Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napięcie po stacyjne w kostce wycieraczki tylnej


trezor4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Skąd wziąć napięcie na przewodzie czarno-żółtym idącym do kostki przy silniczku wycieraczki tylnej, bo nie mam tam napięcia . Jak podłączyłem do tego pina bezpośrednio z aku to wycieraczka działa. Nie widzi mi się żeby szukać gdzie się przewód przerwał , może można pociągnąc np . z kostki od zamka ? Ew. Gdzie szukać tego kabla czarno-żółtego?

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej ściągnij sobie jakies schematy do A4, będziesz miał kolory przewodów i jakie kostki ida po drodze.

W lifcie wygląda to tak:

Silnik wycieraczki

Przewód 1,5 sw/ge

Kostka T8e (8-stykowa, czarna, w bagażniku po lewej stronie)

Przewód 1,5 sw/ge

Kostka T10ao (10-stykowa, biała, rozgałęźnik lewy, słupek A)

Przewód 1,5 sw/ge

A36 - połaczenie (75a), w wiązce przewodów tablicy rozdzielczej

Przewód 2,5 sw/ge

Bezpiecznik F27 15A

Tyle wyczytałem ze schematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas, tzn. bez włączania manetką, po zapłonie od razu działa? Czy może pracuje w trybie ciągłym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam uszkodzoną elektronikę, prawdopodobnie zalaną, w silniku wycieraczki.

Za tryb przerywany odpowiada sam silnik (tzn. elektronika w nim zintegrowana) i jeśli go nie ma, to problem jest właśnie tam. Prawdopodobnie płyn się dostal do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niewiem (jezdze bez tej wycieraczki juz pare lat) gdzies kiedys ktos mi powiedzial ze prad do silnika zalancza manetka a u mnie na silnikczku napiecie jest caly czas bez wzgledu w jakiej pozycji jest manetka wystarczy ze "przekrece zaplon" Tu nie chodzi o zniane trybu ciagly/przerywany.

A silniczek tez juz rozbieralem i to pare razy i nigdy nie widzialem tam ani grama wody czy wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niewiem (jezdze bez tej wycieraczki juz pare lat)

To zmienia postać rzeczy. Rozpiąłeś wtyczkę i dalej możesz jeździc bez wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chęci są, tylko nie rozumiem w czym problem, skoro wycieraczka nie działa już kilka lat.

W pierwszym poście nie napisałeś, że nie działała od długiego czasu. Myślisz, że to był nieważny szczegół? Co ze spryskiwaczem, działał czy nie? Pompka sprawna?

Generalnie wszystko można zdiagnozować za pomocą miernika i ewentualnie dłuzszych przewodów na kostce silnika.

Kostka ma 4 piny. Dwa zewnętrzne to stałe zasilanie robocze (+12v i masa), a wewnetrzne to sygnały sterujace. Manetka w trybie pracy wycieraczki (przerywanej) powoduje pojawienie się masy na jednym z wewnetrznych, zas tryb spryskiwania to dodatkowo +12v na drugim z wewnetrznych pinów.

Tak jest w B5 FL i na 99% tak samo jest w B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK soory moze zle sie wyrazilem... Zaczniemy od poczatku

Kilka lat temu bez wzgledu na pzycje manetki on/off zaraz po przekreceniu zaplonu wycieraczka zaczyna pracowac w trybie ciaglym i nie zaczymuje sie, jedynym sposobem bylo wypiecie kostki. Do tego czasu wszysto dzialalo normalnie, rozkrecalem wczesniej silniczek bo sie przycieral nasmarowalem, uszczelnilem spryskiwacz bo troszke sie pocil i chulalo az do mometu "zwariowania"

Nie pamietam dokladnie gdzie wyczytalem ze to moze byc wina manetki ze tam tzn w niej samej cos sie uwalilo i zwiera caly czas. A ze nie mialem wtedy innej na podmianke i nie do konca znalazlem konkretne rady, temat upadl i tak sobie jezdze bez wycieraczki juz pare lat.

Calkiem niedawno rozbieralem klape w innym celu (oswietlenie tablicy) to tak z glupa podpiolem ta kostke z wiara ze moze nastapilo cudowne uzdrowienie wycieraczka zap.....la jak wsciekla!

Teraz przypadkiem znalazlem ten temat wiec odgrzewam swoja usterke, moze ktos wniesie cos nowego do sprawy.

W nastepnym tyg bede mial troche wiecej czasu to posprawdzam prady na kostce wedle Twojej rady jihaad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis sterowania masz wyżej. Jest jeszcze opcja taka, że manetka rzeczywiście się rozsypała i w każdej pozycji podaje sygnał taki, jaki jest przy spryskiwaniu tylnej szyby. Wtedy rzeczywiście wycieraczka pracuje w trybie ciągłym, ale dodatkowo pracuje pompka spryskiwacza. O jej sprawność tez pytałem - nie napisałeś. Jeśli jest padnięta, to teoretycznie moze być taka sytuacja, że przy tych dwóch warunkach (spalona pompka i manetka uszkodzona w wyżej opisany sposóB) wycieraczka pracuje cały czas i nie jest to wina elektroniki silnika.

Jak nie masz czasu, mozliwości grzebać teraz w aucie, a siedzisz przy komputerze, to potrenuj wyszukiwarkę. Zobaczysz, że wszystkie problemy z wycieraczką = uszkodzenie modułu samej wycieraczki. Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzeniem manetki, choć oczywiście nie jest to element niezniszczalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...