Olej opałowy, a silnik AJM 115KM
1 1

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam!

    Posiadam Audi z silnikiem AFN 110KM i jeżdżę na tzw: oranżadzie od 3 lat, zrobiłem 100 tyś km i nie dotykałem silnika (oprócz turbiny) auto nie kopci, do paliwa nic nie dolewam, OO mam z pewnego źródła od wielu lat, na liczniku 360 tys km, odpukać nic się jeszcze nie stało. Przypominam, że silnik zasilany jest pompą wtryskową.

    Moje pytanie dotyczy silnika AJM 115KM czyli montowanego w wersjach po lifcie, a dokładniej jego rekcji na czerwony napój:) Czy ktoś z użytkowników tego silnika stosował paliwo, o którym mowa? Jeśli tak to jak auto reagowało i czy coś się uszkodziło? Z tego co mi wiadomo silnik AJM jest zasilany popmowtryskiwaczami, które ponoć nie lubią oranżady. Skąd moje pytanie? Rozmawiałem ostatnio z pewnym kolegą i powiedział mi, że miał silnik AJM w audi i lał czerwone paliwo i samochód jeździł przez rok bez żadnych komplikacji, pózniej sprzedał auto więc ślad się urywa.

    Proszę mnie nie "hejtować" za moje pytanie i katowanie silnika opałem. :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    AJM jest na PD-kach, wiec lanie orenżady odpada, zbyt kosztowna naprawa

    ja bym nie rydzykował :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    AFN był wyjątkowo udanym silnikiem wytrzyma 500tys km, ajm bez dolewania oleju do dwusuwów szybko się uszkodzi. Zwykła ropa bezsiarkowa jest za sucha zarówno dla vacum pompy jak i pompek. Można dolewać LM 1052. 100ml na 30litrów wtedy można jeździć.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    AFN był wyjątkowo udanym silnikiem wytrzyma 500tys km, ajm bez dolewania oleju do dwusuwów szybko się uszkodzi. Zwykła ropa bezsiarkowa jest za sucha zarówno dla vacum pompy jak i pompek. Można dolewać LM 1052. 100ml na 30litrów wtedy można jeździć.

    VTG - Skąd te informacje? "Eksperymentowałeś" w ten sposób, czy słyszałeś, że ktoś tak robił?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    lej testuj śmiało - wy sobie chyba jaja robicie czasami.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym nie ryzykował na pd chyba ze masz to za darmo ( OO ) i duzo jezdzisz to sie bedzie opłacać naprawa jak coś, jak nie to szkoda zachodu ,to nie 1z czy afn ,że przepali wszystko.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    AFN chodzi na OO jak burza, chciałbym się jednak przesiąść na coś noweszej generacji. Podpowiedzcie jakiiego diesla można kupić pod oranżadę?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie w okolicy znam z 5 osób co od lat jeżdżą pd'kami na OO :) proponuje lać 50/50 i jesteś w miare bezpieczny :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    B6 mam 3 lata i wszyscy mi mówili zebym nie lał gorącego paliwa bo pompki padną po miesiącu. 3 lata jeździłem na Eko błocie ze smiesznych koncernów paliwowych które w temp -10C robiło sie gęste, miałem też epizod z opałem i według mnie silnik dziwnie na nim pracował ale jakies 100L pół na pół przepaliłem z EKO bo przecież nie wyleje ......

    Niestety kolego ale z własnego doświadczenia stwierdzam że pompki na czystej gnojówce długi nie pociągną. Ja robiłęm tak że sprzedawałem gnojówke znajomemu rolnikowi a sam brałem firmowe Błotko

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    B6 mam 3 lata i wszyscy mi mówili zebym nie lał gorącego paliwa bo pompki padną po miesiącu. 3 lata jeździłem na Eko błocie ze smiesznych koncernów paliwowych które w temp -10C robiło sie gęste, miałem też epizod z opałem i według mnie silnik dziwnie na nim pracował ale jakies 100L pół na pół przepaliłem z EKO bo przecież nie wyleje ......

    Niestety kolego ale z własnego doświadczenia stwierdzam że pompki na czystej gnojówce długi nie pociągną. Ja robiłęm tak że sprzedawałem gnojówke znajomemu rolnikowi a sam brałem firmowe Błotko

    znam kolesia co w vw sharanie silnik PD który latał z lawetą zrobił 100 tys na opale i go sprzedał jeszcze za dobrą kase

    także widać ze to możliwe

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystko jest mozliwe. Pracowałem na świeżych maszynach które chodziły po 5 lat na czystym opale i uwierz mi ze to ostro skróciło ich żywot ale przez te 5 lat pracując na gnojówce zarobiły na jedną nową maszyny wiec trzeba na to patrzeć z dwoch stron.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy