Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wentylator na zimnym chodzi na MAX , wolno sie nagrzewa, ale trzyma potem 90st


Keicam_Rider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem podobny więc nie chce zakładać nowego.

[a4 b6 AVJ]

PROBLEM :

- silnik zimny po całej nocy

- włącza się wentylator (po przekrecenie kluczyka na zapłon) na maksa, z daleka słychać że chodzi bardzo szybko

- po odpaleniu zimnego ta sama sytuacja

- długo się nagrzewa ( termostat ? )

- ALE nagrzałem do 90st przegoniłem go 160kmh i nic nie spadło, trzymało 90 idealnie, powietrze z nawiewów gorące ( wiec termostat odpada na 95% odpada )

MERITUM SPRAWY :

- wolno się nagrzewa ( ok. 10min to ledwo 50 st jest ) przy zew. temp. 5-10st.

- chodzi wentylator na max gdy silnik zimny

Błąd wyrzuciło:

P1296

Po skasowaniu, nie pojawiło się ponownie.

Jakieś pomysły ?

Gdyby ktoś był chętny w pomocy w skonfigurowaniu VAGa to zapraszam na pw/mail/gg/aqq :)

Pozdrawiam,

Keicam_Rider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wody G62 do wymiany.

Jezeli masz elektrycxny termostat (a nie pamiętam) to tez do wymiany. Sprawdz sobie co oznacza ten blad co podalss to bedziesz wiedziec.

Zacznij od wymiany czujnika ale wymiana tylko na ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew :)

G62 to jest ten czujnik co się znajduje w termostacie , czy tak ?

Z tego co kojarze/gdzieś o uszy mi się obiło, że takowy jest -ELEKTYCZNY TERMOSTAT. Ale gdzie mogę się upewnić, że takowy tam jest ? W książce "SAM NAPRAWIAM" ubogo z wiedzą na temat, wszystkich wersji silnikowych. Jest jakaś dobra dokumentacja ?

Czy taki termostat jest ok ?

TERMOSTAT BEHR ORYG AUDI A4 B6 B7 A6 C5 1.8T 2.0 (3590996525) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

teortycznie niby oryginalny, tylko z co mi wiadomo w aso cena wynosi 394zł. Więc czy ten z linku jest odpowiedni ?

Jeśli chodzi o termostat to obstawiam, że tam od nowości siedzi ( jak wszystko w tym samochodzie), to siłą rzeczy nawet chyba wypada wymienić, może może nawet uszczelka delikatnie nie trzymać. Co sądzicie na ten temat ?

BŁĄD P1296:

Ściągnąłem pdf'a z błędami VAGa i " 1296 Czujnik temperatury w kanale powietrza, środek - G191"

Skasowałem i już się nie pojawił. Także może coś przez chwile jakieś zakłócenie miało a teraz jest lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli samochód po nocy , podpinam kompa i jeśli temp zew i to co na kompie pokaże to typuje który prawdopodobnie jest zły, tak ?

Jest ktoś chętny na pomoc w podpieciu ( G*WNA !! ) z viakenu USB KKL , ta lepsza wersja polska, teoretycznie nie do zepsucia.

Przeszukałem na elektrodzie , mnóstwo rzeczy robiłem i jakoś jako port COM wyświetlić się nie chce.

Może ma ktoś sposób ?

---------- Post dopisany 02-11-2013 at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 21:39 ----------

Wpiąłem się do Vag 4.9 PL. Skutek:

17704 Układ chłodzenia silnika - nieprawidłowa funkcja

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Czy da się jednoznacznie stwierdzić, gdzie leży winowajca ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten sam błąd. Poczytaj na necie, informacji jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na mój gust to masz do wymiany czujnik temperatury G62 coś takiego:

CZUJNIK TEMPERATURY VW AUDI SEAT SKODA 059919501A (3654448225) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

musisz sprawdzić czy masz 2 pinowy czy 4. najłatwiej poprzez wypięcie kostki.

Miałem podobny problem, na zimnym po nocy potrafił włączyć wentylatory (nie zawsze)

na ciepłym długo grzał świece (nie zawsze)

np jak stałem na światłach to sam sobie nagle podnosił obroty do ok 1200rpm

czasem osiągał 90*C a czasem nie

Wymieniłem owy czujnik i wszystko wróciło do normy.

Termostatu nie ma co winić za włączanie wentylatorów bo tymi steruje czujnik

---------- Post dopisany at 14:48 ---------- Poprzedni post napisany at 14:46 ----------

a jeśli chodzi o VAGa to na win7 się nie połączysz, musisz mieć maszyne wirtualną z XP albo poprostu kompa z XP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki jakubekk za odp.

A jeszcze chciałbym się dowiedzieć :

1. w ETKA to cena podawana jest w euro ? bo wyskoczyła cena za termostat 80.** :D btw bardzo fajna cena jak w PLNach :)

2. 06B121111K w tym termostacie jest wkład nie wymienny czy tak ? Bo w sklepie upierają się , że jest wymienny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Po przejrzeniu działu, nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.

Kilka dni temu robiłem przegląd klimy, po nabiciu serwisant zauważył, że nie włącza się wentylator klimatyzacji. Po sprawdzaniu przyczyn znalazłem problem w sterowniku klimatyzacji (ten zamocowany w obudowie wiatraków nad wentylatorem klimy), a konkretnie urwany był przewód zasilający. Po przylutowaniu mając nadzieję, że po problemie i włączeniu zapłonu, wentylator od razu zaczął się kręcić na maxa. Dziś szukałem dalej i nic nie udało mi się znaleźć co mogłoby powodować ten problem. Rozebrałem sterownik, sprawdzałem czy nie ma zimnych lutów ( nie było), sprawdziłem silnik wentylatora, szczotki są ok brak podejrzanych oznak uszkodzenia. Odpinałem także kostki od czujnika płynu chłodzącego i ciśnienia czynnika, wiatrak w dalszym ciągu kręcił na maxa. Dodam, że u mnie nie ma czujnika na przewodzie w dolnej części chłodnicy.

Po sprawdzeniu błędów po nabiciu klimatyzacji były następujące błędy:



silnik 01 - 18080 - Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody

kolumna kierownicy 16 - 1320 Jednostka kontrolująca dla elektroniki klimatyzacji J255

zegary 17 - 1302 Jednostka kontroli telematyki J499



Błędy te wcześniej nie pokazywały się, dopiero po nabiciu klimy ( czynnika było około 200g), a sprawdzam błędy dość często.

w tygodniu mam zamiar jeszcze spojrzeć do skrzynki ECU, bo wyczytałem, że i tam może być przyczyna moich problemów.



Czekam na sugestie i ewentualne propozycje gdzie szukać przyczyny,

Na dzień dzisiejszy błędów brak, obudowa ECU szczelna w środku czysto i sucho. Zacytowałem swój post który umieściłem w dziale klimatyzacja z powodu braku odzewu.


13.05.2018

Powodem włączającego się wentylatora po włączeniu zapłonu okazało się złe oprogramowanie silnika wgrane przez poprzedniego właściciela. Obecnie wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...