Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zapytanie o błąd sondy 1


mardoczek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie takie pytanie:

1. Co może powodować błąd:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 008 - Implausible Signal - Intermittent ????

Pytam ponieważ wykonując test pierwszej sondy w bassic settings test sondy wychodzi OK. A za każdym razem przy bucie wyskakuje ten błąd.

Po podmiance sondy na razie go nie widzę....

I drugie pytanie:

2. W jakim prawidłowym przedziale powinna oscylować temp cieczy chłodzącej??

U mnie dziś nawet zauważyłem, że doszło do 104 stop i nie wiem czy to nie za dużo przypadkiem. Zwykle tak oscyluje 92-102 stop. Termostat wymieniony, czujnik szary w dolnym wężu chłodnicy, jeszcze mam ten zielony kupiony a nie wymieniony. Przez niego są takie odczyty??

---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 00:12 ----------

I lipa :kwasny:. Sonda podmieniona i dalej wywala błęda pierwszej sondy, co jest grane.... gdzie szukać?? Nie mam jak sprawdzić korekt po przy bucie wywala 16514 i korekty stoją w miejscu.

Po podmiance sondy:

DSC_0215.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi jakies masz? Lpg jest w aucie? Ten blad moze powodowac kiepsko wystrojona instalka.

Wysłano z U20i z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gaz i są logi, co prawda nie z tą sondą co teraz mam wkręconą ale jak wczoraj zczytywałem błędy widzę, że nie robi to chyba znaczenia. Gaz niedawno strojony na korekty, raczej bardziej bogato idzie.

Grupy: 115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Pb 95 + schel Vpover

Grupy: 002,033 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Pb 95

Grupy: 031,002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Pb 95

Grupy: 003,020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Pb 95

Grupy: 003,020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM LPG

Grupy: 002,033 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM LPG

Grupy: 031,002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM LPG

Grupy: 115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM LPG

Błędy wywala i na benzynie i na gazie, także nie wiem czy to od instalki. Teraz w baku PB 98 by ORLEN + STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Do Ecu gazowego nie zagladałem ostatnio. Raczej korekty sobie podglądam na bieżąco ale wk...ia mnie ten błąd bo zatrzymuje korekty pomimo, że check na desce nie świeci. I dobrze, że nie kupiłem nowej sondy :kwasny: bo coś czuje, że to nie od niej.

---------- Post dopisany at 22:55 ---------- Poprzedni post napisany at 06:06 ----------

Zerknie ktoś na logi i podpowie gdzie szukać przyczyn problemu?? Tyle odsłon a odpowiedź tylko jedna, praktycznie nawet nie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wiązke jeszcze na spokojnie kup kontakt sprej s i u

pytanie jeszcze czy blad pojawial sie przed montazem gazu ? zagladnij tez do puszki z komputerem na podszybiu , moze nieszczesliwie ktorys z kabeli do ecu sie przetarl etc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies wyczytalem, ze "oporność grzałki we wtyczce 3-4 pin ok. 3.8Ω. Oporność na pinach we wtyczce 2 i 6pin ok. 100 Ω."

U mnie na mojej sondzie:

- na pinie 3-4 wynosi 3,3-3,5 ohma

- na pinie 2-6 wynosi 100,0-100,5 ohma

a znowu na uzywce, ktora kupilem:

- na pinie 3-4 wynosi 3,4 ohma a

- na 2-6 pinie jest 78,1- 78,4 ohma

i nie wiem czy te nieprawidlowosci moglyby wyrzucac bleda i na jednej i na drugiej sondzie??

16514 nie wyskakiwal mi przed instalacja Lpg. Po jej montażu tez go nie mialem, dopiero od jakiegos czasu sie pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przepływka zaniża

Skoro miałeś strojoną instalkę LPG to czemu takie rozbieżności

PB korekta 7% a czasem 12% czyli ubogo

Może nieszczelność w dolocie lub coś z pompą

LPG korekta -7% do 3500 obr potem ok

Wygląda jakby wtryski lały lub nie wyrabiają na wolnych obrotach

Jak długo masz LPG

Jakie masz korektę w bloku 32?

Kasowałeś błędy?

Grzałka jest tylko jedna i masz ok

100ohm to nie jest grzałka i tu mogą być różne wartości

Sondy drugiej nie masz czy jak, że tyle błędów

Dodam tylko że jak miałem coś z katalizatorem i częstym wywaleniem błędu drugiej sondy, to 16514 też czasem wyskakiwał

Oczywiście środek kata usunięty, wstawiony "emulator" drugiej sondy, i w vagu czyściutko:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czasem podpietej sondy do sterownika lpg?

Wysłano z U20i z użyciem Tapatalk

Nie mam podpietej jak i rowniez nie mam kata. DP z kolankiem i emulator sondy, ktory sie chyba u mnie nie sprawdza. Instalka koncem sierpnia zalozona ok 4 tys zrobione na niej. Przeplywka nowa. Przed zalozeniem Lpg 16514 mi nie wywalalo, dopiero od jakiegos czasu go mam. Korekty z bloku z 32 nie sa miarodajne bo wystarczy, ze go troche podpiluje, lapie bleda-16514 i korekty stoja w miejscu.

