Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik położenia wału AFN


Lubi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi: czy ktoś wie jaka powinna być oporność na czujniku położenia wału ? i na jakich pinach , bo u mnie wychodzi 1168 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolo 18 Ci powiem jak bede w domu.

---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:43 ----------

Proszę:

Sprawdzanie wtyczek: Sprawdzić wtyczki i w razie potrzeby oczyścić lub naprawić, aby zapewnić dobre połączenie. Pomiar rezystancji: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika odbiorczego. Zmierzyć rezystancję między obydowma kołkami cewki czujnika odbiorczego. Porównać wartość z zadaną rezystancją. Sprawdzanie przyłącza sterowników: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczkę z czujnika i sterownika. Zmierzyć rezystancję między wszystkimi zaciskami wtyczki cewki i odpowiednimi zaciskami wtyczki sterownika. Obydwie wartości powinny wynosić < 1 oma. Sprawdzanie przyłącza ekranowania (o ile istnieje): Na schemacie ideowym sprawdzić, czy przyłącze ekranowania jest połączone bezpośrednio z masą, czy ze sterownikiem. Jeżeli przyłączenie odbywa się bezpośrednio do masy: Wyłączyć zapłon. Wyciągnąć wtyczkę z czujnika odbiorczego. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem przyłącza ekranowania i biegunem ujemnym akumulatora. Powinna wynosić < 1 oma. Jeżeli przyłączenie odbywa się do sterownika: Wyłączyć zapłon. Zdjąć wtyczki z czujnika i sterownika. Zmierzyć rezystancję między zaciskiem przyłącza ekranowania i odpowiednim zaciskiem wtyczki sterownika silnika. Powinna wynosić < 1 oma. Jeśli tak nie jest, sprawdzić okablowanie. Sprawdzanie sygnału czujnika: Przyłączyć oscyloskop do kołka przewodu sygnałowego sterownika i do masy. Uruchomić silnik i porównać z przedstawionym zakresem."

Rozpiska pinów:

1 - przewód idący do czujnika temp, przepływomierza etc.

2 - do ECU

3 - masa

Na pinie 2 powinieneń mieć 2V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tekscie cytowanym masz procedure producenta do sprawdzania opornosci. To, ze podalem napiecie to jedynie moja dobra wola tak aby miec juz pelny obraz informacji.

EDYTKA:

Jeszcze wykresami mozna sie posilkowac do zmian napiecia w czasie ale uwazam to za zbyteczne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich pomiarów wynika ze ma 1168 ohm i nie wiem czy to dobrze czy źle , dodam że auto zgasło na drodze i nie zapala: wtryski ok, paliwo jest, pompa tłoczy, rozrząd ok i teraz jeszcze mnie zastanawia to ze nie mogę się VAGiem z immobiliserem połączyć :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...