koszt wymiany jednego to 8tys euro a że są dwa do wymiany to stwierdzili że lepiej wymienić silnik na nowy żeby nic więcej się nie stało kostka 18tys +3 tys mój wkład czyli 21tys oczywiście euro

jak do Tadeusz zrobiłem 50 tys na nowym silniku olej leje lm 5w40 nie long live , wymieniam co jakieś 12tys i mam spokuj

3 tys euro wpakowałeś w 10 letnie auto?

niestety ale za to mam nowy silnik!!!

zawsze lepiej 3 niż całe koszta , ja się tego też nie spodziewałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja obecnie nie mam żadnych problemów z moim 3.2 FSI przy przebiegu prawie 220.000km.

P.S. Doczekaliśmy się własnego działu: 3.2 FSI. Dziękujemy! Możecie więc już zakładać konkretne tematy, zamiast wszystko omawiać w jednym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego.

P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się:)

Mam pytanie czy sam sprawdzałeś rozrząd? Czy przez mechanika serwis? Ile taka usługa? Dużo roboty by sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego.

P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się :)

Mam pytanie czy sam sprawdzałeś rozrząd? Czy przez mechanika serwis? Ile taka usługa? Dużo roboty by sprawdzić?

Przez mechanika poleconego na forum. Tutaj masz kontakt:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/240761-polecam-elektrocar-karol-chrzczonowski-raszyn-ul-wysoka-7-tel-669-950-109/

Przy około 200tyś rozrząd mi sprawdzał. Niedawno przy około 210tyś wymieniał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Niedawno stałem się posiadaczem 3.2fsi w budzie a4 b8 avant :-D pierwsze wrażenia.. REWELACJA :-D

co do spalania potwierdzić mogę post powyżej

delikatna trasa 8.0

mieszany tryb 9.5

autostrada 10.0

Osobiście borykam się narazie z opanowaniem komputera... sprawdzeniem stanu oleju... Wyborem wymiarów kół na lato itd. mam nadzieje że dział się rozwinie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny! Jakiś miesiąc temu kupiłem a4 b8 sedan z motorem 3.2fsi CALA (265KM) wtryski mogą lekko cykać, taka ich praca. Powiedziało mi to dwóch machaników jeden w polsce a drugi w niemczech. Samochód z 2011 roku więc problemów z łańcuchem raczej juz być nie powinno. Auto kupiłem ze stanem licznika 145tkm. Do dzisiaj zrobiłem nim ciut ponad 4tkm. Jedyne co w tej chwili mogę powiedzieć to to że fajnie się jeździ :D napęd quattro i na autostradzie na łukach leci jak przyklejona do asfaltu 200km/h :D co do zużycia paliwa, różnie. Zależy jak jeździsz, jak sobie pozwoliłem Vmax to wskazówka od paliwa leci jak młotek :D ale wracając z urlopu do niemcowni to komputer pokazał tak

Czas: 6h 34min.

Dystans: 760km

Śr. Spalanie: 8.3l/100km 

W tym dwa razy sie zatrzymałem. 

Generalnie cały czas starałem się jechać 160km/h czasami 200 jak się zapomniałem. Musze też dodać że na trasie było kilka utrudnień tzw. baustelle gdzie niestety tylko 80-60km/h miałem takich z 3-4 po jakieś 6km średnio. Więc ze spalaniem tragedi nie ma, nawet jeśli by dodać ten 1l na setkę więcej, jako bląd pomiarowy komputera. W mieście? Zależy jakie miasto, jaki ruch jak jeździsz.  Generalnie ok 12l/100km ale jak ktoś nie umie jeździc to 15 zrobi bez problemu :D  a jak chcesz sie dobrze pobawic i od świateł do świateł butem walić do podłogi to zrobisz 18-25l/100km :D

Z tego co czytałem to bardzo ważne jest by pilnować ilości i jakości oleju, ponieważ w tym silniku napinacze łańcucha rozrządu są hydrauliczne. A wiadomo czym się może skonczyć źle napięty łańcuch. U siebie mam niby ten longlife audi service. Ale zmiany oleju będę i tak robił częściej niż jest to zalecane przez producenta, jak dobrze pamiętam 28tkm ja sobie zrobie interwał na 15tkm. 

Na pewno coś więcej będę mógł napisac za jakiś czas.  W obecnej chwili tylko lać do baku i jeździć. :)

 

Edited by turborzeznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też jestem szczęśliwym posiadaczem od roku tego motoru. Tylko że auto z 2008 i mam już przelatane ponad 200 000. Co byście mi doradzili aby zrobić żeby cieszyć się tym silnikiem jak najdłużej. Sprawdzić ustawienie rozrządu???

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej to sprawdzic oprzyrzadowanie i kondycje silnika :P

Edited by turborzeznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki macie skrzynie biegów? Rowniez chcialbym kupic B8 z silnikiem 3.2 fsi, ale cos pewnie z pierwszej produkcji 08-09. Jezdze glownie po mieście do roboty jakies 5 km. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.09.2017 o 09:53, puczyl1990 napisał:

A jaki macie skrzynie biegów? Rowniez chcialbym kupic B8 z silnikiem 3.2 fsi, ale cos pewnie z pierwszej produkcji 08-09. Jezdze glownie po mieście do roboty jakies 5 km. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? 

Serio? 5km chcesz nim jezdzic?! Szkoda silnika... kup taki samochod a na dojazdy do pracy kup jakiegos gównixa 1.0 za 1000zl szkoda taki motor tak zajezdzac... ja mam skrzynie manualna, nazwy kodowej nie powiem bo nie wiem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć od 2 lat mam 3.2 FSI CALA B8 oprócz mojej 3.0tdi B7 . Obie bardzo lubię choć  moja 3.2 od 2 miesięcy pije olej ( nie chlapie na zewnątrz bo silnik czysty nawet od strony łańcuchów, zbiornik od płynu chłodniczego taki jak powinien być czyli czysty), więc problem jest gdzie indziej. Będę musiał pojechać do aso audi bo mój mechanik powiedział szczerze że nigdy się tym silnikiem nie zajmował więc nie chce się podejmować. Dziś tylko rozpoczął prace nad wymianą pompy wodnej bo mi padła niespodziewanie ( dziś) i zbiornik na płyn chłodniczy opróżnił się w błyskawicznym czasie...

Zastanawiam się co jest z tym olejem że co 2 tygodnie muszę dolewać 200ml żeby poziom oleju był między min. a max.  Dodam że nic innego się nie dzieję i jestem bardzo zadowolony z tego auta .  Jak już będę po wizycie w serwisie audi to napisze co było. Pozdrawiam 

Edited by diakonx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diakonx Kolego i co ciekawego u Ciebie zdiagnozowali? Pozdrowienia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, nie zaglądałem tutaj długo...już odpowiadam : do wymiany uszczelka miski olejowej górnej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...