Skocz do zawartości
IGNOROWANY

mieszanka paliwa


NiskoiSzerokoAudiA4

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich od pewnego czasu mam maly problem a mianowicie

wyskakuja mi błedy ktore wpływają na prace silnika gdy wyskocza silnik sie dusi i nie chodzi rowno na obrotach

o to błedy :

-7536 mieszanka za uboga strona 1 - regulacja dlugoterminowa zbyt mala opornosc

-7544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja dlugo terminowa - wolne obroty za mala oporność

-5514 sonda lambda obwod zwarcie do innegowyjscia

Po skasowaniu błedów wszystko ok silnik pracuje idealnie jednak po przejechaniu 100 -150 km znowu zapala sie check i pracuje nierowno

- Wymienione cewki

-Przepływka

- Sonda jest sprawna bylem na analizatorze spalin po skasowaniu błedów i jest wszystko ok

Mam takie wrazenie ze usterka moze byc spowodowana instalacja lpg ale to tylko moja sugestia ( silnik uczy się błedów które prawdopodobnie uczy sterownik LPG ) jednak po skasowaniu bledów na pb i lpg chodzi idealnie.

proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja tak mialem tylko w vw swoim odnosnie sondy to na gazie bedzi ci sie pokazywac a jesli chodzi o mieszanki to moze trzeba wyreglowac gaz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego też Miałem taki sam problem jak Ty z dwoma pierwszymi błędami i tak samo Mechanik wymienił na początku sondę , cewki , świece , nawet adaptację przepustnicy zrobił i poddał się pojechałem do drugiego warsztatu i tu od razu zaskoczył Mnie mechanik nie mówiłem co poprzednio wymieniałem dla orientacji co powie od razu powiedział Przepływomierz po wymianie przepływomierza zero błędów . Ale po zamontowaniu instalacji LPG ponownie pojawił się błąd Mieszanka za uboga ale jak to Mówił gość co zakładał instalację .... ustawimy mapkę podciągniemy trochę i wszystko będzie ok . Niestety za piątym razem już Miałem dość . Zadzwoniłem do warsztatu co specjalizuje się w dostrajaniu instalacji LPG tak zwana Hamownia . Ustawili wszystko i teraz zero błędów . Tak na Marginesie to też wiele zależy na jakiej stacji tankujemy i jaki to gaz też się przekonałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej kolega napisał zależy na jakiej stacji tankujemy gaz, zakładając instalacje gazowa akurat na tym paliwie nie powinniśmy oszczędzać tylko tankować lpg jak na najlepszych stacjach, im lepsze paliwo tym lepiej pracuje silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu dręczy mnie komunikat Check engine. Samochód został podpięty do komputera i wykazało że za bogata mieszanka paliwa i coś ze sondą. Wymieniłem sonde na nową z boscha i dalej wyskakuje ten sam komunikat, samochód nie traci mocy, nie falują obroty, poprostu nie dzieje się z samochodem nic. Co to może być pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek sprawdz szczelnosc ukladu ssacego oraz odme. Lewe powietrze tez ma wplyw na sklad mieszanki , i sonda szybko to wychwyci. Jesli masz LPG czasem pojawiaja sie bledy zwiazane z mieszanka, tak jak pisali koledzy wyzej mapka do poprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również miałem za bogatą i ubogą mieszankę, wiecznie

- wymieniłem cewki na ori aso (akcja serwisowa);

- wymieniłem przepływkę na nówkę ori aso

- wymieniłem popękany czwórnik i zmieniłem dolot bo miałem urwany krócieć do czwórnika;

jeszcze coś tam majstrowałem więcej

zacząłem jednak analizować,np. dlaczego jest ta mieszanka za uboga - czyżby za mało paliwa szło ? stwierdziłem, że raczej za dużo powietrza, gdy za bogata mieszanka - to za mało powietrza

W końcu trafiłem dzięki temu forum na pękniętą membranę w gruszce, która unosi porusza dźwignią, a ta z kolei łopatkami w kolektorze dolotowym powietrza

Po wymianie membrany na używaną ori a alledrogo, wszystko się nagle naprawiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również miałem za bogatą i ubogą mieszankę, wiecznie

- wymieniłem cewki na ori aso (akcja serwisowa);

