Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy można bezpiecznie jeździć bez chłodnicy recyrkulacji spalin ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, otóż mam problem, ponieważ ubywa mi w znacznym tempie płyn chłodniczy w aucie. Po dokonaniu przeglądu i wykonaniu testu na obecność co2 okazało się, że za ten wyciek odpowiada chłodnica recyrkulacji spalin. Koszt jej wymiany w warsztacie mechanik wycenił na ok. 1750 zł. Przed chwilą wyczytałem w necie, iż bez tej chłodniczki da się jeździć(można ją ponoć wyizolować), ponieważ odpowiada ona jedynie za oczyszczanie spalin, aby samochód mógł spełniać jakąś normę środowiską euro 5. Nie wiem na ile jest to prawdą ,ale może ktoś z Was rozwieje moje wątpliwości ? Pozdrawiam

Opublikowano

Tutaj znajdziesz schemat układu chłodzenia 2,0 tdi:

:: Zobacz temat - Słów kilka o budowie silnika 2.0TDi VW

Wynika z niego, że jak połączysz ze sobą węże , które dochodzą do chłodnicy spalin, to po prostu będzie pominięta :whistling:

Będzie to skutkowało znacznie wolniejszym pojawieniem się ciepełka w kabinie, bo płyn po przejściu przez chłodnicę spalin idzie na nagrzewnicę.:naughty:

Poza tym nie schłodzone spaliny trafią do EGR-a, co może spowodować problemy ze składem spalin przy małym obciążeniu silnika ale wydaje mi się że silnik powinien pracować prawidłowo :decayed:

Na pewno jak doraźnie ją ominiesz do czasu zdobycia drugiej , to się nic nie stanie :whistling:

Nie jestem zwolennikiem całkowitego zaślepiania EGR-a, ale jak byś się na to zdecydował ( plus programowe wyłączenie ) to jej obecność w układzie chłodzenia w ogule staje się bez sensu :kox:

Opublikowano

Ja zrobilem tak samo wywalilem ta chlodnice z rurka którą wedruja spaliny do egra i zaslepilem po obu stronach. Jak robilem korekte sofu to wylaczylem egr i mam spokój.

Opublikowano

chłodniczka fakt jest droga jako nówka. wymiana jej to jest 40min roboty. sam u siebie wyjmowałem bo mi pekła rura od chłodniczki przy flanszy przy kolektorze wydechowym- wina prawdo podobnie było to ze chłodniczka była zamocowana tylko na 2ie śrubki do wspornika glowicy silnika za miast na 4.

znalazłem archiwum allegro w sumie nie dawno sie zakonczyło ale mozna zadzwonic sie zapytac czy naja jeszcze na stanie

VW AUDI 170 PS BRD CHŁODNICA EGR 03G131512R (3423414134) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano
Ja zrobilem tak samo wywalilem ta chlodnice z rurka którą wedruja spaliny do egra i zaslepilem po obu stronach. Jak robilem korekte sofu to wylaczylem egr i mam spokój.

I co jest jakaś odczuwalna różnica odnośnie parametrów jazdy, po tym zabiegu? Pytam bo zastanawiam się, czy nie kupić jakieś używanej chłodnicy, jak kolega SotoM wyżej doradził (dzięki SotoM). Generalnie moje auto na niskich obrotach jest strasznie ociężałe (jak na swoją moc), a na dodatek turbinę mam jakby leniwą. A słyszałem, że zaślepienie egr wpływa znacznie na dynamikę jazdy :wink:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Ja zrobilem tak samo wywalilem ta chlodnice z rurka którą wedruja spaliny do egra i zaslepilem po obu stronach. Jak robilem korekte sofu to wylaczylem egr i mam spokój.

I co jest jakaś odczuwalna różnica odnośnie parametrów jazdy, po tym zabiegu? Pytam bo zastanawiam się, czy nie kupić jakieś używanej chłodnicy, jak kolega SotoM wyżej doradził (dzięki SotoM). Generalnie moje auto na niskich obrotach jest strasznie ociężałe (jak na swoją moc), a na dodatek turbinę mam jakby leniwą. A słyszałem, że zaślepienie egr wpływa znacznie na dynamikę jazdy :wink:

róznica podstawowa,że w zimie dluuugo bedziesz czekał na 90C na blacie :wink:
Opublikowano

No chyba że założysz sobie webasto :wink:. Różnice w parametrach ciężko mi określić bo robiłem korektę programu i nie mam jak tego porównać

Opublikowano

to chyba kazde BRD jest ociażałe z dolu...moja równiez z dółu kurwicy nie dostaje... bardzo mnie to smuciło i pytałem ze wilu ludzi jak ich sie zachowuja - kazdy mi powiedział ze ich tak samo...nie tryskaja energia z dołu. no ale ci co maja wirusa i nie maja DPFa sie cieszą...

całkowicie EGR nie mozesz zaslepic jesli masz na pokałedzie DPFa bedą problemy z prawidłowym wypalaniem... ja mam kompletą serie i w tygodniu bede testowal robiac zaslepke z otworem która wstawie przy samym silniczku nastawnika EGRu... doradzono mi aby zaczac od zaslepli z otworem fi8mm i patrzec czy nie bedzie ECU srało błedem. jesli bedzie to rozwiercic na wiekszy i testowac...

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...