Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wykonanie układu wydechowego od podstaw


Arczi387

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zamierzam wykonać z kolegą kompletny układ wydechowy i tutaj zwracam się do was z prośbą o pomoc i cenne wskazówki. Chciałbym sie dowiedzieć gdzie najlepiej kupić sportowe tłumiki potrzebuje jeden srodkowy oraz 2 końcowe. Wydech bedzie miał 2.75 cala a za rozwidleniem na dwa tłumiki 2.5 cala Układ ten będziemy wykonywać do a4 b6 1.8t. Prosił bym równiez o opinie czy warto wykonać taki układ samemu czy lepiej zlecic to jakiejs firmie ceny w firmach wahają sie 2000-3500 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz pojsc w moc taki wydech wlasnej roboty ci nic nie da juz lepiej zalozyc firmowy dedykowany , bawilem sie samemu i mialem z kwasa wydech calutki jak masz gdzie to jeszcze ok jest w cholere roboty dopasowywania itp, na koniec i tak go sprzedalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz pojsc w moc taki wydech wlasnej roboty ci nic nie da juz lepiej zalozyc firmowy dedykowany , bawilem sie samemu i mialem z kwasa wydech calutki jak masz gdzie to jeszcze ok jest w cholere roboty dopasowywania itp, na koniec i tak go sprzedalem

wydech nic nie daje?:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie potrzebnie robisz sobie robote. Jak nie masz planów podnosić drastycznie mocy to zostaw serie i nie będziesz miał problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz pojsc w moc taki wydech wlasnej roboty ci nic nie da juz lepiej zalozyc firmowy dedykowany , bawilem sie samemu i mialem z kwasa wydech calutki jak masz gdzie to jeszcze ok jest w cholere roboty dopasowywania itp, na koniec i tak go sprzedalem

wydech nic nie daje?:kox:

chodzi mi o wersje garazowa robiony wlasnymi silami jak bylo w moim przypadku mialem zle dobrane wydechy i jedyny rezultat jaki byl to sam huk , ale jesli zastosujesz wydechy np od firmy magnaflow a reszte wykonasz sam to koszta oczywiscie ze sie zmniejsza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli potrafisz spawać TIGiem, masz dostęp do tokarki, warsztat z podnośnikiem a do tego jeszcze giętarkę do rur to możesz się za to złapać. Fajna zajawka, wiem po sobie. Ale jak za większość prac będziesz musiał zapłacić komuś a mocno chcesz mieć wydech ze stali szlachetnej to lepiej zlecić to jakiejś firmie która się tym trudni. Jeżeli wołają za to od 2000 do 3500 to się opłaca. Ja jak robiłem swój wydech to wszystko wykonałem sam, koszta to tylko towar, rury itd koszt około 1200zł max 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli potrafisz spawać TIGiem, masz dostęp do tokarki, warsztat z podnośnikiem a do tego jeszcze giętarkę do rur to możesz się za to złapać. Fajna zajawka, wiem po sobie. Ale jak za większość prac będziesz musiał zapłacić komuś a mocno chcesz mieć wydech ze stali szlachetnej to lepiej zlecić to jakiejś firmie która się tym trudni. Jeżeli wołają za to od 2000 do 3500 to się opłaca. Ja jak robiłem swój wydech to wszystko wykonałem sam, koszta to tylko towar, rury itd koszt około 1200zł max 1500zł.

dokladnie a tutaj kolega chce do 1.8t i tu jest jeszcze wiecej zabawy i zakretow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli potrafisz spawać TIGiem, masz dostęp do tokarki, warsztat z podnośnikiem a do tego jeszcze giętarkę do rur to możesz się za to złapać. Fajna zajawka, wiem po sobie. Ale jak za większość prac będziesz musiał zapłacić komuś a mocno chcesz mieć wydech ze stali szlachetnej to lepiej zlecić to jakiejś firmie która się tym trudni. Jeżeli wołają za to od 2000 do 3500 to się opłaca. Ja jak robiłem swój wydech to wszystko wykonałem sam, koszta to tylko towar, rury itd koszt około 1200zł max 1500zł.

dokladnie a tutaj kolega chce do 1.8t i tu jest jeszcze wiecej zabawy i zakretow

Niestety nie wiem jak wygląda B6 1,8t od dołu więc mogę się tylko pod twoją sugestią podpisać :good: ja ze swoim sam się bawiłem z montażem do samochodu około 22 godzin bez przerwy... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie masz pojęcia o budowie wydechu to nawet go nie dotykaj bo wbrew pozorom twój nowy wydech może zmniejszyć osiagi auta a przy okazji zwiększyć

głośność

firmy nie robią ukł.wyd. tak sobie lecz przeprowadzają obliczenia itp śr wydechu nie może być za mała ani za duża spaliny muszą mieć tz. ciąg także wszystkie kolanka które zrobisz nie tak mogą blokować przepływ spalin w wyniku czego silnik bedzie mógł mić problem z odprowadzaniem spalin tz większe obciążenie zadzwoń do firm które sie tym zajmują popytaj sie a sam sie dowiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie masz pojęcia o budowie wydechu to nawet go nie dotykaj bo wbrew pozorom twój nowy wydech może zmniejszyć osiagi auta a przy okazji zwiększyć

głośność

firmy nie robią ukł.wyd. tak sobie lecz przeprowadzają obliczenia itp śr wydechu nie może być za mała ani za duża spaliny muszą mieć tz. ciąg także wszystkie kolanka które zrobisz nie tak mogą blokować przepływ spalin w wyniku czego silnik bedzie mógł mić problem z odprowadzaniem spalin tz większe obciążenie zadzwoń do firm które sie tym zajmują popytaj sie a sam sie dowiesz

W silnikach turbo o ile nie zmniejszy tylko średnicy wydechu to nic nie pogorszy, ale też i praktycznie nic nie uzyska. W wolnossącym zaś wszystko opiera się na dość skomplikowanych wyliczeniach dotyczących zjawisk falowych, etc... Więc niewłaściwe zrobienie wydechu w N/A może nieźle zaszkodzić, w turbo możesz zrobić sam trzymając się tylko tego aby nie zmniejszyć średnicy nom i oczywiście aby nie zrobić labiryntu :polew:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatni wpis dobrze powiedziany, aczkolwiek co do tego co się zyska- to zależy od konkretnego setupu, generalnie w 1.8T najważniejszy jest downpipe , obniża egt, szybszy spool turbiny, lepsze opróżnianie, zmniejszenie backpressure, co wplywa pozytywnie na przepływ i obniżenie temperatury spalin. Na serii nie ma generalnie potrzeby zmieniać , ale po programie jest to jeden z najlepszych modów poprawiajacych bezpieczeństwo w zakresie temperatury egt i osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz sprzetu to sie nie bierz.. ba na "cyckach" teściowej rurek nie powyginasz...bedziesz miał pól głowy siwej a wydech dalej bedzie lezał na podłodze zamiast burczeć w aucie....jak dasz firmie to bedziesz miał gwarancje i pewnośc , ze to bedzie zrobione porzadnie i bez "glutów" w środku po spawaniu,

albo poszukaj na tablicy badź allegro juz gotowy uzywany i bedzie napewno taniej:)i co najważniejsze prościej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...