Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwór EGR.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zaślepionego egra mam całkowicie to spoko że dpf w ok stanie czyli można wnioskować że nawet z błedem silnika na liczniku po 2tys km w ruchu miejskim musiał sie dpf juz sam wypalić z tym zaślepionym egr

Opublikowano

jak calkowicie zaslepiony to nie dobrze. wyjmij zaslepke i rozwierc otwor na srodku fi 5mm.skasuj kontrolke. ogolnie bedzie lapal ci blod ale nie bedzie kontrolka sie zapalac.a blad jaki bedzie istnial to mowic bedzie o zbyt slabym przepływie spalin przez egr. ja u siebie mialem też zaślepke ale otwor fi 8mm nawierciłem i kontrolka sie nie zapalala ale jak kompa podlanczalem to w ecu byl zapisany blad tak jak wyżej napisałem

Opublikowano

u mnie problem tkwi w tym ze na początku tego postu pisałem że mam chyba walnięty egr bo się całkowicie nie domyka i bez zaslepki całkowitej kopci na czarno i jest przymulona,jako że jakoś nie chce mi sie szukać używanego sprawnego egra i wymieniać wstawiona została zaślepka żeby auto chodziło normalnie błąd na liczniku mi jakoś nie przeszkadza,chodziło mi o ten dpf czy sie opróżnia z błedem i zamknietym egr wychodzi że sie opróżnia bo przez 2tys km w ruchu miejskim zapełnienie było by większe dpfa?

Opublikowano

przy wypalaniu dpfa musi być całkowicie zamknięty egr ze względu ze zwiększana jest dawka paliwa, uruchomione świece żarowe aby zwiększyć temp dpfa w trakcie wypalania musi być zwiększone ciśnienie spalin aby dpf został przedmuchany spalinami, a przez to ze egr jest uchylony część spalin jest dostarczana zpowrotem do cylindrów do ponownego dopalenia przez co jest zmniejszone cisnienie spalin do dpfa. wymień EGR nawet zamiennik Simensa koszt takiego jest 580zł(taka cenę powiedzieli mi koledzy ze sklepu w linku który mam poniżej) . na allegro można taki dorwać po 530zł+KW. w moim silniku właśnie taki jest zamontowany i jeździ już od 4lat 2x go czyściłem. tez zaślepiałem go bo miałem poszarpywania silnika w zakresie obrotów 1800-2200 w zakresie temp silnika 50-70stp po zaślepieniu drgania zanikły, lecz miałem poważną troszkę awarie silnika przy okazji wyrwałem z kolektora ssącego klapki i po złożeniu silnika na chwile obecna zaślepkę mam zdemontowana i drgania nie występują które miał wcześniej... także nie koniecznie musisz pakować ori egr możesz śmiało zamontować zamiennik Simens VDO i to będzie jeździło...

408-275-002-001Z to jest numer tego egr. jesgo odpowiednikami z ori są takie numery :

03G 131 501 B -AUDI

03G 131 501 J -AUDI

03G 131 501 Q -AUDI

03G 131 501 R -AUDI

Opublikowano

czy jeżdżenie z tak zaslepionym całkowicie egrem wogóle źle wpływa na pracę silnika?bo dpf się wypala więc tyle dobrze

jeśli silnikowi to obojętne to na razie nie chciałbym tego wymieniać mi kontrolka nie przeszkadza a 600zł lepiej mieć w kieszeni lub na inne bardziej potrzebne wydatki

pozdrawiam

Opublikowano

zbyt czeste wypalanie moze uszkodzic dpf moze go zapchac lub stopic.

Opublikowano

witam

we wcześniejszych postach pisałem że miałem całkowicie zaślepiony egr gdyż coś było z egr bo auto niechciało jechać i kopciło

i dziś wymieniłęm egr co prawda na używkę ale sprawną w moim egr okazało się że przepustnica co sie uchyla była na krawędziach wypalona i były przedmuchy teraz auto nie kopci ale na zaślepionym całkowicie egr auto super się zbierało od 2100obr a teraz nawet z blaszką na egr 8mm(dodam że wywaliło już błąd) auto zbiera się dopiero od około 2400, dużo przyjemniej się jeździło jak startowała z niższych obrotów.pytanie czy można sie gdzieś doszukiwać jakiegoś problemu czy poprostu zaślepiony egr powodował że turbina wcześniej zabierała się za dmuchanie?

Opublikowano

Zaślepiony EGR powoduje szybszą reakcję na pedał przyśpieszenia bo nie ma spalin jako dodatku do mieszanki. Spowodowane to jest tym że reakcja EGR-a na warunki pracy silnika i wciśnięcie pedału przyśpieszenia jest obarczona opóźnieniem.

