bober882 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Witam Koledzy mam problem z ogrzewaniem tylnej szybki w Audi A4. Po zdjęciu plastików zauważyłem iż jest urwany jeden z konektorów. Zakupiłem klej elektroprzewodzący z myślą iż uda mi się przykleić konektor. Niestety ale zauważyłem iż została urwana także blaszka przymocowana do szyby której nigdzie nie znalazłem pod plastikami. skutkiem czego jest iż znajduje się tylko tam kabel którego nie da się przymocować do szyby. Czy koledzy mają może jakieś rozwiązanie?? Inne oprócz wymiany całej szyby bądź klapy Pozdrawiam dzięki za pomoc
pastaldo Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 rozumiem że masz przewód a przy szybie tylko ścieżki bez konektora? Ja bym odsłonił część ścieżki bo ona jest pokryta jakby żywicą która nie przewodzi a później ją poprostu zalutował do przewodu lub przy uzyciu jakiegos konektora. Najlepiej zrób foto i pokaz co tam masz.
bober882 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Ok kolego Zrobię foto za jakąś godzinkę i wrzucę. ---------- Post dopisany at 13:30 ---------- Poprzedni post napisany at 13:03 ---------- Problem jest w tym iż jeden z mechaników sądzi iż już nic nie da się zrobić z tym ogrzewaniem i należy wymienić szybę a drugi fachowiec twierdzi iż lutowanie może spowodować pęknięcie szyby. Poniżej wrzucam fotki jak wygląda sytuacja. Z góry dzięki za wszystkie rady Tak wygląda urwany konektor Tak wygląda konektor po drugiej stronie sprawny Pozdrawiam
pastaldo Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 ja bym to porządnie wyczyścił i zalutował. Jesli nie będzie długo grzał to szybie nie powinno się nic stać, a jak będzie czysto to nie będzie trzeba długo grzac. Delikatnie lutownica taką 40-60W powinno pójść.
bober882 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Tylko pojawia się problem bo ten kabelek ma miliony drucików a tak naprawdę to powinna być blaszka przymocowana do szyby a potem ten kabelek z drucikami. I nie wiem jak rozwiązać tą kwestię I dokładnie w którym miejscu przylutować??
pastaldo Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Przylutować do tego srebrnego konektora co masz wyrwane tylko do miejsca właśnie metalizowanego. Ja bym do szyby przylutował blaszkę i dopiero do niej podłączył przewód tak jak było ori.
bober882 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Dzięki kolego za pomoc Jutro się za to zabiorę. Zastanawiam się jeszcze jaki rodzaj blaszki zastosować do przylutowania do szyby??
pastaldo Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 rodzaj to musisz coś znaleść byle było łatwo lutowalne. Np miedzianą albo z jakiegoś starego konektora jak masz jakieś stare szpargały.
bober882 Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Ok Kolego dzięki za pomoc i pozdrawiam
pastaldo Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Niema sprawy. Daj znać jak poszło po naprawie.
