Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie dwumasy wibracje auta nie ustały oco chodz


tuszek88

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie dwumasy wibracje auta nie ustały oco chodzi?

Witam moje autko po zakupie miało objawy kończącego sie koła dwu masowego, tzn wibracje auta po zgaszeniu auta czy metaliczny dźwięk jak by tarcze sie ocierały przy starcie auta. Pojechałem do mechanika dałem nowe kolo dwu masowe, ale bez sprzęgła bo ktoś mi powiedział że nie zawsze trzeba wymieniać sprzęgło jak jest dobre. Mechanik wymienił koło i tylko tarczę sprzęgłową. Auto po odbiorze wydawało się jak by stabilniejsze ( choć przy starcie dalej był ten charakterystyczny dziwek ocierających sie tarcz przy starcie) przy gaszeniu auta bez większych drgań, ale juz po dojechaniu do domu po zgaszeniu, autem zatelepało, przy dalszym użytkowaniu na przemian przy gaszeniu raz cicho raz telepało, Teraz po 2miesiacąch użytkowania auto ma ciągłe wibracje, na 2 czy 3 biegu jak są za niskie obroty auto dziwnie się zachowuje ( coś jak by podskakiwało nie wiem jak to wyjaśnić ) ale to jest sporadyczne.

Moje pytanie czy to wina że nie wymienił mi kompletnego sprzęgła tzn docisku itp czy może mechanik coś spieprzył czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnika sprawdzałeś?

---------- Post dopisany at 17:48 ---------- Poprzedni post napisany at 17:44 ----------

Sprawdź czy to szarpanie występuje odrazu po uruchomieniu zimnego samochodu czy dopiero po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem to było głupie, teraz trzeba dać za robociznę a przecież łożysko i docisk kosztują niewiele, niestety tak to jest słuchać innych. No ale czy po wymianie tego na nowe te wszystkie dolegliwości ustaną? tzn drgania auta jak w starej "beczce" no i ten metaliczny dźwięk przy starcie auta? Bo to nie daje mi spokoju i nie mam przyjemności z jazdy autem jak wczesniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety , ciezko stwierdzic czy to powoduje docisk ,możesz nagrac i wrzucic tutaj ten dzwiek przy odpalaniu auta , zdarza sie ze nowe dwumasy maja wade fabryczna i albo odrazu dostaja luzu albo po kilku dniach :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No głupie bardzo, no i właśnie w tym sęk, że nie masz pewności. Ja też mam styrany docisk ale będę wymieniał z dwumasem, chociaż znaki na niebie i ziemi nie wskazują na to żeby dwumas był padnięty. Z tym ze mam trochę inne objawy niż Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymienialem zestaw glownym powodem byl juz bardzo wysoko biorace sprzeglo i twardy pedał jedynym objawem dwumasy jakim mialem to dosyc mocne telepanie budy przy ruszaniu , ale wymienilem komplet tj. dwumas tarcza docisk lozysko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam te same objawy poza twardym sprzęgłem, jak się zagrzeje tarcza to telepie na 1 i buja przy przezucaniu i zrzucaniu z 2ki i dosyć wysoko łapie, zero stukania przy gaszeniu auta i brak uslizgow sprzęgła, gdyby nie było to takie uciążliwe w mieście to do wiosny bym tego nie ruszał a tak to w mieście i pod obciążeniem w górę jakaś masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na luzie sa małe drgania na drążku czy na kierownicy, sprzęgło także nie bierze idealnie, a przy gaszeniu auta zatelepie cała budą. A przy starcie tzn nie odpaleniu tylko przy wrzuceniu na jedynkę i ruszaniu jest ten dzwiek, a dokładnie jak puszczam sprzęgło, bo jak ruszam i przy trzymam go na sprzęgle tocząc sie nie ma tego dzwieku dopiero jak puszczam sprzeglo. Ale to tylko jak zapalę auto i ruszam, później w korku jak staje ruszam jest normalnie, po zgaszeniu i ruszaniu ponownie jest dźwięk jak by tarcza była "zapieczona" i po starcie sie "odrywa" (nie umiem tego wyjaśnić racjonalnie), tak jak by luz był jakiś na sprzęgle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy mechanik jak widzi objaw telepania buda to odrazu mówi ze to dwumas, ponieważ wymiana dwumasu jest banalna, nie sprawia zadnych problemów, do tego jest wysoko opłacalna dla mechanika, osobiscie wole wymienić sprzegło niz pieprzyc sie z zawieszeniem a kasa ta sama :wink:

Co do telepania, to temat rzeka a zadnych konkretów http://a4-klub.pl/1-9-194/problem-odpalaniem-trzesie-286580/

Według mojego doświadczenia najczescie AVF/AWX trzesie sie z przyczyn złego działania vacum pompy, uszczelniania PD i złego sterowania podcisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...