Poza tym przy zaślepionym EGR całość spalin porusza turbiną a przy pracującym EGR część gazów dodawana jest do kolektora ssącego i stąd późniejsze wstawanie turbiny.

Co zrobić? Zaślepić EGR i wyłączyć programowo w sterowniku - to najlepsze rozwiązanie.

Opublikowano

no tak zaślepić tak jak miałem ale boje sie o ten dpf dużo jeżdżę po mieście i nie chce aby sie zbyt często i to nie do konca wypalał bo ciężko w okolicy miasta zrobic dłuższą jazde ,jak mi sie wypalał miałem taki objaw że silnik buczał ale tak jakby z układu wydechowego i i był mułowaty.hmm trzeba będzie się przyzwyczaić do późniejszego wstawania turbo

Opublikowano

Nie wiem dokładnie jak jest napisany program sterujący silnikiem w BRD i czy błąd zbyt małego lub całkowitego braku przepływu przez EGR będzie miał jakiś skutek podczas aktywnej jego regeneracji.

W czasie aktywnej regeneracji DPF-a EGR i tak jest zamykany, chodzi o wytworzenie nadmiaru tlenu w spalinach w celu pełnego spalenia w filtrze (a konkretnie w jego części katalitycznej) paliwa podanego podzas dotrysku regeneracyjnego.

Otwarty w tym momencie EGR na pewno by w tym nie pomógł:decayed:

Jak ktoś ma VAGa to wystarczy po zaślepieniu poobserwować czy nie wzrasta nadmiernie stopień zapełnienia filtra:whistling:

Co do opinii że zaślepienie EGRa może spowodować stopienie ceramiki filtra, to ja nie widzę dla tej tezy jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia :whistling:

Opublikowano

ok głownie mi chodziło ze wymienie egr i dymienie oby znikło i tak sie stało teraz z fi blaszką 8mm wywaliło bład porozwiercam i pojeżdze z blaszką tak zeby bez błedu jak najmniej spalin szło do silnika.Teraz ciekawi mnie jak bedzie sie dpf wypalał jakie oznaki skoro piszesz ze podczas wypalania i tak zamkniety to pewnie objawy bedą takie same

teraz mam wrazenie ze nie wstaje aż tak duzo pozniej turbo jak wczesniej na całkowitym zaslepieniu ale jednak poźniej,musze pojezdzic dłuzej aby mieć wieksze odczucia z jazdy

Opublikowano

Bo o to właśnie chodzi, żeby otwór w kryzie zrobić możliwie jak najmniejszy, oby tylko nie waliło błędem (z tego co piszą koledzy to dla BRD otwór w kryzie ok. 10 mm).

Wtedy motorówka nie szarpie przy delikatnym przyspieszaniu bo nie dławi się spalinami, i lepiej się zbiera z dołu .

A o wypalanie DPFa można być spokojnym sterownik nie widzi żadnych nieprawidłowości, i w konfiguracji z kryzą produkuje on mniej sadzy, bo oddycha swieższym powietrzem.:grin::whistling:

Opublikowano

no własnie w BRD w ecu silnika zapisany jest bład ale nie sygnalizuje tego na blacie. ja miałe fi 8mm.

melduje błąd ze wzgledu na wiekszą ilosc spalin przepływających przez dpf i na wiekszą masę powietrza przepływajacą przez przepływkę, dla tego szybciej sie dpf zanieczyszcza i szybciej sie zaczyna wypalac a jak szbciej = czesciej niz bez zaslepki a im wiecej i czestej ilosci wypalania tym ceramika bardziej ulega zapychaniu popiołem. przy dopalaniu oczyszczasz dpf z sadzy ale popiołu nie usuniesz - jedynie pranie DPfu. trzeba tez brać pod uwagę ze niektórzy maja okurwienie na punkcie podłaczania vaga i bawienia sie w wypalanie, mozna wypalic raz na jakis czas a nie kiedy się podoba...

Opublikowano

jak na żywo patrzyłem na swój stary egr to jesli damy nie ważne z jakim fi kryzę to egr nie ma szans otworzyć sie na maksa kryza go ograniczy trzeba by sporo podłożyć jakiegoś dystansu bez niego to chyba musi byc spore to fi kryzy żeby cos tych spalin na niecałkowitym otwarciu egra nie wywaliło błędu,ja jak jeździłem z całkowicie zaślepionym egr i teraz z zamałym fi to wywala ino bład silnika świece nie mrugają

Opublikowano
no własnie w BRD w ecu silnika zapisany jest bład ale nie sygnalizuje tego na blacie. ja miałe fi 8mm.

melduje błąd ze wzgledu na wiekszą ilosc spalin przepływających przez dpf i na wiekszą masę powietrza przepływajacą przez przepływkę, dla tego szybciej sie dpf zanieczyszcza i szybciej sie zaczyna wypalac a jak szbciej = czesciej niz bez zaslepki a im wiecej i czestej ilosci wypalania tym ceramika bardziej ulega zapychaniu popiołem. przy dopalaniu oczyszczasz dpf z sadzy ale popiołu nie usuniesz - jedynie pranie DPfu. trzeba tez brać pod uwagę ze niektórzy maja okurwienie na punkcie podłaczania vaga i bawienia sie w wypalanie, mozna wypalic raz na jakis czas a nie kiedy się podoba...

