Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oil Sensor na zegarach, błąd 562.


maurycy

Rekomendowane odpowiedzi

Auto to A4 B5, 1999 r., modelowo 2000 r., 1.8TQ, 150 km, APU. Mam problem z takim komunikatem w aucie, zdjęcie pożyczone z google'a.

2_1218526205.jpg

Po sprawdzeniu stanu oleju jest okej, pomiędzy min, a max. Sprawdzając błędy PolskimVAG'iem w grupie "Licznik" pojawia się błąd 562. Chciałbym nadmienić, że błędu tego z poziomu PolskiegoVAG'a nie mogłem usunąć... Po otwarciu maski i sprawdzeniu oleju komunikat się nie wyświetla do kolejnego odpalenia auta, tzn. otwieram maskę, odpalam auto, przejadę się kawałek nie ma komunikatu, zgaszę auto i odpalę ponownie komunikat pojawia się od nowa.

Miałbym pytanie do Was, co zrobić dalej? Czy trzeba się szykować do zmiany czujnika poziomu oleju, czy jest to związane z czymś innym?

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wymienial czujnik w 1 kolejnosci bo to najtansze ia najprostrze w naprawie skoro olej fizycznie w silniku jest...jak to nic nie da to albo wezyki zamulone albo kanaly olejowe albo gdzies uszczelka pod glowica np i nie 3ma cisnienia oleju....moze ssak w misce olejowej a moze pompa.....a moze w zapasie nie ma tlenu i auto cie nie libi jak mnie moje i robi cyrki:)pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz mam do wymiany olej na dniach i dlatego chciałem mądrzejszych Ludzi dopytać, bo wiadomo, że do zmiany czujnika trzeba zlać olej, a byłoby to trochę bezsensowne dajmy na to po przejechaniu 500 km na nowym oleju zlewać go od nowa..., dlatego chciałbym to możliwie na raz ogarnąć. No stan oleju jest okej, idealnie w środku, pomiędzy min, a max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie trudne, ale czujniki nie leżą mi na półce w kartonach, dlatego pytam Kolegów, czy kupować czujnik, czy problem może leżeć gdzieś indziej, czy coś należy ewentualnie sprawdzić... Nie znam się tak dobrze, dlatego pytam to chyba nie zbrodnia :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz do elektro niech sprawdzi napiecie jak bedzie ok to podczas wymiany oleju zdemontuj czujnik i przemyj go benzyną jeżeli nie zadziała to zmień czujnik i nie kupuj zamiennika:wink:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki przypadek mialem, z roboty wsiadam do auta a tu takie cos...zesrałem sie jak nie wiem. Tknęło mnie żeby sprawdzić bezpieczniki i traf chcial ze to tylko jeden z bezpieczników, ale dlaczego tego nie wiem do dzis;-) posprawdzaj bezpieczniki i będziesz wiedział ze zacząłeś od najprostszego:-)

Sent from my Windows Phone 8S by HTC using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wymienial czujnik w 1 kolejnosci bo to najtansze ia najprostrze w naprawie skoro olej fizycznie w silniku jest...jak to nic nie da to albo wezyki zamulone albo kanaly olejowe albo gdzies uszczelka pod glowica np i nie 3ma cisnienia oleju....moze ssak w misce olejowej a moze pompa.....a moze w zapasie nie ma tlenu i auto cie nie libi jak mnie moje i robi cyrki:)pzdr

Człowieku, może i postradałeś zmysły, może nic nie wiesz, a się udzielasz, ale ogarnij w końcu i przestań ludzi w błąd wprowadzać.

Co ma błąd sensora olejowego do ciśnienia oleju czy też uszczelki pod głowicą? Pompa albo ssak to samo. Błąd ciśnienia oleju, o którym mówisz występuje wtedy, kiedy na FIS'ie wywali błąd na CZERWONO i jest to miarka oleju, bez napisu Sensor.

Przyklad.

Low_Oil_Lamp_Red.jpg

U kolegi problem tkwi w samym czujniku lub w wiązce która do niego prowadzi, mało prawdopodobne, ale prawdziwe, może być też uszkodzenie licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Sivy86 pamiętasz może, który to jest bezpiecznik, gdzie się on znajduje?

Kurcze nie pamiętam to który był ale na pewno któryś z bezpieczników co masz pod klapką jak otwierasz drzwi kierowcy (bok deski rozdzielczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wymienial czujnik w 1 kolejnosci bo to najtansze ia najprostrze w naprawie skoro olej fizycznie w silniku jest...jak to nic nie da to albo wezyki zamulone albo kanaly olejowe albo gdzies uszczelka pod glowica np i nie 3ma cisnienia oleju....moze ssak w misce olejowej a moze pompa.....a moze w zapasie nie ma tlenu i auto cie nie libi jak mnie moje i robi cyrki:)pzdr

Człowieku, może i postradałeś zmysły, może nic nie wiesz, a się udzielasz, ale ogarnij w końcu i przestań ludzi w błąd wprowadzać.

Co ma błąd sensora olejowego do ciśnienia oleju czy też uszczelki pod głowicą? Pompa albo ssak to samo. Błąd ciśnienia oleju, o którym mówisz występuje wtedy, kiedy na FIS'ie wywali błąd na CZERWONO i jest to miarka oleju, bez napisu Sensor.

Przyklad.

http://repairpal.com/images/managed/content_images/encyclopedia/warning_lights/Low_Oil_Lamp_Red.jpg

U kolegi problem tkwi w samym czujniku lub w wiązce która do niego prowadzi, mało prawdopodobne, ale prawdziwe, może być też uszkodzenie licznika.

czyli a moze a moze a moze a moze itd:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maurycy sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie sensora kable,wtyczkę i bezpiecznik,jeżeli ok. to sensor (G266) do wymiany i nie ma on nic wspulnego z ciśnieniem oleju:facepalm:

sensor g266 mierzy poziom i temp. oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś poczytał chwilkę posty z B6, które ja pisałem i wielu Innych userów, to byś się dowiedział, że najpierw wtyczkę trzeba sprawdzić. Ona najprawdopodobniej jest zabrudzona lub zaśniedziałe styki ma. Teraz przychodzi pomału zima i wszelkie różnice temp. powodują mankamenty styków i połączeń. U Nas w B6 jest czujnik poziomu oleju z pomiarem temp. jednocześnie. Czujnik ma trzy styki. Dwa to zasilanie (+, -), trzeci to PWM (impulsy mówiące o stanie oleju i temp.). U nas w B6 jest tak, że jak się wtyczkę wyciągnie z czujnika, to po ok. 30sek. włącza się na Fisie komunikat OIL SENSOR. Jeśli więc taki komunikat się pojawia, to albo styki, ewentualnie przewody, a dopiero na samym, na samym, na samym końcu czujnik do wymiany. Zawsze możesz kupić oryginał używany i podstawić, zamiast drogiego z ASO. Ja kupiłem za 380zł z ASO bo miałem pewne problemy i nikt nie był w stanie coś więcej podpowiedzieć. Okazało się u mnie, że to nie wina czujnika tylko czego innego w liczniku. Ale ja mam OIL MIN, a u Ciebie OIL SENSOR.

Styki, kable, czujnik. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałem odnowić temat, bo mam ten problem.

Ponieważ nie znam się dobrze na samochodach nie wiem gdzie szukać tego czujnika. Czy jest on gdzieś przy misce olejowej i muszę wjechać na kanał?

Audi a4b5 1.8t 150km avant 2000r.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam


Już zrobiłem, pies przegryzł mi kabel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...