Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Półosie od 2.5 w 1.9 tdi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem posiadaczem Audi A4 B5 quattro z silnikiem AFN.

Moje pytanie brzmi następująco:

Czy tylne półosie z 2.5 różnią się od tych z 1.9?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

Bartek podepnę sie:decayed::decayed:

Od czego podejdą przednie półośki do 1.9 afn/avg???

Zakupiłem półosie wraz z wew przegubami z 1.9 115 koni licząc ze przełożę zewnętrzne przeguby ale niestety lipa przegub zew z 110 nie wejdzie na ośkę 115:facepalm:Teraz nasuwa się pytanie czy kompletne półośki podejda???

Opublikowano

Ostatnio zakupilem polos, ktora miala byc z 1Z/AFN ale okazala sie inna. Jest grubsza oraz ma wiekszy wieloklin na ktory nasadza sie przegub zewnetrzny. Przegub zewnetrzny jest rowniez wiekszy/szerszy. Jak masz taka sama polos jak ja opisuje wraz z przegubami zewnetrznym i wewnetrznym to kompletne polosie podejda. Sa takiej samej dlugosci a elementy montazowe przegubow do skrzyni i piasty pasuja do tego, co jest w 1Z/AFN. Wczoraj wszystko rozbieralem, mierzylem, smarowalem i przykrecilem do samochodu:wink:

Opublikowano

Właśnie sęk w tym że mam ośkę ole bez zew bo myślałem że moje skoro są zdrowe to je przełożę a tu lipa:decayed:

Tak jak piszesz jest grubsza ale długość jest taka sama jak z naszych.

Czyli przegub zew w tej grubszej osi miał taka samą średnicę(ta która wchodzi w łożysko)jak w afn-ie???

Opublikowano

Tak, wielowypust przegubu do piasty jest taki sam :-) Szkoda, ze nie porobilem zdjec. W kazdym badz razie mam zamontowana kompletna polos u siebie w samochodzie. Ale przegub zewnetrzny i tak bede musial zmienic bo jest luz podluzny:kwasny: I tak samo jak Ty, myslalem ze swoje przeguby zewnetrzne przeloze bo mam dobre.

Opublikowano

Grzesiek:hi:

Bartek napisz do kolegi Dzik nie popatrzy w katalogu np czy są takie same.

Albo dryndnij do serwisu niech oni popatrzą.

Opublikowano

poloski sa te same, tylko w s4 i rs4 sa grubsze- chodzi o tyl

natomiast przod, w 1.6/1.8/1.8t (150KM) i 1.9tdi sa poloski z malym przegubem zewnętrznym, malym lozyskiem kola i zwrotnica pod male lozysko 75mm i maly przegub zewnetrzny

1.8t 180km, i wszystkie v6 benzyny i diesle miały poloski na grubszy przegub i lozysko 82mm, i zwrotnice pod większe lozysko

wyjątki to RS4 jeśli chodzi o przod, nie wiem czy tam wszystko nie było inne

przeguby od strony skrzyni były te same w a4

Opublikowano
poloski sa te same, tylko w s4 i rs4 sa grubsze- chodzi o tyl

natomiast przod, w 1.6/1.8/1.8t (150KM) i 1.9tdi sa poloski z malym przegubem zewnętrznym, malym lozyskiem kola i zwrotnica pod male lozysko 75mm i maly przegub zewnetrzny

1.8t 180km, i wszystkie v6 benzyny i diesle miały poloski na grubszy przegub i lozysko 82mm, i zwrotnice pod większe lozysko

wyjątki to RS4 jeśli chodzi o przod, nie wiem czy tam wszystko nie było inne

przeguby od strony skrzyni były te same w a4

Benzyna ma inny wewn. niz TDI

Opublikowano

Z ciekawostek przegub zewnętrzny w Passacie B5 1.9 TDI przed liftem był taki sam jak v6 tdi czyli na łożysko 82mm. Więc jeśli nie chcecie się wbić na minę koniecznie pytajcie z jakiego samochodu jest przegub półoś. Niby A4 i Passat B5 to jest to samo ale mały niuans może narobić chwilowych problemów.

Opublikowano
poloski sa te same, tylko w s4 i rs4 sa grubsze- chodzi o tyl

natomiast przod, w 1.6/1.8/1.8t (150KM) i 1.9tdi sa poloski z malym przegubem zewnętrznym, malym lozyskiem kola i zwrotnica pod male lozysko 75mm i maly przegub zewnetrzny

1.8t 180km, i wszystkie v6 benzyny i diesle miały poloski na grubszy przegub i lozysko 82mm, i zwrotnice pod większe lozysko

wyjątki to RS4 jeśli chodzi o przod, nie wiem czy tam wszystko nie było inne

Z

przeguby od strony skrzyni były te same w a4

Benzyna ma inny wewn. niz TDI

Faktycznie zapomniałem, w tdi były tripoidalne wewnętrzne

Opublikowano

Co jeszcze mogę dodać to to że półosie z AJM-a są ciut krótsze od tych z AFN/AVG.

Nie jest to duża różnica ale np żeby wyjąć półośkę z AVG musiałem się trochę pomęczyć zaś od AJM-a weszła i wyszła bez stresu:eusathink::eusathink:

Dodam ze obie zmieniałem bez dotykania zwrotnicy.

Panowie o powie mi ktoś o co caman jak-zmieniłem osłony w zew z ośki z AJM-a i wrzuciłem ja do AVG to wysrało mi część smaru na ośki.

Możliwe że źle zacisnąłem opaski czy po prostu z winy tego że oska było ciut krótszą przegub musiał dalej się wysunąć??

Teraz mam dylemat bo przegub mam zew do wymiany i mam takze ośki z wew od 115 i chciałbym dać ten większy przegub ze 115(różnica około 2 cm na obwodzie)ale boje się ze przegub długo nie wytrzyma skoro ośka jest krótsza,jak myślicie??????

Opublikowano

wesz to zalezy tez od zmeczenia przegubow, one sa tak zbudowane ze pracuje rowniez wzdluz polosi dlatego moze ci sie wydawac ze jedno wychodzilo latwiej niz drugie i tak dalej, numer katalogowy seryjny jest ten sam dla polosiek AJM, AVG i AFN dla skrzyni manualnej wiec bankowo sa takie same

Opublikowano
wesz to zalezy tez od zmeczenia przegubow, one sa tak zbudowane ze pracuje rowniez wzdluz polosi dlatego moze ci sie wydawac ze jedno wychodzilo latwiej niz drugie i tak dalej, numer katalogowy seryjny jest ten sam dla polosiek AJM, AVG i AFN dla skrzyni manualnej wiec bankowo sa takie same

W takim razie uderzam w większe przeguby :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...