bobek84 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Witam mam nastepujacy problem,zmienilem ok 1000km temu kable zaplonowe(BERU) wszystko bylo ok. Ostatnio postanowilem przeczyscic przepustnice,kupilem plyn w sklepie do czyszczenia przeczyscilem skrecilem obroty staly na poziomie 1200obr ,przeczytalem ze trzeba zaadoptowac przepustnice VAGiem lub pojezdzic troche szybciej ,wolniej to sama sie ustawi. Tak zrobilem wyskoczylem na autobahn i ok 40 km 180km\h po tych 40 km zaczal silnik chodzic na trzech cylindrach,dojechalem do domu ok 40km ,gdy zdjalem fajke ze swiecy na 1cylindrze od prawej kopnal mnie prad,po wykreceniu swiecy okazalo sie ze jest doslownie jakby zaspawana te trzy elektrody boczne z elektroda srodkowa tworzyly jakby spaw pokryty zielonym nalotem. Wymienilem swiece ,ale nadal chodzi na 3 cylindrach. Czy mogly walnac przewody po 1000km ? Dziwi mnie przebicie gdy zdjalem fajke. Czym to moze byc spowodowane? Moze ktos wie o co chodzi bo jestem obecnie w Deutchland a tu byle podlaczenie pod komp ewentualnie wizyta u mechanika sporo kosztuje. Lub moze aparat zaplonowy chrzani? Jak to sprawdzic?
ARAS920 Opublikowano 22 Września 2013 Opublikowano 22 Września 2013 Pytanie dlaczego ta świeca w takim masakrycznym stanie? Oczywiście że przewody po tysiącu km. Nie powinny się zużyć, no chyba że są wadliwe, albo się gdzieś przetarł. Masz jeszcze kopułke? Jeśli tak możesz zobaczyć w jakim jest stanie, pytanie czy ciśnienie na tym pierwszym cylindrze jest ok. ---------- Post dopisany at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany at 17:09 ---------- Pierwszy cylinder od prawej? Czyli masz na myśli czwarty cylinder, ale mniejsza o to:wink:
bobek84 Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 nie nie mam juz kopulki,a wlasnie jak sprawdzic aparat zaplonowy?
powaguspisz Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Nie masz tam żadnego aparatu zapłonowego. Aparat zapłonowy miał byś gdy by występował stary system zapłonowy gdzie była kopułka. U ciebie jest cewka i to typowa usterka która często miała przypadłość w VW golf III a więc sprawdź czy cewka nie jest walnięta czy nie ma przebicie. Nie wiem jak w Audi gdzie siedzie ale pewnie nic się nie zmieniło i jest na ścianie grodziowej w silniku. PS Swego czasu dla teścia chcieli pół silnika rozebrać, wraz z naprawą głowicy a okazało się że to tylko CEWKA była winą. I tak tez może być u Ciebie.
bobek84 Opublikowano 23 Września 2013 Autor Opublikowano 23 Września 2013 no dzis bylem w ASO audi sprawdzili pod kompem i nic,blad tylko czujnika temp cieczy i tylnego zamka, zerowe cisnienie na 4 cylindrze,wkladali sonde przez otwor od swiecy i nie wyraznie wyglada zawor, moze byc wypalony lub glowica kaput wiec chyba nie oplaca mi sie tego robic tu w DE i auto pojdzie na aukcje.Koszt drugiego silnika w PL 300euro i montaz tutaj drugie 300euro jesli to tylko zawor ,koles mi krzyknal 250euro za naprawe nie wiem czy sie w to bawic dalej?
Sidney Opublikowano 23 Września 2013 Opublikowano 23 Września 2013 Powiem Ci, że sprawa kijowa, przerabiałem temat u siebie przed wakacjami a ile się trułem z tym to głowa mała, błędów zero, iskra jest, powietrze, paliwo jest aż w końcu głowica poszła do remontu i pierścionki wszystkie nowe bo świeca zachodziła olejem i kaput. Powiem tak, jeśli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tą furą to ja bym na Twoim miejscu robił remont, bo przynajmniej potem wiesz czym jeździsz a różnica po remoncie w moim przypadku była kolosalna, a nawet pokusiłbym się o odświeżenie całej głowicy. No ale jak zamierzasz opylić to tnij koszty i wstawiaj na sell Pewnie pojawi się w Polsce jako igła od starszego pana
powaguspisz Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Zamiast kupować za 300 Euro drugi silnik,. zdecydowanie bym wybrał opcję za 250 remont. Wiesz co masz, wiesz czym ganiasz, a kupisz i okaże się po 2 tyś km, że silnik bierze olej w hektolitry, stał i pierścionki przyłapały. Dlatego chyba że sprzedajesz tak jak jest mechanik sam zrobi w koszta nie pójdzie, a Ty będziesz szukał drugiej maszynki.
ARAS920 Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 Jak chcesz pojeździć to zrób głowice, koszta nie są wielkie. Robiłem ostatnio bratu megane 1.6 16v bo mu pompa wody padła i pasek się z niej 'ześlizgną' dostały wszystkie zawory wydechowe, to koszta mniej więcej takie: 8 zaworów wydechowych ok 200zł, pasty do docierania to groszowe sprawy, do tego komplet uszczelek w tym pod głowice i uszczelniacze zaworowe ok. 280zł, planowanie głowicy 30zł i niecałe 2 dni roboty, ale to ceny części do renault ale podejrzewam że do audi będą podobne a może nawet taniej. W twoim przypadku pierścienie bym zostawił, jeżeli nie brał oleju, dla pewności można sprawdzić ich szczelność. Zrób głowice bo pewnie bedzie to tylko wina wypalonego zaworu, no chyba że gniazda też są w złym stanie to by trzeba przefrezować. Lepiej daj te 250euro i bedziesz miał zrobione, pewnie w polsce miał byś z 300 zł taniej no ale trudno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się