Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na zimnym, olej w dolocie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość :wink:

Mam mały problem z samochodem Audi A4 B6 1.9tdi 130KM

Po zapaleniu samochodu zawsze na zimnym kopci. W dolocie jest pełno oleju i mam założony intercooler od b5 bez wiatrołapu :facepalm:

Sprawdzałem turbo i są luzy na wirniku poprzeczne i osiowe. Luz poprzeczny nie jest tak duży żeby obcierał o obudowę ale bardzo mnie to niepokoi.

Kolejna rzecz to że zawsze przy szybszym skręcie w lewo wpada w tryb awaryjny. Dodam jeszcze że wymieniałem wężyki podciśnienia ale mam zapieczone kierownice turbiny. Słychać także dziwny dźwięk z turbiny po przy ujmowaniu gazu z 3tys obrotów. Podpinałem samochód do komputera i miałem błąd przeładowanie/przekroczona granica regulacji. Czy jest to wina turbo że mam tyle oleju w dolocie? czy może z odmy leci na turbo? Podejrzewam że turbo będzie do regeneracji bądź wymiany :kwasny:

Opublikowano

Turbo kaput.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Trzeba odkręcać kolektor żeby wyciągnąć turbinę? Czy są większe problemy z odkręceniem śrub? To prawda że trzeba zakręcać nowe śruby? słyszałem że podczas dokręcania starych śrub można zerwać gwint

Opublikowano

Zobacz tez w jakim stanie jest egr. Olej w dolocie to glownie wina zuzycia egr.:hi:

Opublikowano

Panowie jak luzy są we wszystkie strony to po turbulum.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

Witam Panowie :hi: Koniecznie trzeba odkręcać kolektor żeby dostać się do turbiny? Czy podczas montażu nowego turba trzeba czyścić "smoka" w misce olejowej, przewody smarowania turbosprężarki?

Rozumiem że trzeba wyczyścić cały układ dolotowy, wymienić olej oraz filtr oleju.

Opublikowano

Nie trzeba odkręcać kolektora.. wyjmij tylko filtr powietrza będziesz miał lepsze dojście do śrub..no i oczywiście potrzebujesz dojście od dołu..tam masz taki wspornik i dwie śruby do odpływu..

Opublikowano

Tak jak panowie pisali turbina kończyła swój żywot. Jednak zdecydowałem się odkręcić kolektor, cały dolot został wyczyszczony plus nowe uszczelki do turbiny i dolotu. Turbina została zregenerowana w Mielcu, ale bardzo mnie zdziwiło ponieważ powiedzieli mi że dostał się piasek do turbiny i zostały uszkodzone łopatki wirnika od strony zimnej i uszczelniacze.. okazało się że miałem pękniętą obudowę filtra powietrza. Po założeniu turbiny auto przestało dymić, otrzymało drugą młodość, teraz dopiero wciąga w siedzenie :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...