Wymiana wybieraka.
27 27

    243 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Przymierzam się do wymiany wybieraka biegów ponieważ mój ma już spore luzy. Mam dwa pytania:

    - czy można go wymienić bez rozbierania tunelu środkowego?

    - czy można go wymienić bez wyciągania skrzyni biegów?

    Jeśli ktoś to robił, to mile widziane jakieś wskazówki jakie problemy można podczas wymiany napotkać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam, podlacze sie do tematu, w mojej b6 opadła dzwignia a co z tym sie wiaze niema blokady na wsteczny bieg, czy ktos regenerował taki temat?co kupic? ile rozbierania i czy da sie cokolwiek zrobic od gory?podlacze filmik

    Biegi 2 - YouTube

    pzdr

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    musisz wyjąć wyciszenie które widać na filmiku (pociągnij do góry i wyjdzie)następnie odkręcasz widoczne śrubki wyjmujesz osłonę i masz wybieraki na wierzchu co tam ci się urwało ciężko powiedzieć najwyżej wymień całą kasetę z lewarkiem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mi właśnie chodzi w wymianę całej kasety wybieraka z lewarkiem i cięgnami. U mnie nie ma aż tak dużego luzu, ale jest spory, ponadto jest luz na przegubie kulowym cięgna który jest z przodu skrzyni. Czyli żeby to zrobić nie trzeba rozbierać tunelu środkowego?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie wiem tylko czy kaseta ci wyjdzie do góry ,napewno jeśli chcesz wymienić przegub kulowy przy skrzyni ,musisz ją opuścić ,czyli odkręcić podporę skrzyni i trochę osłon

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W sobotę akurat wymieniałem poduszkę pod skrzynią (masakra) i po zdjęciu osłony aluminiowej pod kasetą wybieraka nie widać żadnych śrub więc wygląda to tak, jakby trzeba było odkręcić cztery śruby od środka auta (w tunelu) i kasetę wyjąć dołem razem z cięgnami. Przegub kulowy cięgna smarowałem i dlatego wyczułem także tam spory luz. Pytałem o demontaż bo żeby odkręcić te dwa cięgna przy skrzyni to chyba trzeba to robić na czuja bo ciężko tam dojść. Jeśli chodzi o kasetę z drążkiem to obawiam się czy jest wystarczająco miejsca żeby to odkręcić bez rozbierania tunelu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wybieraki od strony kasety odkręcisz bez wyjmowania tunelu(wyjmujesz popielniczkę klimatronik i radio jak 2din) ,ale wyjąć je trzeba od dołu,od strony skrzyni jak opuścisz ją dasz radę bez problemu wykręcić wybierak ,jedna śruba przy przegubie kulowym ,druga po przeciwnej stronie ,jest ciasno ale da radę

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki, o to mi chodziło :wink:.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ok zrobione, 3eba wymienic plastikowa tuleje w srodku wybieraka w ktorej jest osadzone plastikowe jablko,podam nr czesci jezeli ktos bedzie zainteresowany, a i po wymianie niezapominamy o zaladowaniu nowego smaru, po uwczesnym wyczyszczeniu wszystkiego, ja dalem grafit

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jaki koszt lub podaj nr katalogowy części.

    Sony Xperia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja tez proszę o info numeru części, u mnie 2 i 3 się lekko zakleszcza a jak pociągnę drążek trochę do góry to jak by miał trochę u

    luzu góra dół

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    major

    IMG_1480.jpg

    IMG_1481.jpg

    u mnie wadliwy byl ten element

    Ma ktoś nr. katalogowy tego elementu? Oprócz tego elementu bardzo zużywa się jeszcze przegub kulowy na końcu drążka który wybiera biegi. Właśnie patrzyłem w etce i nr. katalogowy tego gniazda na końcu cięgna to: 8E0798151 a cena to ok. 60 zł za taki zestaw naprawczy bez kulki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skrzynia nie ma z tym nic wspólnego. Problem jest w kawałku plastiku a nie skrzyni.

    Sony Xperia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Major- masz numer tej tulei?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Major- masz numer tej tulei?

    Ta tulejka jest w zestawie naprawczym 8E0798151B

    384105_x800.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Arturze to jest ten zestaw naprawczy cięgna który też podałem i też należy go kupić bo też się mocno wyrabia, ale jaki jest nr naprawczy tej tulei w której jest kulka drążka zmiany biegów? Można to dostać osobno w ASO?

