Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

nagły brak ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.wymieniłem nagrzewnice na nową,zalałem plynem,odpowietrzyłem,autko grzało jak opętane,lecz przy operacji wymiany zerwał mi sie regulator z wybory nawiewu(szyby,deska)-klimatronik. wiec cały czas miałem ustawione na deske,jezdziłem tak tydzien,ale auto tak grzało ze wyłaczyłem pewnegorazu wiatrtrak i nastepnego dnia w drodze do pracy juz było brak ogrzewania.Dodam ze oba weze z nagrzewnicy ciepłe,temp ustawiona na HI wiatraki na połowe mocy a w aucie lodownia. co mogło sie znów spieprzyc?

Opublikowano

co znaczy, że zerwał Ci się regulator z wyborem nawiewu(klimatronik)? Połamałeś plastikowe cięgna czy coś innego?

Chciałem się podpiąć pod temat bo mam problem z ogrzewaniem.

Tzn. temperatura silnika 90*C osiąga, oba węże( wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy) ciepłe. Na klimatroniku nie pokazuje błędów.

Jakie mogą być jeszcze przyczyny braku ogrzewania?

Opublikowano

Np.zapowietrzony układ , napadnięty termostat .

Opublikowano

Jeżeli oba węże od nagrzewnicy są podobnie gorące, to moim zdaniem problem leży w klapach układu wentylacji. Jeżeli węże są zimne lub mają zauważalnie różne temperatury to są dwie możliwości: 1 - zapchana nagrzewnica, 2 - zapowietrzona nagrzewnica.

Matek9292 - domyślam się, że masz pokrętła do klimatyzacji, możliwe, że urwały Ci się mocowania od pozostałych linek, jak piszesz, że grzało i było ok, to samo z siebie nagle się nie zapowietrzyło (chyba, że płynu ubyło). Zdaje mi się, że jak ściągniesz osłonę nad nogami pasażera to dasz radę dotrzeć do dźwigni od klapy ciepło - zimno.

Opublikowano

jacek70 co to jest napadnięty termostat,

maciucha512 możesz mieć rację z zapowietrzeniem bo wcześniej słyszałem jakieś bulgotanie jakby pod kokpitem ale to było z rok temu zimą. Jaka jest metoda na odpowietrzenie nagrzewnicy? poszukam...

Opublikowano

jak bulgotało to prawdopodobnie uszczelka pod glowica siadla. ale jeszcze sprawdz czy te dwa przewody wodne co ida do nagrzewnicy czy sa cieple

Opublikowano

Luzujesz mocowania węża od nagrzewnicy obok aku i delikatnie ściągasz węża lub małym śrubokrętem tak odginasz wąż od króćca nagrzewnicy by zrobiła się szpara. Jak jest powietrze to ucieknie.

Opublikowano

zdjąłem przewód powrotu z nagrzewnicy i poczekałem aż zacznie lecieć płyn. Poleciał gdy dodałem gazu do 2 tyś obrotów. Płyn był jakby spieniony. Na moment pojawiło się ciepło ale teraz znowu nie ma. Źle coś robię?

Powiedzcie jeszcze do czego jest taka cienka rurka obok przewodów nagrzewnicy, która jest nasunięta na wystający plastik akumulatora

Opublikowano

Przemku zmieniałeś płyn może??

Dodane.

Jej tak to jest jak się nie czyta postów od początku ( z wiadomych względów) Ja u siebie kiedyś zmieniłem płyn. i powoli ogrzewanie siadło. Potem płukanie układu i nagrzewnicy. zalanie nowym płynem i na drugi dzień ogrzewanie od tak zginęło. zamieniliśmy węże na nagrzewnicy i ciepło jest znowu.

Opublikowano

Zacząć trzeba od początku. Kontrola płynu chłodzącego, sprawdź czy pasek od pompy wodnej jest (czy się nie zerwał) i czy ma prawidłowy naciąg. Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć nagrzewnicę. Odepnij wąż zasilający i zobacz jak mocny jest strumień cieczy. Spróbuj podłączyć przewody nagrzewnicy na odwrót. Chodzi mi po głowię jedna rzecz (raz przerabiane) - po wymianie przypchanej nagrzewnicy ruszył się osad z rur i wleciał do świeżej nagrzewnicy i ją przypchał.

Opublikowano

gizmus2006 płynu nie zmieniłem, paski są i wyglądają ok. Spróbuję od początku. Dzięki za zainteresowanie

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2013 at 08:58 ----------

podczas odpowietrzania ze zbiorniczka z płynem wyleciało parę bąbli powietrza, musiałem dość długo trzymać na obrotach, żeby z powrotu z nagrzewnicy mocno sikał płyn.

Po kilku minutach (trzymając około 2000 obr.) ze zbiorniczka zaczęła wydobywać się piana. Ciepło trochę wróciło ale nie jest tak mocne jak powinno.

Czy myślicie, że nagrzewnica jest zapchana tak, że pomoże tylko jej wymiana? Czy może układ jakoś się zapowietrza?

Opublikowano

Witam czytam ,szukam i nie mogę trafić na temat który mnie interesuje to co tu piszecie jest najbliższe tego co szukam może ktoś mnie naprowadzi linkiem.

Więc chodzi mnie o to że posiadam silnik afn 1,9 TDI 97r i tam są zamontowane trzy świece żarowe w układzie chłodzenia do podgrzewania wody (króciec do nagrzewnicy) i nie działają bo przy minus 5 zamontowane w króćcu są zimne .Sprawdzałem po wymontowaniu te świece czyli plus minus i żarzą więc chyba nie dochodzi do nich prąd prosze o pomoc z tym linkiem i bardzo przepraszam że nie na temat.

Opublikowano
Witam czytam ,szukam i nie mogę trafić na temat który mnie interesuje to co tu piszecie jest najbliższe tego co szukam może ktoś mnie naprowadzi linkiem.

Więc chodzi mnie o to że posiadam silnik afn 1,9 TDI 97r i tam są zamontowane trzy świece żarowe w układzie chłodzenia do podgrzewania wody (króciec do nagrzewnicy) i nie działają bo przy minus 5 zamontowane w króćcu są zimne .Sprawdzałem po wymontowaniu te świece czyli plus minus i żarzą więc chyba nie dochodzi do nich prąd prosze o pomoc z tym linkiem i bardzo przepraszam że nie na temat.

Jak jesteś pewny, że nie dochodzi prąd to do sprawdzenia bezpieczniki i przekaźnik. Na forum (chyba w dziale Warsztat) jest schemat instalacji elektrycznej - postudiuj.

Ciekawi mię czy Matek9292 poradził sobie z problemem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...