Daniel131 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Witam, Mam pewien dosyć nietypowy objaw w swojej audicy. Na wolnych obrotach, na postoju słychać delikatne klepanie/stukanie. Podejrzewałem łańcuszek i napinacz. Na dniach miałem jechać sprawdzić ciśnienie oleju, lecz dzisiaj po głębszej obserwacji zauważyłem pewną zależność. Gdy wcisnę sprzęgło klepanie całkowicie ustaje. Gdy powoli puszczę sprzęgło również nic nie słychać, ale gdy szybko puszczę sprzęgło to znów zaczyna klepać. Co mogą wskazywać takie objawy?
szczuraz Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 łożysko oporowe przy sprzęgle się kończy
Daniel131 Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Dziękuję za odpowiedź. Podpowie ktoś jakie to mogą być koszta?
szczuraz Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 łożysko ok 50 pln ale gdybyś wymieniał kpl sprzęgło to będzie w zestawie. Tak tez proponuję zrobić żeby nie wracać do tematu za jakiś czas. Zrzucenie skrzyni w zależności od znajomości ok 350 +/- 100 pln
Daniel131 Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 A jeszcze mam takie pytanie. Łożysko oporowe a dociskowe to to samo? Szczuraz mówisz, że lepiej wyjdę na tym jak wymienię sprzęgło. Niby sprzęgło bierze mi od góry, lecz nie ślizga a można na nim spokojnie topić laczka więc chyba jeszcze tak nie jest źle na czas teraźniejszy. Jak mniej więcej kształtują się koszty sprzęgła i sama wymiana? Pewnie śmieszne pytanie, ale nie siedzę w tym temacie i nie mam zielonego pojęcia jak ten cennik wygląda u fachowców. Z góry dziękuję bardzo za udzielenie pomocnych informacji. Edit: Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Mówisz, że to łozysko oporowe w sprzęgle. Na mój rozum zużyte łożysko powinno wydawać dźwięk w czasie, gdy mam wciśnięte sprzęgło czyli w momencie gdy sprzęgło rozłącza skrzynię a jest na odwrót. Słychać lekkie klepanie w czasie, gdy skrzynia jest połączona sprzęgłem. Popraw mnie jeśli źle rozumuję i wyjaśnij dlaczego tak a nie inaczej się dzieje z tymi 'dziwnymi dźwiękami'.
szczuraz Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 łożysko oporowe odzywa się w momencie kiedy pedał NIE JEST wciśnięty. Jeżeli sprzegło bierze przy samym końcu to już czas żeby szykowac gotówkę. Ślizga się przed śmiercią. Napisałem Ci że warto zainwestować w nowy komplet bo zdjęcie skrzyni to koszt ok 350 pln w FWD a kpl sprzegło bez dwumasu to ok 550 pln. Żeby wymienić łożysko oporowe trzeba zwalać skrzynię raz żeby wymienić je a potem żeby wymienić sprzęgło jeżeli faktycznie łapie przy suficie. Matematykę pozostawiam Tobie. Łozysko oporowe to to samo co dociskowe i wysprzęglnikowe. Jak zwał tak zwał w zestawie jest całość.
Daniel131 Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 Dziękuję bardzo Szczuraz za przybliżenie tematu. Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że to łożysko dawało by o sobie znać w momencie, gdy pedał byłby wciśnięty więc w sumie już sam nie wiem.
szczuraz Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 to ja może mam jakieś afgańskie auto ale u mnie po wciśnięciu sprzęgła szum/chrobot ustawał
Daniel131 Opublikowano 4 Września 2013 Autor Opublikowano 4 Września 2013 Okej w takim razie zmienię sprzęgło bo i tak pewnie kiedyś przyjdzie na nie pora a młode już nie jest więc no Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się