Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania kiery podczas hamowania


Arbam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy, mam taki mały problem, otóż podczas hamowania kierownica wpada mi w drgania. Normalnie powiedział bym, że to tarcza ale nie dzieje się to za każdym razem, raz telepie raz nie, a czasem wyraźnie mocniej. Z tego co się dowiadywałem to może być któryś wahacz albo tuleja. Może ktoś miał już kiedyś coś takiego :decayed: i będzie w stanie doradzić?? Bo w warsztatach słyszę samo gdybanie i może to, może tamto nawet jak auto na podnośniku spece u których byłem nic nie wymyślili. Może ktoś ma jakiś dobry warsztat we Wrocku co by mi to zlokalizował???

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A łączniki stabilizatora w jakim masz stanie? mam to samo, czasami przy prędkościach 90km/h i powyżej przy hamowaniu drży kiera. Wahacze w stanie dobry+ ale za to te łączniki tragedia. Nie stuka Ci też podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stuka, tylko te drgania, myślałem że to może ma coś wspólnego z króćcem od vacum bo też miałem luźny ale po naprawie dalej drga kiera. Z tego co pamietam to jak mi w peugeocie siadały łączniki to bylo slychać stukanie przy nierównościach, a tu nic, cisza:kwasny: podjade do diagnosty może coś powie wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić?Wymienić? to koszta możliwie niepotrzebne, a czy przy krzywych tarczach nie bylo by to ciągłe przy każdym wciśnięciu hamulca??chyba że macie jakiś myk na sprawdzenie tarcz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy w czasie jazdy tez drzy kiera?

Jesli bedziesz lecial miedzy 90-120 daj na luz i lekkp trzymaj kiere.

Jezeli beda drgania to kola masz do wywazenia.

W przypadku braku drgan winne beda krzywe tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyważenie nie ma nic wspólnego z drganiem-natomiast ze siaganiem auta:wink:

---------- Post dopisany at 07:37 ---------- Poprzedni post napisany at 07:36 ----------

wystarczy ze tarcze będą cienkie i ma ten sam objaw...sprawdz:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić?Wymienić? to koszta możliwie niepotrzebne, a czy przy krzywych tarczach nie bylo by to ciągłe przy każdym wciśnięciu hamulca??chyba że macie jakiś myk na sprawdzenie tarcz ;)

Jest "myk" na sprawdzenie tarcz- specjalny przyrząd do tego służy. Nawet mam takowy w pracy:wink:

wyważenie nie ma nic wspólnego z drganiem-natomiast ze siaganiem auta

Od kiedy to tak jest?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takowy przyrząd nazywa się?? I znajde go w zakładzie wulkanizacyjnym czy u mechanika??

Jak sprawdzić?Wymienić? to koszta możliwie niepotrzebne, a czy przy krzywych tarczach nie bylo by to ciągłe przy każdym wciśnięciu hamulca??chyba że macie jakiś myk na sprawdzenie tarcz ;)

Jest "myk" na sprawdzenie tarcz- specjalny przyrząd do tego służy. Nawet mam takowy w pracy:wink:

wyważenie nie ma nic wspólnego z drganiem-natomiast ze siaganiem auta

Od kiedy to tak jest?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyrz±d umożliwia precyzyjny pomiar zdemontowanych tarcz hamulcowych o ¶rednicy do 360 mm pod względem: bicia bocznego i tolerancji grubo¶ci. Idealne lożyskowanie przyrz±du i wyszlifowane powierzchnie do położenia tarczy umożliwiaj± precyzyjny pomiar. Tarcza jest idealnie wycentrowana dzięki specjalnemu przyciskowi stożkowemu. Przyrz±d nadaje się również doskonale do pomiaru małych tarcz. W dostawie jest już zawarty zegar pomiarowy ( podzial 0,01 mm) który wraz z czujk± pozwala na pomiar wszelkich tarcz w tym również tarcz ATE power disk.:wink:

---------- Post dopisany at 11:37 ---------- Poprzedni post napisany at 11:36 ----------

przyrzaddotarcz1.jpg dobry warsztat posiada /////////////:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takowy przyrząd nazywa się?? I znajde go w zakładzie wulkanizacyjnym czy u mechanika??

Po prostu przyrząd do pomiaru bicia tarcz. Znajdziesz go raczej u mechanika. Są też takie mocowane do amortyzatora, że da się zmierzyć to bez demontażu tarczy. Taka jak na obrazku poniżej

rys_10_a6a557e9f5279cdd06009db176377c4d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajomego takiego nie mam, pojechałem do majstra i też mi powiedział, że przyczyn może być kilka i że jak jest to co któryś raz to mała szansa że to tarcze, raczej któryś wahacz. Umówiłem się na podnośnik, rozbiorą, zobaczymy... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnikiem zegarowym (jak we wcześniejszych postach) sprawdził bym bicie tarczy. Jeżeli któraś będzie miała większe bicie niż norma (chyba 0,08 mm - odnośnie normy proszę o pomoc mądrzejszy w temacie) bezwzględnie sprawdził bym bicie piasty. Jest to konieczne szczególnie przy kolejnym uszkodzonym komplecie. Jeżeli piasta będzie miała bicie to nowe tarcze po 1 tys km będą krzywe. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pojechać do wulkanizacji i niech wrzucą koła na wyważarkę i wszystko będzie wiadomo... Generalnie ja bym od tego zaczął bo koła i tak pasowałoby sprawdzić czy są wyważone i tak biorąc pod uwagę, że autor niedawno kupił auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...