Soto wrzuć numery błędów, bo to co opisujesz jest dla mnie logicznie niewytłumaczalne :naughty:.

Jedyne co, to powtarzający się notorycznie błąd zbyt małego przepływu przez EGR może blokować procedurę wymuszonego wypalenia filtra, a napewno nie powoduje jego częstszego wypalania:whistling:

Co do zapopielenia DPF-a to jego główną przyczyną jest przebieg silnika z konkretnym egzemplażem filtra i konsumpcja przez motorówkę oleju silnikowego . Na pewno na ilość popiołu w filtrze nie ma bezpośredniego wpływu ilość wypaleń filtra.

Poza tym zawartość popiołu w filtrze, którą można podejrzeć VAGiem jaest wartością wyliczoną przez sterownik silnika, a nie zważoną rzeczywiście.

Nie ma sposobu, żeby ją konkretnie na aucie ocenić , pośrednio można ją oszacować na podstawie różnicy ciśnień po zakończonej aktywnej regeneracji.

Jeżeli chodzi o kryzę w BRD, to z błędami jest podobno spokój przy otworze 10 mm.

---------- Post dopisany at 01:15 ---------- Poprzedni post napisany at 01:07 ----------

jak na żywo patrzyłem na swój stary egr to jesli damy nie ważne z jakim fi kryzę to egr nie ma szans otworzyć sie na maksa kryza go ograniczy trzeba by sporo podłożyć jakiegoś dystansu bez niego to chyba musi byc spore to fi kryzy żeby cos tych spalin na niecałkowitym otwarciu egra nie wywaliło błędu,ja jak jeździłem z całkowicie zaślepionym egr i teraz z zamałym fi to wywala ino bład silnika świece nie mrugają

Kilkukrotnie na forum zwracałem uwagę na fakt, że ze względu na konstrukcję EGR-a w szesnastozaworowych motorach istnieje problem z blokowaniem jego przepustnicy o bezpośrednio przy nim zamontowaną kryzę, trzeba doświadczalnie dobrać podkładkę, coby przepustnica zaworu sią bez przeszkód obracała w całym swoim zakresie pracy :whistling:

Tak właśnie blokowany , lub zablokowany na stałe o kryzę ,częściowo otwarty EGR, będzie walił błędem i nie pozwoli na pewno na wykonanie wymuszonego wypalenia filtra :wink:

Opublikowano

Panowie, a jeżeli nie mam DPF'a to w jaki sposób zaślepić egra?

Jak zaśpepię całkowicie i zmienię w kompie program to czy będzie błąd pochodzący od większej ilości przepływającego powietrza przez przepływkę?

Opublikowano

Jak jest szczelny w pozycji zamkniętej to nie trzeba nic zaślepiać, wystarczy go wyłączyć w sofcie lub odłączyć wtyczkę :decayed:.

Co do błędu zbyt małego przepływu przez EGR, to tuner go wyłączający powinien pozmieniać odpowiednie mapy, żeby komp nie widział nieprawidłowości w przepływach na dolocie :whistling:

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź. Mam słaby dół i się zastanawiam czy nie zaślepić egra.

Spanky, jak robiłem u niego soft od DPF, wspominał że słaby dół w brd to częsta przypadłość. Na pewno zaślepienie egra by zwiększyło zbieranie się od mniejszych obrotów.

Na razie nie jest to jakąś przeszkadzającą rzeczą, ale tak na wszelki wypadek się pytam.

Opublikowano

Generalnie wszystkie dwulitrówki mają ograniczony moment obrotowy poniżej 2000 obr/min.

Dopiero powyżej motor zaczyna ciągnąć :decayed:

Jest to podyktowane ochroną koła dwumasowego i reszty układu napędowego, dla którego wysoki moment w tym zakresie nie jest zdrowy :whistling::naughty:

Jest to bardzo dobre posunięcie producenta, jak chcesz intensywnie przyspieszyć to trzeba getriebe przewachlować w dół :doh::decayed:

Opublikowano

A jak samemu sprawdzić jak zdemontuje egr czy jest sprawny?Po rozkręceniu sprawdziłem koła plastikowe są dobre ,ręcznie obracając klapka otwiera się i zamyka,jest szczelna.Silnik BLB 2,0tdi a4b7.zawór siemens.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...