Jump to content
0
A4-konrad

Olej opałowy, a silnik AJM 115KM

Recommended Posts

Witam!

Posiadam Audi z silnikiem AFN 110KM i jeżdżę na tzw: oranżadzie od 3 lat, zrobiłem 100 tyś km i nie dotykałem silnika (oprócz turbiny) auto nie kopci, do paliwa nic nie dolewam, OO mam z pewnego źródła od wielu lat, na liczniku 360 tys km, odpukać nic się jeszcze nie stało. Przypominam, że silnik zasilany jest pompą wtryskową.

Moje pytanie dotyczy silnika AJM 115KM czyli montowanego w wersjach po lifcie, a dokładniej jego rekcji na czerwony napój:) Czy ktoś z użytkowników tego silnika stosował paliwo, o którym mowa? Jeśli tak to jak auto reagowało i czy coś się uszkodziło? Z tego co mi wiadomo silnik AJM jest zasilany popmowtryskiwaczami, które ponoć nie lubią oranżady. Skąd moje pytanie? Rozmawiałem ostatnio z pewnym kolegą i powiedział mi, że miał silnik AJM w audi i lał czerwone paliwo i samochód jeździł przez rok bez żadnych komplikacji, pózniej sprzedał auto więc ślad się urywa.

Proszę mnie nie "hejtować" za moje pytanie i katowanie silnika opałem. :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJM jest na PD-kach, wiec lanie orenżady odpada, zbyt kosztowna naprawa

ja bym nie rydzykował :kwasny:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AFN był wyjątkowo udanym silnikiem wytrzyma 500tys km, ajm bez dolewania oleju do dwusuwów szybko się uszkodzi. Zwykła ropa bezsiarkowa jest za sucha zarówno dla vacum pompy jak i pompek. Można dolewać LM 1052. 100ml na 30litrów wtedy można jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AFN był wyjątkowo udanym silnikiem wytrzyma 500tys km, ajm bez dolewania oleju do dwusuwów szybko się uszkodzi. Zwykła ropa bezsiarkowa jest za sucha zarówno dla vacum pompy jak i pompek. Można dolewać LM 1052. 100ml na 30litrów wtedy można jeździć.

VTG - Skąd te informacje? "Eksperymentowałeś" w ten sposób, czy słyszałeś, że ktoś tak robił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lej testuj śmiało - wy sobie chyba jaja robicie czasami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym nie ryzykował na pd chyba ze masz to za darmo ( OO ) i duzo jezdzisz to sie bedzie opłacać naprawa jak coś, jak nie to szkoda zachodu ,to nie 1z czy afn ,że przepali wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AFN chodzi na OO jak burza, chciałbym się jednak przesiąść na coś noweszej generacji. Podpowiedzcie jakiiego diesla można kupić pod oranżadę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w okolicy znam z 5 osób co od lat jeżdżą pd'kami na OO :) proponuje lać 50/50 i jesteś w miare bezpieczny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

B6 mam 3 lata i wszyscy mi mówili zebym nie lał gorącego paliwa bo pompki padną po miesiącu. 3 lata jeździłem na Eko błocie ze smiesznych koncernów paliwowych które w temp -10C robiło sie gęste, miałem też epizod z opałem i według mnie silnik dziwnie na nim pracował ale jakies 100L pół na pół przepaliłem z EKO bo przecież nie wyleje ......

Niestety kolego ale z własnego doświadczenia stwierdzam że pompki na czystej gnojówce długi nie pociągną. Ja robiłęm tak że sprzedawałem gnojówke znajomemu rolnikowi a sam brałem firmowe Błotko


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

B6 mam 3 lata i wszyscy mi mówili zebym nie lał gorącego paliwa bo pompki padną po miesiącu. 3 lata jeździłem na Eko błocie ze smiesznych koncernów paliwowych które w temp -10C robiło sie gęste, miałem też epizod z opałem i według mnie silnik dziwnie na nim pracował ale jakies 100L pół na pół przepaliłem z EKO bo przecież nie wyleje ......

Niestety kolego ale z własnego doświadczenia stwierdzam że pompki na czystej gnojówce długi nie pociągną. Ja robiłęm tak że sprzedawałem gnojówke znajomemu rolnikowi a sam brałem firmowe Błotko

znam kolesia co w vw sharanie silnik PD który latał z lawetą zrobił 100 tys na opale i go sprzedał jeszcze za dobrą kase

także widać ze to możliwe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest mozliwe. Pracowałem na świeżych maszynach które chodziły po 5 lat na czystym opale i uwierz mi ze to ostro skróciło ich żywot ale przez te 5 lat pracując na gnojówce zarobiły na jedną nową maszyny wiec trzeba na to patrzeć z dwoch stron.


AutoMotUr - Cegłów/Mińsk Maz 511246350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...