---------- Post dopisany at 19:47 ---------- Poprzedni post napisany at 06:38 ----------

Kurcze cos licho z tymi odpowiedziami....Lukasz co proponujesz??? Moze ktos jeszcze cos dorzuci???

Najbardziej mnie zastanawia to, ze skoro test sondy vag-iem wychodzi pozytywnie to dlaczrgo ecu wyrzuca bleda??!!? A moze przyczyna jest druga sonda i skoro ona wywala to ma to wplyw na odczyt pierwszej??!! Sam juz nie wiem??!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bład nie musi byc wywołany przez jakies fizyczne uszkodzenie sondy, powodować go też jakiś problem z mieszanką dlatego też lpg może być winowajcą, u mnie jak troche zalewało go gazem na zimnym to tez ten bład czasem przy rozgrzewaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka masz instalacje lpg? Tez miałem błędy sond, mając zła instalacje, obwód grzejny sondy czy jakoś tak. Po wymianie wszystko ustalo. Co do drugiego pytania sam jestem ciekawy bo tez tak mam, ale wdg elsy pełne otwarcie termostatu to 104 stopnie wiec może tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka masz instalacje lpg? Tez miałem błędy sond, mając zła instalacje, obwód grzejny sondy czy jakoś tak. Po wymianie wszystko ustalo. Co do drugiego pytania sam jestem ciekawy bo tez tak mam, ale wdg elsy pełne otwarcie termostatu to 104 stopnie wiec może tak ma być.

Odnosnie instalacji to tu masz wszystko:

Diagnostyka mojego Staga 300 isa2 - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA

Jak masz chwile to mozesz luknac a jak nie to w skrocie:

- Stag 300 isa2,

- reduktor Ac R01 Red (czy jakos tak),

- wtryski Hany Gold,

- butla w kole zapasowym, zgapilem sie i dalem troche mala, spokojnie mozna dac troche wieksza. U mnie 37 l gazu wchodzi i na tym robie 300 km, roznej jazdy,

- zawor do tankowania w klapce wlewu Pb oczywiscie.

A termostat to rzeczywiscie tez mi sie cos kojazy, gdzies tez pisali, ze temp otwarcia to 104 stop. Ale czujnik z tylu silnika tez chyba wymienie i zobacze czy cos sie zmieni. Mam taki czujnik 4 pinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz podmianka DP na seryjnego wyprutego kata z emulatorem na 2-gą sondę nic nie dało, dalej pokazuje 16514. Po odłączeniu klemy i zostawieniu na godz też bez rezultatu :facepalm: a taką cicha nadzieje miałem. Jak podglądam rezystancję to jest raz 0,1 raz 0,2 nie widziałem 0,5 ani więcej a korekty szaleją jak pomylone. Poniżej foto turba.

DSC_0219.jpg

DSC_0220.jpg

DSC_0221.jpg

DSC_0222.jpg

DSC_0223.jpg

DSC_0224.jpg

DSC_0225.jpg

DSC_0226.jpg

DSC_0227.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mardoczek rozwiązałeś problem z pojawiającym się błędem sondy 16514 ??? Jestem ciekaw, bo niestety mam ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mardoczek rozwiązałeś problem z pojawiającym się błędem sondy 16514 ??? Jestem ciekaw, bo niestety mam ten sam problem.

Tak problem rozwiązany. Wywalona druga sonda programowo i problemu brak. Prawdopodobnie złe odczyty z drugiej sondy powodowały błąd pierwszej. Wywalenie drugiej sondy z softu pomogło.

Kolego polecam kolegę Lukasza13 z forum. Napisz do niego i wspomnij, że jesteś z polecenia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mardoczek rozwiązałeś problem z pojawiającym się błędem sondy 16514 ??? Jestem ciekaw, bo niestety mam ten sam problem.

Tak problem rozwiązany. Wywalona druga sonda programowo i problemu brak. Prawdopodobnie złe odczyty z drugiej sondy powodowały błąd pierwszej. Wywalenie drugiej sondy z softu pomogło.

Kolego polecam kolegę Lukasza13 z forum. Napisz do niego i wspomnij, że jesteś z polecenia :).

Aha.. tylko u mnie jest brak błędu drugiej sondy (rozwiercony emulator prosty załatwił problem) a wycinanie programowo drugiej sondy odpada. Planuje podnieś moc i wytnie się przy okazji druga sondę. A do tego czasu będę sprawdzał inne możliwe rozwiązania tego problemu. Dzięki za szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie ma problemu. U mnie nawet rozwiercenie nic nie dało. A delikatnie też go mam podniesionego :D, przy okazji Łukasz wyciął mi SAI i immo, także wszystko za jednym zamachem. Bardzo dobry i szybki kontakt. Zdecydowanie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...