Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zima, ogrzewanie szyb??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jesień, powoli coraz ziemniej. Od 2 miesiecy mam b7, diesla ogólnie. Mam pytanie, jak z ogrzewaniem zaszronionych szyb i ogrzewaniem auta? Jak ustawić klime/ogrzewanie żeby najszybciej ogrzało szyby. Mój stoi niestety nie garażowy pod chmurką i bez jakichś foli na szybę trzeba drapać czy ogrzewanie swoje zrobi? Jak to u Was jest ?

Opublikowano

nie wiem czy dobrze mówię, ale obieg wenętrzny ustawiasz i dmuchawe na szybe.Samochód jak się rozgrzeje to tez szybko szyby odmarzna.Najlepiej wyjść z domu te 10 min wcześniej i niech samochód pochodzi :))

Opublikowano

Kup folie bo się zdziwisz Diesel każdy taki sam.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

niektórzy twierdzą że pyrkanie na mrozie jest dla silnika niezdrowe

Opublikowano

w b6/b7 przy dieslu jest elektryczna nagrzewnica. W zimie odpalasz, włączasz ogrzewanie tylnej szyby. Ustawiasz nawiew na przednią szybe, np 2 kreski. I za chwile leci cieple powietrze na przednią szybę. Konieczne jest to, aby tryb econ nie był zapalony. Jeżeli to za mało, to można domontować webasto. W zeszłym roku zamontowałem u siebie, więc z niecierpliwością czekam na zimę:grin:

Opublikowano

Pytam, bo pierwszy raz dieslem jeżdże w zime na stałe. Poprzednie miałem benzyniaki i nim ciepłe powietrze zacznie lecieć... Więc zawsze mata na szybę a reszta skrobanie, a potem włączanie silnika na 2 min i dopiero jazda.

Ale od miesiąca mam diesla i chciałbym na przyszłość wiedzieć co i jak poustawiać z grzaniem na zime.. No tak mam ogrzewanie przedniej i tylniej szyby. Na przód mam ustawione 6 kresek jak włączam ogrzewanie przodu i temp 22 stopnie (od 2 dni, bo już zimno) , jak nagrzeje do 22stopni to moc nawiewu sie zmniejsza - tak zauważyłem..

Wiec wystarczy włączył przód i tył na 2 kreski i po jakim mniej wiecej czasie ciepłe zacznie lecieć ? Jest jakaś różnica jeśli dam mocniejszy nawiew, np 5-6 kresek ogrzeje szybciej czy wolniej?

Opublikowano
Pytam, bo pierwszy raz dieslem jeżdże w zime na stałe. Poprzednie miałem benzyniaki i nim ciepłe powietrze zacznie lecieć... Więc zawsze mata na szybę a reszta skrobanie, a potem włączanie silnika na 2 min i dopiero jazda.

Ale od miesiąca mam diesla i chciałbym na przyszłość wiedzieć co i jak poustawiać z grzaniem na zime.. No tak mam ogrzewanie przedniej i tylniej szyby. Na przód mam ustawione 6 kresek jak włączam ogrzewanie przodu i temp 22 stopnie (od 2 dni, bo już zimno) , jak nagrzeje do 22stopni to moc nawiewu sie zmniejsza - tak zauważyłem..

Wiec wystarczy włączył przód i tył na 2 kreski i po jakim mniej wiecej czasie ciepłe zacznie lecieć ? Jest jakaś różnica jeśli dam mocniejszy nawiew, np 5-6 kresek ogrzeje szybciej czy wolniej?

jak dasz więcej kresek to zacznie mocniej dmuchać to przecież normalne.Co do mocy nawiewu że się zmniejsza to prawda bo uzyskana jest taka temp. wewnatrz samochodu. Tak samo bedziesz mial latem podczas ze sila nawiewu bedziesz sie zwiekszala od razu po uruchomieniu silnika gdy masz ustawione np. 18 st.

Opublikowano

Tak, ale to elektryczna nagrzewnica-jej działanie nie zależy od zagrzania silnika jak w benzyniakach, że dopiero jak sie silnik nagrzeje leci ciepłe powietrze tylko odrazu po kilku chwilach po uruchomieniu silnika? Więc nawiew na maksa mogę dać i tak poleci odrazu i cały czas ciepłe powietrze?

Nie miałem klimatronika jeszcze stąd te...pytania...