- wymieniłem przepływkę na nówkę ori aso

- wymieniłem popękany czwórnik i zmieniłem dolot bo miałem urwany krócieć do czwórnika;

jeszcze coś tam majstrowałem więcej

zacząłem jednak analizować,np. dlaczego jest ta mieszanka za uboga - czyżby za mało paliwa szło ? stwierdziłem, że raczej za dużo powietrza, gdy za bogata mieszanka - to za mało powietrza

W końcu trafiłem dzięki temu forum na pękniętą membranę w gruszce, która unosi porusza dźwignią, a ta z kolei łopatkami w kolektorze dolotowym powietrza

Po wymianie membrany na używaną ori a alledrogo, wszystko się nagle naprawiło

Jak Kolega napisał o swoim problemie to też mi ta kierownica powietrza przyszła do głowy, bo jak by nie było to jednak steruje tam tym powietrzem w kolektorze; wstrzymałem się jednak od komentarza bo zbiło mnie z tropu to, że ja u siebie też miałem urwaną dźwignię przy kierownicy powietrza i nie miałem błędów związanych z mieszanką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak koledzy wyzej tez mialem peknieta dzwignie ale ja jeszcze mialem walniety przeplywomierz mialem najpierw za uboga mieszanke wymienilem przeplywomierz i zmienilo sie na za bogata mieszanke poczytalem troche i wyczytalem o kiierownicy powietrza i jak sie okazalo byla walnieta dzwigienka po wymianie dzwigni zero bledow ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....również czujnik zmieniłem zielony na grodzi silnika (czteropinowy)......

wiele rzeczy juz wymieniłem a czuje ze jeszcze cala góra przede mną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Błąd check engine znów się pokazał.

Wymieniłem w samochodzie. Sonde lambde, świece, czujnik ten zielony od temperatury i kierownice powietrza.

Co jest nie tak że ten błąd się ciągle pojawia? Samochód jeździ normalnie nie falują obroty, nie przerywa, pali za każdym razem. Pomóżcie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzales odme i uklad dolotowy moze tam masz nieszczelnosc i lewe powietrze pobiera??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas podaje że mieszanka za bogata. Można z tym jeździć?? Cały czas coś robię z samochodem ale co 150 km pojawia się ten błąd gdy coś wymienię i skasuje błąd.

Może stać się coś poważniejszego?

Czytałem gdzieś żeby przeciągnąć auto przez około 100 km żeby "rure przepucować" może to coś dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam ten sam problem swieci się kontrolka od silnika za uboga mieszanka a auto pracuje normalnie tyle samo pali obroty w normie byłem nawet w stacji diagnostycznej zeby sprawdzic skład spalin i spaliny są ok wszystko idealnie w normie byłem u elektryka który wszystko po sprawdzał porobił testy komputerem jeszcze wczesniej wyczysciłem katalizator wymieniłem przepływomierz sonde auto było jeszcze u jednego diagnosty który tez stwierdził ze wedle komputera jest wszystko ok i na końcu mechanik stwierdził ze to morze byc wszystko uszczelka pod kolektorem sącym wydechowym uszczelka pod głowicom asz po peknięty węrzyk to morze być coś takiego ze auto w pewnym momęcie przy iluś tam tysiącach obrotów przez pare sekund złapie sobie gdzieś lewe powietrze sonda to wyłapie i juz jest błąd i to morzna szukać przyczyny dniami i tracic nie potrzebnie kase a jesli z autem nic się nie dzieje i spaliny są ok to po prostu tak jedzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przychodzi czas, ze czasem z autem trzeba sie pozegnac i nowemu włascicielowi tez nie fair jest podkładac swini, a lepiej sprzedac auto po dobrym pieniadzu i sprawne, niz skasowac bład i modlic sie zeby nie wydzwaniał , albo zejsc znacznie z ceny bo niewiadomo o co kaman, druga sprawa nic nie wk***ia jak check engine na cyferblacie:decayed: ja tak nei potrafie jezdzic dlatego codziennie spedzam tu grube godziny:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przychodzi czas, ze czasem z autem trzeba sie pozegnac i nowemu włascicielowi tez nie fair jest podkładac swini, a lepiej sprzedac auto po dobrym pieniadzu i sprawne, niz skasowac bład i modlic sie zeby nie wydzwaniał , albo zejsc znacznie z ceny bo niewiadomo o co kaman, druga sprawa nic nie wk***ia jak check engine na cyferblacie:decayed: ja tak nei potrafie jezdzic dlatego codziennie spedzam tu grube godziny:decayed:

Też tak mam z tym checkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...