Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem: auto trzęsie i kopci jakby filrt dpf ale niby nie


lukasluki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki dziwny problem z moim AUDI A4 B7 2005rok 2.0TDI DFP a mianowicie co jakiś czas auto zaczyna się trząść na postoju, są to sekundowe drżenia co parę sekund, do tego z rury wydechowej leci biało szary dym o bardzo nieprzyjemnym zapachu. Podczas jazdy przejawia się to tym, że podczas hamowania silnikiem nie czuć drgań ale dymu jest dużo, podczas jazdy spokój. W takiej sytuacji muszę zachować się jak podczas wypalania filtra cząsteczek stałych aby problem usunąć. Po podłączeniu pod komputer nic nie wykazuje, zanieczyszczenie filtra jest na poziomie ok. 11%, robiłem nawet wypalanie serwisowe i nic to nie pomogło. Może to zupełnie coś innego? Nie zauważyłem również aby brał płyn lub olej... Proszę o jakieś podpowiedzi , o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj sobie mojego wątku u mnie kopciło na biało i okazało się, że kopci intercooler spalin rozszczelnił się i płyn chłodniczy poszedł w wydech, sprawdź czy nie silnik się nie grzeje i poziom płynu chłodnieczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj sobie mojego wątku u mnie kopciło na biało i okazało się, że kopci intercooler spalin rozszczelnił się i płyn chłodniczy poszedł w wydech, sprawdź czy nie silnik się nie grzeje i poziom płynu chłodnieczego

Tylko zastanawia mnie fakt, że nie trwa to cały czas... Przeważnie przy spokojnej jeździe... Przy pracy na wyższych obrotach nigdy problem się nie pojawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG i na zimnym jak to się dzieje koniecznie korekcje dawek.

Oczywiście do sprawdzenia imbusik na pompie oleju - jego początkowe uszkodzenie daje takie objawy pomijając szary dym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbusik na pompie oleju od miesiąca nowy. Podłączony pod komputer nic nie wykazuję, nie udało mi się trafić tak aby podłączyć go w sytuacji jaką opisuję. Może wtedy coś by wykazało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasami nie masz takiego objawu że na wolnych obrotach to tylko się dzieje i tylko gdy silnik jest w trakcie nagrzewania - powiedzmy 40- 60 C.

Czyli zapalasz, jedziesz 100-500m stajesz na światłach i wtedy trtr....trtr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura silnika nie ma znaczenia, potrafi zrobić to po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach jak i po kilkuset metrach... Objawy zauważalne np. podczas hamowania na biegu lub czekając na zielone światło czy stanie w korku, wtedy dymi, śmierdzi i trzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrząd czy nic się nie poluzowało.

Po analizie błędna podpowiedź z mojej strony.

Myślę że sprawdź na początek ilość oleju w rurach od intercoolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasami nie masz takiego objawu że na wolnych obrotach to tylko się dzieje i tylko gdy silnik jest w trakcie nagrzewania - powiedzmy 40- 60 C.

Czyli zapalasz, jedziesz 100-500m stajesz na światłach i wtedy trtr....trtr...

ja mam podobne objawy wiesz co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbusik na pompie oleju od miesiąca nowy. Podłączony pod komputer nic nie wykazuję, nie udało mi się trafić tak aby podłączyć go w sytuacji jaką opisuję. Może wtedy coś by wykazało...

zrob logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw trzęsienia i siwego drażniącego dymu z tyłu to przeważnie synchronizacja wałków rozjechana w kierunku na za duży +, przeważnie powyżej +3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw trzęsienia i siwego drażniącego dymu z tyłu to przeważnie synchronizacja wałków rozjechana w kierunku na za duży +, przeważnie powyżej +3.0

Masz rację kolego u mnie było to samo. Może nie drgał ale przerywał pracę w zakresie temp. 50-70 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś 1000km temu miałem robiony rozrząd w serwisie boscha robiłem tam już parę samochodów w tym dwie 2.0 tdi więc wątpię że źle ustawili po za tym niedawno podpinałem i żadnych błędów po za świecą i wentylatorem nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś 1000km temu miałem robiony rozrząd w serwisie boscha robiłem tam już parę samochodów w tym dwie 2.0 tdi więc wątpię że źle ustawili po za tym niedawno podpinałem i żadnych błędów po za świecą i wentylatorem nie było

brd jest bardzo czułe i radzę Ci sprawdzić synchro wałków. Może i sprawdzili programem czy jest w granicach normy synchro między wałem korbowym a wałkiem rozrządu po stronie ssącej, a wałek wydechowy który napędza wtryski olali. U mnie wałek po stronie wydechu był przestawiony może o pół grubości zapałki i działy się takie same cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem więcej. Serwisy nawet najbardziej autoryzowane by się mogło wydawać (Kraków) mają w gdzieś sprawdzanie tego parametru przy wymianie rozrządu. Oni zaznaczają sobie na kołach znaczki, zdejmują pasek nie luzując kół rozrządu i wstawiają nowy pasek na blokadach. I tak możesz kolego jeździć na ustawieniach wypuszczonych z fabryki które ni jak się nie mają do nowego paska, jego a właściwie poprzednika rozciągnięcia.

Miałem już paru klientów na zupełnie inne roboty ale jak usłyszałem przerywanie w zaponach i dymienie z rury w tym momencie to w każdym przypadku ustawienie synchro dawało pozytywny rezultat.

Oczywiście po wykonaniu wcześniej diagnostyki i wyeliminowaniu innych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim BRD 2.0 170km objaw trzęsienia silnika oraz piekących w oczy spalin wyeliminowałem poprzez synchronizacje wałków rozrządu ( lewy wałek VCDS: synchronizacja z lekkim minusem. Prawy wałek 1-1,5 mm w lewą stronę poza blokadą. Nie sugerować się dosłownie blokadami ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wałek wydechowy miał +3,5 i to było po wymianie rozrządu w Aso. Buda się trzęsła jak drzwi od stodoły. Zrobiłem 0,0 i jest 100% poprawa. To nie to auto co wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc reasumując.

Jeśli diagnostyka VAG nic nie wykazuje, trzęsienie budą, przerywanie silnika, gryzące spaliny = 99% zła synchronizacja wałków.

Z mojego doświadczenia niektóre silniki zaczynają już przerywać przy +2 stopniach (norma +3 stopnie).

Więc jak ktoś ustawi na 0 powinno być jak fabryka.

ps.

Nie ma znaczenia w jakim to super serwisie wcześniej byłeś.

Podałbym parę serwisów autoryzowanych które mają "zmieniaczy" i "0" intuicji i zrozumienia tego co pokazuje im diagnostyka komputerowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...