Opublikowano

Ja daje nawiew na 2 kreski i strzałka do góry(na szybe) Nie uruchamiam przycisku od przedniej szyby, jest on dobry tylko na zaparowane szyby, bo wtedy wieje na maxa.

Elektryczna nagrzewnica ma okolo 1000W. Jeżeli ustawisz mocniejszy nawiew, np 6 kresek to będzie lecieć większa ilość powietrza, ale zimniejsze. Im mniej kresek tym powietrze cieplejsze. Jak mam zaparowane szyby od środka to daje jak najmocniejszy nawiew. A jak mam zamrożoną szybę od zewnątrz to daje tylko 2 kreski.

Elektryczna nagrzewnica jest elementem dodatkowym. Standardowo jest też normalna nagrzewnica, więc jak silnik złapie 70stopni to elektryczna się wyłączy.

Opublikowano

Ja jeśli chcę odmrozić przednią szybę to daję rzecz jasna max temperaturę, ustawiam dmuchanie szyby na klimatroniku i zamykam ręcznie pokrętłami kratki.

Co do siły to do połowy...

Chodź nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie jest odpalanie auta bez żadnych ogrzewań nawiewów itp.

Po prostu żeby pochodził te 5-10 minut żeby silnik złapał ciepłotę.

Mówię to dla tego bo z chwilą załączenia klimy uruchamiają się wentylatory silnika przez co jest chłodzony...

Opublikowano

Ponizej 5 stopni klima sie nie załączy, Dodatkowo przy zimnym silniku jest mały obieg wody, więc wentylatory i tak by nie miały wpływu na wychłodzenie. Chłodnica zrobi się dopiero gorąca po otwarciu termostatu.

Opublikowano

No właśnie próbowałem jak kolega CreaTiveoO napisał, że ogrzewanie przedniej i obieg, ale gdy daje obieg ogrzewanie przedniej się wyłącza..

Ok czyli piszecie, że ogrzewanie przedniej dobre na zaparowane, a na zmarzniete oszronione temp max nawiew na szybę (strzałka w górę) i 2 kreski. Ile zimny diesel powiem sie grzać by można spokojnie ruszyć? Po np 8 godz stania na otwartym terenie z sporą temp ponieżej 0 i zmarznietymi szybami?

Opublikowano

odpalać i jechać - tak się najszybciej nagrzeje :wink: to, że będzie stał i klekotał przez 10min to dla niego (czyt. silnika) nic dobrego :wink: u mnie w zimie AUTO i ECON świeci się cały czas i myślę, że wtedy najszybciej się nagrzewa w środku :wink:

nagrzewnica elektryczna a potem ogrzewanie zrobi swoje, tylko nie dziw się, że temp. na zegarach nie rośnie :decayed:

Opublikowano

Żeby w dieslu włączyć elektryczną nagrzewnicę należy mieć załączoną klimatyzację tryb AUTO (przyciski ECON wygaszony), i spełnić inne warunki.

Polecam odszukać wątek na forum, było sporo informacji na ten temat w końcówce zeszłego roku.

przypominam o ZAKAZIE postoju samochodu z włączonym silnikiem, to też weźcie pod uwagę...

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-elektryczna-nagrzewnica-99896/

Opublikowano

z tym ECONem to faktycznie zapomniałem :grin: a to dlatego że dawno zimy nie było :wink:

Opublikowano

Czyli klime (dwustrofowy w b7 mam) na max temp w góre?

---------- Post dopisany at 08:17 ---------- Poprzedni post napisany at 08:07 ----------

Żeby w dieslu włączyć elektryczną nagrzewnicę należy mieć załączoną klimatyzację tryb AUTO (przyciski ECON wygaszony), i spełnić inne warunki.

Polecam odszukać wątek na forum, było sporo informacji na ten temat w końcówce zeszłego roku.

No właśnie nie umiem znaleźć nic o ogrzewaniu..

Opublikowano

Przeciez wkleiłem linka w moim poscie

Opublikowano

Aha. Więc Auto ustawić na HI i wtedy nagrzewnica po uruchomieniu silnika 15 sec grzeje odrazu, 10sec stop i tak na zmiane ?

I ustawić na szybe (strzałka w góre) czy grzanie szyby? A da sie wraz z grzaniem szyby włączyć obieg? żebym ciepłe powietrze z grzałki na szybe i na wnętrze leciało ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...