bober882 Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Mój problem z ogrzewaniem tylnej szyby został chyba rozwiązany...przynajmniej mam taką nadzieję ponieważ na wszystkich nitkach jest napięcie a efekty będzie widać zimą Rada dla wszystkich którzy mają problem z przerwanymi nitkami bądź urwanym konektorem. Jeśli zaś chodzi o przerwane nitki to tutaj świetnie sprawdza się klej na bazie srebra PULSAR gorzej jest jeśli chodzi o urwany konektor klej PULSAR nie daje rady skleić (ale tutaj nie obrażam się na klej ponieważ w ulotce jest napisane iż służy wyłącznie do klejenia przerywanych nitek ogrzewania) zastrzeżenia mam do kleju ELPOX 15 na którym napisane jest że jest wstanie przykleić urwany konektor co jest nie prawdą (próbowałem kilkakrotnie, czekałem 12h na utwardzenie się kleju i NIC). Kolejne próby przytwierdzenia konektora próbowałem lutownicą ale tutaj także poległem (trudny dostęp, duża różnica temperatur co może spowodować pęknięcie szyby) Lutowanie może by się sprawdziło wtedy kiedy została by wybrana szyba bądź zdemontowana tylna klapa. Problem mój rozwiązał się wręcz banalnie dokonałem mieszanki kleju KROPELKA i ELPOX15. Nie wiem ile ogrzewanie tylnej szyby wytrzyma jednakże tanim kosztem udało się przywrócić napięcie na wszystkich nitkach. Lepsze jest takie rozwiązanie niż jakie zaproponował mi mechanik (wymiana szyby koszt około 1000 zł) Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 16:05 ---------- Poprzedni post napisany at 12:58 ---------- Koledzy mam jeszcze jedno pytanie Jakie powinno być napięcie na nitkach ogrzewania tylnej szyby?? U mnie gdy konektory są odłączone a miernikiem mierze napięcie na wejściach konektorów to jest ponad 12 ale gdy podłącze konektory do szyby to napięcie na nitkach jest około 9. Czy któryś z kolegów mógł sprawdzić jakie jest napięcie u niego?? Pozdrawiam
pastaldo Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 A w ktrzm miejscu mieryzsy e masy te 9V ? Ogrzewanie ma pewien opór dlatego ma znaczenie gdzie mierzysz.
bober882 Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Gdy mierze na końcach nitek to mam 9V. ---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 16:36 ---------- Może trochę sprecyzuję jak dokonuję pomiaru. Przykładam czarną końcówkę miernika do początku nitki a czerwoną końcówkę miernika przykładam do końca tej samej nitki i wtedy jest około 9V. A gdy odpinam konektory od szyby i wkładam czarną końcówkę miernika do konektora prawego a czerwoną końcówkę miernika do konektora lewego to mam napięcie około 12V. W sprawach elektroniki nie jestem Einsteinem więc może źle dokonuje pomiaru. Dzięki koledzy za pomoc:wink:
pastaldo Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Wg mnie jest wszystko ok. Przewodniki prądu mają opór. Zrób sobie test. Jedną końcówkę miernika przytrzymaj przy konektorze gdzie masz 12V. Drugą końcówką przesuwaj po ścieżce. Zobaczysz że napięcie będzie się zmieniać. Do odpowiednich wniosków dojdziesz nawet nie będąc elektronikiem
Gość Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Witam.Zasilanie ogrzewania prawdopodobnie z ograniczeniem prądowym.Proponuję podłączyć w miejsce "grzałki" żarówkę 5W 12V,i wtedy zmierzyć napięcie.
pastaldo Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Witam.Zasilanie ogrzewania prawdopodobnie z ograniczeniem prądowym.Proponuję podłączyć w miejsce "grzałki" żarówkę 5W 12V,i wtedy zmierzyć napięcie. Tam niema żadnego ograniczenia prądowego. Jedynym bciążeniem tam jest taśma oporowa która się grzeje w trakcie przepływu prądu. Jeżeli on mierzy te 9V na końcach pojedyńczej ścieżki to zauważ że te ścieżki są tak naprawdę równolegle podłaczonymi opornikami kazda.
Gość Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Kolego Pastaldo-kumasz coś czy zgadujesz?
pastaldo Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Kolego Pastaldo-kumasz coś czy zgadujesz? 5 lat studiów w tym 3 lata fizyki wiec coś mi tam w głowie zostało
bober882 Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Czyli drodzy koledzy wszystko jest ok??tak?? Może najlepiej byłoby żeby któryś z kolegów mógł zobaczyć jak sytuacja wygląda u niego to wtedy miałbym porównanie a koledzy by się nie sprzeczali
pastaldo Opublikowano 15 Października 2013 Opublikowano 15 Października 2013 Tu się nikt nie sprzecza Jak mi sie uda to jutro Ci sprawdzę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się