    Sony Xperia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Arturze to jest ten zestaw naprawczy cięgna który też podałem i też należy go kupić bo też się mocno wyrabia, ale jaki jest nr naprawczy tej tulei w której jest kulka drążka zmiany jibiegów? Można to dostać osobno w ASO?

    Sony Xperia

    To chyba będzie to:

    8D0 711 279

    Wygląda, że to z a6 bo w a4 nie ma w ETCE rozpisanych poszczególnych elementów.

    Dzisiaj zamówiłem , jutro ma być. Zobaczymy czy będzie pasowało.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wielkie dzięki :hi: . Sądząc po nazwie powinna to być właśnie ta tuleja w której jest kulka drążka zmiany biegów.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    melman_zyrafa jak dostaniesz paczke to napisz czy to ta tuleja i jak dasz rade to zrób foty.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    melman_zyrafa jak dostaniesz paczke to napisz czy to ta tuleja i jak dasz rade to zrób foty.

    Dotarło. Wygląda, że to ta tuleja właśnie. U siebie narazie nie wymieniałem tego elementu bo winna okazała się śruba na cięgnie. Po dokręceniu luz zniknął i wszystko jest ok. :)

    Foto:

    IMAG0526.jpg

    IMAG0525.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Numer jest taki sam na tulei co u kolegi który pokazał ją po demontażu więc to jest to co się wyrabia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Numer jest taki sam na tulei co u kolegi który pokazał ją po demontażu więc to jest to co się wyrabia.

    W takim wypadku jeśli ktoś jeszcze potrzebuje czegoś- niech szuka w ETCE dla Audi A6 C5- grupa 7, rys. 711-45.

    Pzdr!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    melman_zyrafa jak dostaniesz paczke to napisz czy to ta tuleja i jak dasz rade to zrób foty.

    Dotarło. Wygląda, że to ta tuleja właśnie. U siebie narazie nie wymieniałem tego elementu bo winna okazała się śruba na cięgnie. Po dokręceniu luz zniknął i wszystko jest ok. :)

    Foto:

    http://s22.postimg.org/vgxast9l9/IMAG0526.jpg

    http://s22.postimg.org/wn5w5cn9p/IMAG0525.jpg

    to jak Tobie luz znikł, i nie potrzebujesz tej tulei to mogę ją od Ciebie odkupić.

    ---------- Post dopisany 02-02-2014 at 12:58 ---------- Poprzedni post napisany 12-01-2014 at 20:07 ----------

    ja też jestem po wymianie tulei. Koszt 6€ Wszystko ok. Polecam wymianę tulei tym co opadł lewarek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    turzol

    quote_icon.png
    Zamieszczone przez
    melman_zyrafa
    viewpost-right.png

    Major- masz numer tej tulei?

    Ta tulejka jest w zestawie naprawczym
    8E0798151B

    384105_x800.jpg

    W sobotę wymieniłem panewkę lewarka oraz zestaw naprawczy który jest powyżej na zdjęciu. Jednej rzeczy nie potrafię zrozumieć, po jakiego uja jest ta dziurka u góry w czarno białej części. Odpływ wody z grodzi jest w takim miejscu, że akurat leci woda na ten przegub na końcu cięgna zmiany biegów i przez tą dziurkę wlatuje woda która nie może się wydostać z przegubu bo od dołu jest szczelnie zamknięty osłoną gumową. Ja tą dziurkę zaślepiłem żeby uniknąć dostawania się wody do przegubu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To czyli wkoncu, zeby zalozyc ten zestaw naprawczy trzeba montowac sie do kanalu, czy mozna to zrobic od gory z kabiny? Jakie konkretnie zauwazyliscie poprawy i w czym po wymianie tego?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Robił to ktos w AWX ze skrzynia 5 ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Robił to ktos w AWX ze skrzynia 5 ?

    rafi w awx wymieniasz cały drążek ,tam nie ma takiego przegubu jak w skrzyni 6b

    y4t2WeD.jpg?1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wkoncu rzeczowa odpowiedz;) podobnie mi mówił gość z aso ale nie mając potwierdzenia nie uwierzyłem . Znasz może przybliżony koszt takiego zestawu?

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    27 27

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy